از خوردن ویتامین‌های گران‌قیمت دست بردارید و به‌جای آن‌ها این غذاها را مصرف کنید

آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که برای تأمین ویتامین‌های موردنیاز بدنتان به سراغ مکمل‌ها می‌روید؟ آیا شما اعتماد بیشتری به دست‌ساخته‌های بشر نسبت به خوراکی‌های ارزان‌قیمت طبیعت دارید؟ اگر جزء این دسته نیستید به شما تبریک می‌گوییم. با بنیتا همراه شوید تا باهم به سراغ خوراکی‌های ارزان‌قیمت طبیعی رفته و آن‌ها را جایگزین مکمل‌های گران‌قیمت کنیم.

آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که برای تأمین ویتامین‌های موردنیاز بدنتان به سراغ مکمل‌ها می‌روید؟ آیا شما اعتماد بیشتری به دست‌ساخته‌های بشر نسبت به خوراکی‌های ارزان‌قیمت طبیعت دارید؟ اگر جزء این دسته نیستید به شما تبریک می‌گوییم. با بنیتا همراه شوید تا باهم به سراغ خوراکی‌های ارزان‌قیمت طبیعی رفته و آن‌ها را جایگزین مکمل‌های گران‌قیمت کنیم.

موز

موز

این میوه‌ی زردرنگ بهترین راه برای جذب ویتامین B6 در رژیم غذایی شماست. دو موز بزرگ 80 درصد از ویتامین B6 موردنیاز بدن در طول یک روز را تأمین کرده و حاوی پتاسیم و فیبر است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

اگرچه اغلب این سبزی به خاطر وجود هم‌خانواده‌هایش نظیر کلم پیچ مورد بی‌مهری واقع‌شده است، اما بروکلی یکی از سبزیجات مهمی است که باید در وعده‌های غذایی هفتگی جای داده شود. کلم بروکلی بخشی از خانواده‌ی کلم بوده و حاوی ویتامین E، C، فولات و منیزیم است. سعی کنید تا این سبزی را به‌طور خام، بخارپز یا کبابی همراه با لیمو و پنیر پارمزان مصرف کنید.

نخود

نخود

نخود بسیار ارزان، قابل‌استفاده در هر نوع غذا و خوشمزه است. یک فنجان نخود منیزیم و فولات موردنیاز بدن در یک روز را تأمین می‌کند. سعی کنید تا چند قوطی (کنسرو) نخود را درون مخلوط‌کن همراه با کنجد، آب‌لیمو و نمک مخلوط کرده و از آن به‌جای قرص‌های منیزیم استفاده کنید.

تخم‌مرغ

تخم مرغ

تخم‌مرغ نقش مهمی در سلامتی بدن ندارد، اما از سوی متخصصان تغذیه یک منبع ارزان‌قیمت از مواد مغذی و پروتئین‌ها است. تخم‌مرغ غنی‌ترین منبع غیر گوشتی طبیعی برای تأمین ویتامین B12 بوده و ازاین‌جهت در میان مواد ضروری در رژیم غذایی هر فرد گیاه‌خواری جای دارد.

اسفناج

اسفناج

اسفناج برای افراد گیاه‌خوار بسیار مهم است، زیرا این سبزی یک منبع غیر گوشتی خوب برای جذب آهن است. این ماده همچنین سرشار از ویتامین‌های K، A و اسیدفولیک بوده و تقریباً عاری از هرگونه چربی و یا کالری است. این سبزی در داخل سالاد همراه با نعناع، پنیر فِتا و توت‌فرنگی طعم خوبی خواهد داشت.

تخمه‌ی آفتاب‌گردان

تخمه آفتاب گردان

یک مشت کوچک از تخمه‌ی آفتاب‌گردان نیمی از ویتامین E موردنیاز شما در طول یک روز را تأمین می‌کند. این تخمه حاوی منیزیم و سِلِنیم است. دو ماده‌ای که برای کاهش التهاب و ورم بدن انسان ضروری هستند.

سیب‌زمینی شیرین

 سیب زمینی شیرین

این سبزی ممکن است یک ماده‌ی فروتن از خانواده‌ی ریشه‌ها باشد، اما سیب‌زمینی شیرین یکی از سالم‌ترین غذاهای موجود در سیاره‌ی ماست. این ماده منبع سرشاری از بتاکاروتن است. بتاکاروتن نوعی رنگ‌دانه است که درنهایت در بدن ما تبدیل به ویتامین A می‌شود. روش‌های طبخ متنوعی در دنیا وجود دارد، اما برخی از آن‌ها بهترین هستند. اگر دارای زمان کافی نیستید، تنها یک سیب‌زمینی شیرین را به دو نیم برش زده، سوراخ‌های روی پوست آن را کنده و با یک چنگال بر روی سطح آن خراش ایجاد کنید. حالا آن را برای 4 تا 5 دقیقه درون مایکروفر قرار دهید. فراموش نکنید پوست این سیب‌زمینی نیز سرشار از مواد مغذی است.

جو پرک

جو پرک

جو پرک برای دهه‌ها در هتل‌ها به‌عنوان صبحانه سرو شده و در قفسه‌ی مغازه‌ها نیز جای خوش کرده است؛ اما این صبحانه‌ی مغذی یکی از سالم‌ترین بخش‌های گندم است. جو پرک سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی نظیر ویتامین B6 و E و فولات، روی و منیزیم است. شما نیز می‌توانید کمی از این ماده را بر روی ماست خود پاشیده یا اینکه آن را همراه با مافین‌های صبحانه میل کنید.

مصرف ویتامین‌های گران‌قیمت را متوقف کرده و به‌جای آن از این غذاهای سالم استفاده کنید

انواع سبزیجات

اگر نگران این موضوع هستید که رژیم غذایی شما حاوی مواد مغذی مناسب نیست، سریع به سراغ قوطی ویتامین‌های گران‌قیمت نروید. بهتر است تا سری به فروشگاه محلتان بزنید. باید گفت تقریباً برای هر مکملی که مصرف می‌کنید، یک غذای ارزان‌قیمت وجود دارد که دارای همان مواد مغذی است. تحقیقات نشان داده است ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر ویتامین A و کلسیم، نسبت به مکمل‌های مشابه مطمئن‌تر بوده و راحت‌تر جذب بدن فرد می‌شوند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر