آیا می دانید که؟

oابتلا به بیماری دیابت می تواند سبب بد بو شدن دهان شود. در این حالت بدن برای تأمین انرژی به جای سوزاندن گلوکز، مجبور به سوزاندن چربی است و در نتیجه با آزادشدن کتون (Ketone) نفس فرد بد بود می شود

آیا می دانید که؟
oابتلا به بیماری دیابت می تواند سبب بد بو شدن دهان شود. در این حالت بدن برای تأمین انرژی به جای سوزاندن گلوکز، مجبور به سوزاندن چربی است و در نتیجه با آزادشدن کتون (Ketone) نفس فرد بد بود می شود.
oژال آلوئه ورا حاوی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری و روند بهبود را تسریع می کند. همچنین دارای پلی ساکارید است که برای رشد و ترمیم پوست مفید است.
oغذاخوردن دسته جمعی و بر سر یک سفره باعث می شود فرزندان با والدین احساس نزدیکی بیشتری کنند و امکان بروز اختلالات خوردن و افسردگی در نوجوانان هم کاهش یابد.
oخنده موجب کاهش سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول، آدرنالین، دوپامین و هورمون رشد می شود همچنین سبب افزایش سطح هورمون های تقویت کننده سلامت بدن، از قبیل «اندورفین» می گردد.
oاسترس های طولانی مدّت و مزمن، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.
oپسته در سال 1737 میلادی توسط شخصی به نام «لینه» نام گذاری شد.
oزادگاه اولیه بادام زمینی، برزیل است.

oیک خانم 29 ساله اردنی، نوزاد دختری به دنیا آورده که در دهانش چندین دندان دارد. دکتر وی می گوید: تولد چنین نوزادی بسیار نادر است که در نتیجه افزایش کلسیم دربدن رخ می دهد.
oیک نوازنده لهستانی با نواختن 101 ساعت پیانو، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. وی در این زمان قطعات موسیقی کلاسیک، جاز و موسیقی فیلم های مشهور سینمای جهان را نواخت او برای کسب انرژی بعد از یک ساعت نواختن پیانو، 5 دقیقه استراحت می کرد.
oانجام هر شب حداقل 5 دقیقه مدیتیشن، اثر مطلوبی روی بیماری فشار خون بالا دارد.
oاز مهم ترین نشان های اضطراب عبارتند از: درد قفسه سینه، اشکال در بلع، درد گردن، صورت و شانه ها، سوء هاضمه و ناراحتی های گوارشی، عرق کردن، لرزیدن، رنگ پریدگی، افزایش ضربان قلب، ناهنجاری های خواب، ضعف یا سوزش اندام ها، تنگی نفس و خشکی دهان.
oمواد خوشبوکننده، شایع ترین علت ایجاد حساسیت پوستی در مواد آرایشی هستند که تقریباً می توان گفت در تمامی لوازم آرایش یافت می شوند.
oبررسی ها نشان داده افرادی که چند کار را با هم انجام می دهند، دارای فشار خون بالاتری هستند. مثلاً هنگامی که با تلفن مشغول مکالمه هستید، به گردگیری منزل نپردازید بلکه فقط روی مبل بنشینید!
oمهم نیست به چه میزان از نشستن پشت میز، احساس راحتی می کنید. نشستن طولانی مدّت پشت میز به مهره های کمر آسیب جدی می رساند. پس سعی کنید هر نیم ساعت یکبار، یا به بدن خود کش و قوس دهید و یا یک دقیقه در اتاق قدم بزنید.
oشنای منظم، روشی عالی برای تنظیم کل بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

oبرای تقویت عضلات ساق پا و عملکرد سیستم قلبی عروقی، از پله بالا بروید. آسانسور همیشه هم خوب نیست!
oتحقیقات نشان داده 3 ساعت مکالمه با تلفن همراه در طول روز، می تواند خواب فرد را مختل کند و مانع از برنامه ریزی صحیح فرد برای روز بعد شود.
oزور گفتن به کودک، بر اعتماد به نفس او تأثیر می گذارد. با کمک به کودک خود برای پیدا کردن دوستان تازه و درگیر کردن خود در فعالیت های مختلف، از وی در ساختن اعتماد به نفس حمایت کنید.
oژاپن، یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان سیگار در دنیا، قصد دارد ممنوعیت ملی سیگار کشیدن در کافه ها، رستوران ها و سایر مکان های عمومی را خواستار شود.
oمحققان آلمانی مؤسسه تعلیم موسیقی دانشگاه فرانکفورت پس از بررسی میزان ایمونوگلوبولین خون برخی داوطلبان در این مؤسسه، قبل و بعد از یک ساعت آواز خواندن متوجه شدند میزان این هورمون آنتی استرس و پادتن پروتئینی به شکل قابل توجهی بالا می رود.
oمصرف غذاهای کنسروی، نمک سود و دودی (به ویژه ماهی دودی) می تواند سبب تخریب بافت معده شده و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
oگوشت بوقلمون نسبت به گوشت قرمز، گوشت مرغ و بلدرچین، کالری کمتری دارد.
oبهترین چاشنی مناسب برای یک سالاد سالم، انتخاب روغن زیتون و سرکه بالزامیک است. آنتی اکسیدان غنی در بالزامیک به همراه چربی خوب در روغن زیتون ترکیبی است که گردش خون را بهبود می بخشد و احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
oطبخ غذا در ظروف پیرکس، بسیار بهتر است زیرا تقریباً تمامی انواع غذا را می توان در آن درست کرد و مواد اسیدی یا بازی، روی آن ها تأثیری ندارد.

oاز هر 6 بارداری در خانم های زیر 25 سال، یک مورد آن سقط می شود که این میزان در خانم های بالای 40 سال به 3 مورد در هر 6 بارداری می رسد.
oبراساس یافته های جدید، استرس شغلی در زنان، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. فشار کار و فقدان حمایت اجتماعی شغلی، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در زنان تشدید می کند. این در حالی است که در مردان هیچ ارتباطی بین استرس شغلی و ابتلا به دیابت وجود ندارد.
oنداشتن تحرک و اضافه وزن، مهم ترین عامل شیوع آرتریت یا التهاب مفاصل به ویژه در زنان است.
oادای به موقع نماز صبح و بیدارشدن از خواب طولانی مدّت به ویژه هنگام سحر، می تواند در پیش گیری از بیماری های قلبی عروقی مؤثر باشد.
oیافته های یک پژوهش 10 ساله نشان می دهد سرطان زبان، شایع ترین تومور دهان در میان مبتلایان به این سرطان در سطح تهران به شمار می رود.
oبیماری صرع روی هوش افراد تأثیر نمی گذارد. بد نیست بدانید نوابغ زیادی صرع داشته اند: «نیوتن»، «داستایوفسکی»، «داوینچی» و ... .

oدندان پزشکان به زودی خواهند توانست یک ریشه دندان طبیعی جدید با استفاده از سلول های بنیادی هر فرد، برای او بسازند.
oبهترین رژیم کاهش وزن آن است که فرد ماهانه، چهار کیلوگرم از وزن خود بکاهد (یعنی هفته ای یک کیلو) تا به پیرپوستی، ضعف و ریزش مو دچار نشود.
oهنگامی که تحت فشار روانی قرار می گیریم به خواب بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم تخلیه روانی مناسبی داشته باشیم.
oمردم ایالات متحده هر ساله 1/4 میلیارد کیلو شکلات مصرف می کنند که سهم هر فرد حدود 5/2 کیلوگرم است. در میان کشورهای جهان هم سوئیس با میانگین10/1 کیلوگرم برای هر فرد در سال، رتبه نخست مصرف شکلات را دارد.
oبراساس آمارهای انجمن جراحان پلاستیک ایالات متحده تزریق بوتاکس از سال 2000 تا 2008 در میان آقایان رشدی 24 درصدی داشته و بیش از همه آقایان میانسال و سالمند برای کشیدن پوست صورت و تزریق بوتاکس به جراحان پلاستیک مراجعه می کنند.
oدر تهیه شکلات سفید، تنها از چربی دانه کاکائو استفاده می کنند، نه خود آن.
oمصرف لیموترش تازه، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. از سوی دیگر از افراط در نوشیدن قهوه خودداری کنید. کافئین موجود در قهوه، دفع کلسیم از ادرار را افزایش می دهد.

oاحتمال روی آوردن به عادات ناسالمی چون سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر در افرادی که معمولاً حوصله شان سر می رود، بیشتر است.
oبزرگ ترین کیک جهان تا با وزن 10 تن و طول 720 متر، توسط نانوایان مکزیکی در میدان اصلی شهر مکزیکوسیتی پخته شد. این کیک به مناسبت عید «پادشاهان سه گانه» پخته شد که مواد اولیه آن 7 هزار و 568 کیلو آرد، 56 هزار و 880 عدد تخم مرغ و 3 هزار و 700 کیلو کره بود.
oمصرف ماهی هایی که حاوی اسید چرب امگا 3 هستند، حس شادابی را بیشتر می کند.
oمیگو، منبع مهم سلنیوم است که مصرف هر 120 گرم آن، این عنصر را در بدن تأمین می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد رابطه معکوسی میان مصرف سلنیوم و شیوع سرطان وجود دارد.
oطبق نظر محققان دانشگاه گریفیت استرالیا، مصرف مواد حاوی ویتامین ب و اسید فولیک سبب می شود میزان ابتلای افراد به سردردهای میگرنی کم شده و یا از شدت این سردردها کاسته شود.
oپژوهشگران دانشگاه ایلینوی ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر کمیت و کیفیت غذای مصرف شده، زمان مصرف غذا نیز در تعیین وزن افراد نقش دارد.

منبع: ماهنامه نوآور / شماره 70
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر