پدرام درخشانی از گروه نوباز گفت

در نشست خبری گروه «نوباز» که ۱۴ شهریورماه در تالار وحدت، به بهانه‌ی اجرای اولین کنسرت این گروه برگزار شد، «پدرام درخشانی» و «پرهام علیزاده» از اعضای این گروه صحبت‌هایی انجام داند. بخش‌هایی از این گفتگو را  در بنیتا بخوانید.

در نشست خبری گروه «نوباز» که 14 شهریورماه در تالار وحدت، به بهانه‌ی اجرای اولین کنسرت این گروه برگزار شد، «پدرام درخشانی» و «پرهام علیزاده» از اعضای این گروه صحبت‌هایی انجام داند. بخش‌هایی از این گفتگو را  در بنیتا بخوانید.

پدرام درخشانی از گروه نوباز گفت

درخشانی که رهبر گروه، آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده‌ی سنتور این گروه است، در آغاز صحبت‌هایش به سابقه‌ی گروه «رومی» پرداخت و گفت: « گروه رومی طی سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در عرصه برگزاری کنسرت‌ها و تولید آلبوم‌های رومی 1، 2 و 3 انجام داده است و خوشبختانه در این مدت ضمن اینکه توانستیم با آلبوم رومی 3 به عنوان آلبوم برتر سال 92 موسیقی معرفی شویم توفیقات زیادی هم در عرصه اجراهای زنده داشتیم اما در این 10 سالی که از فعالیت گروه می‌گذشت من متوجه شدم که موسیقی ما مقداری یکنواخت شده و لازم است تا با یک تعطیلی چندجانبه در حوزه تولید آلبوم و برگزاری کنسرت فکر جدیدی را وارد فضای کاری خودمان کنیم. به همین منظور به خودم استراحت دادم تا مدتی به یک اجرا و گروه جدید فکر کنم.»

پدرام درخشانی از گروه نوباز گفت
پدرام درخشانی

او در رابطه با شکل‌گیری گروه نوباز گفت: « من طی ماه‌های اخیر ضمن تولید کلیپ «چهل مضراب بیات ترک» و ضبط یک آلبوم جدید در فضای کاری جدید، فصل جدیدی از کارهایم را آغاز کردم. اتفاقاً در همین حین بود که به پیشنهاد دوست خوبم آقای درفشه پیشنهاد تشکیل یک گروه موسیقی جدید به نام «نوباز» را بررسی کردم و بعد از اینکه با پرهام علیزاده به عنوان خواننده آشنایی پیدا کردم این انگیزه در من به وجود آمد تا در این گروه حضور داشته باشم.»

درخشانی با اشاره به برگزاری کنسرت در روزهای 20 و 21 شهریور، افزود: «90 درصد کارهای ارائه شده در آن جدید هستند. ما در این کنسرت تلاش کردیم تا اغلب تنظیم‌ها ساده‌تر از قبل بوده و پیچیدگی‌های موسیقی گروه رومی را نداشته باشد چرا که ما معتقدیم تماشاگر امروز دیگر حوصله شنیدن موسیقی پیچیده را ندارد. بنابراین ما در این کنسرت تلاش کردیم تا از قسمت ریاضیات کم کنیم و به قسمت‌های شیمیایی کار اضافه کنیم.»

بر اساس گفته‌های درخشانی، موسیقی‌ای که در این کنسرت شنیده خواهد شد، نیمه پاپ خواهد بود اما نه صرفاً یک موسیقی تجاری.

اعضای ارکستر گروه نوباز را «هومن غفاری» درامز، «پاشا هنجنی» نی، «ژوبین کلهر» کمانچه، «میلاد درخشانی» تار و عود، «بابک آخوندی» گیتار، «حمید بنکدار» گیتار باس، «علیرضا مصدقی» پرکاشن، «رضا تاج بخش» پیانو و کیبورد، «جابر اطاعتی» آکاردئون و گارمون و «آرین قیطاسی» ابوا و ساکسیفون در این کنسرت تشکیل می دهند.

علاوه بر اجرای قطعات بی‌کلام، اشعار «فریدون مشیری»، «اخوان ثالث»، «سعدی»، «مولانا» و «ابوسعید ابوالخیر» را «پرهام علیزاده» خواهد خواند.

پدرام درخشانی از گروه نوباز گفت
پرهام علیزاده

پرهام علیزاده که خواننده‌ی این گروه است نیز حرف‌هایی زد. او در رابطه با کنسرت پیش رو گفت: «به اعتقاد من این کنسرت یکی از کنسرت‌های متفاوتی است که مخاطبان همیشگی موسیقی با آن رو به رو خواهند شد چرا که فضایی که ما می‌خواهیم در این کنسرت ارائه دهیم متفاوت‌تر از آن چیزی است که مخاطب شنیده است.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر