۱۵ طرح افسانه‌ای دی. آی.وای (DIY) آشپزخانه در سال ۲۰۱۶ [قسمت دوم]

در ادامه مقاله در خدمت شما هستیم، همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید گفتیم که آشپزخانه یا مطبخ یکی از مکان‌های مهم خانه هست که افراد منزل حداقل چند ساعت در روز از آن محل استفاده می‌کنند؛ بنابراین دقت در طراحی، چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه از نکات مهم در طراحی خانه هست

در ادامه مقاله در خدمت شما هستیم، همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید گفتیم که آشپزخانه یا مطبخ یکی از مکان‌های مهم خانه هست که افراد منزل حداقل چند ساعت در روز از آن محل استفاده می‌کنند؛ بنابراین دقت در طراحی، چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه از نکات مهم در طراحی خانه هست. در زمان گذشته آشپزخانه‌ها دارای کابینت ثابت و جاسازی‌شده و محل مشخصی برای اجاق‌گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند و در نتیجه طراحی آشپزخانه ساده‌تر بود؛ اما امروزه با توجه به استفاده از کابینت‌های ثابت و جاسازی‌شده و عدم امکان جابجایی وسایل سنگینی نظیر اجاق‌گاز، یخچال، فریزر، لباسشویی و… چیدمان و طراحی وسایل آشپزخانه و نورپردازی آشپزخانه باید با دقت انجام پذیرد. با بنیتا همراه باشید.

 


2- طراحی جزیره‌ای آشپزخانه

طراحی جزیره ای آشپزخانه
با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که این قابلیت به خانه شما ظاهری دیگر خواهد داد و تاثیر زیادی را در بیشتر به چشم آمدن خانه شما در آگهی‌های تبلیغاتی برای فروش خواهد داشت.
واقعا داشتن آشپزخانه‌ای که طراحیان به سبک جزیره‌ای است، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود و هرکسی را به وجد خواهد آورد. این نوع آشپزخانه‌ها درواقع چیزی بیش از یک آشپزخانه عادی هستند و تقریباً بیشتر به یک‌بار شبیه هستند تا یک آشپزخانه، البته اگر یک بوناس سینک هم به آن اضافه کنید. می‌توانید با سوشی و نوشیدنی‌های اعلا از خود پذیرایی کنید و از ظاهر ان نهایت لذت را ببرید. شما قادرید تا از لامپ‌های حرارتی نیز برای گرم و تازه نگه‌داشتن وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. همچنین برای دادن نمایی مانند رستوران می‌توانید از بشقاب‌هایی همانند رستوران استفاده کنید. همانطور که می بینید هم‌چین آشپزخانه‌هایی برای افرادی است که خیلی از آشپزخانه ساده خوششان نمی‌آید و چیزی بیش از یک آشپزخانه را می‌خواهند. این بستگی به سلیقه شما دارد که چه چیزی را انتخاب کنید.
نشنال کیچن (National Kitchen) و بت اسوسیشن (Bath Association) گزارش دادند که: «باید بگوییم که در طراحی آشپزخانه‌های جدید اکثراً از طراحی اداری استفاده‌شده است و آمار نشان می‌دهند که تقریباً دوسوم این طراحی‌ها به این‌گونه است، قسمتی از آشپزخانه نیز برای شارژ کردن وسایل الکترونیکی تعبیه‌شده است."
خب بهتر است بیشتر به طراحی این نوع آشپزخانه‌ها توجه کنیم، اساس طراحی آن‌ها کابینت‌ها و کانترتاپهاست. پس یکی از فاکتورهای اصلی نوع مواد به کار رفته در تولید کابینت‌ها و کانترتاپها و همچنین نوع طراحی آن‌هاست. در این دو قسمت باید به سایز و میزان و همچنین کیفیت مواد به‌خوبی توجه کرد. از قیمت کابینت‌ها و کانترتاپ ها استفاده کنید تا بتوانید یک هزینه تقریبی برای ساخت این نوع آشپزخانه را به دست بیاورید و با توجه به قیمت نوع آن‌ها را مناسب‌تر انتخاب کنید، مثلاً اگر دیدید که قیمت تخمینی نهایی چیزی نصف هزینه‌ی شما هست می‌توانید در انتخاب نوع کابینت یا کانترتاپ تجدید نظر کنید و انتخاب بهتری را جایگزین گزینه‌های کنونی کنید. این نوع آشپزخانه‌ها با قیمت بسیار ارزان که قابل حمل هم هستند در آی.کا.ای.ای (IKEA) موجودند که شما می توانید با چیزی حدود تا 400 تا 500 دلار آن‌ها را فراهم کنید.
هزینه: هزینه نوع ارزان آن را قبلاً به شما گفتیم که چیزی حدود 400 دلار می‌شود و هزینه گران‌ترین نوع آن نیز حدود 3200 دلار قیمت خورده است.
بازگشت سرمایه (ROI): ممکن است که در قیمت تخمینی خانه شما افزایشی مشاهده نشود ولی در دادگاه تجدیدنظر با اضافه کردن این ویژگی به آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی را خواهید دید. شما می‌توانید خریداران آینده‌نگر را به سمت خانه خود بکشید و قیمت‌های پیشنهادی بالاتری را دریافت کنید و به شما قول خواهیم داد که برای فروش خانه شما جنگ‌های مناقصه‌ای رخ خواهد داد که اینجا اهمیت این نوع |آشپزخانه را به‌خوبی درک خواهید کرد.


3- کابینت‌های بروز آشپزخانه- طرح دی. آی.وای (DIY)

آشپزخانه با کابینتهای جدید
بسیاری از صاحب‌خانه‌ها به‌زودی درخواهند یافت که اگر می‌خواهند هزینه‌ای بابت به‌روزرسانی انجام دهند باید طوری هزینه کنند که پول آن‌ها به هدر نرود درست است که بعضی از به‌روزرسانی‌ها خیلی ارزان تمام می‌شوند ولی چیزی که در عوض به شما خواهند داد خیلی تفاوتی با ظاهر قبلی آشپزخانه شما نخواهد داشت‌ متوجه خواهید شد که پول خود را دور ریخته‌اید، پس بیایید تا به نحو احسن از این فرصت استفاده کنیم و بهترین نتیجه را از این کار بگیریم. بهتر است به جای اینکه به سمت برندهای جدید هجوم ببرید از دانش یک آدم با تجربه استفاده کنید. نشنال کیچن (National Kitchen) و بت اسوسیشن (Bath Association) گزارش دادند که می‌توان با 30 درصد از هزینه آپگرید کلی این قسمت‌ها هم یک نمای زیبا را به وجود آورد که رقمی قابل‌تأمل است و می‌توانید خیلی از بودجه خود را صرفه‌جویی نمایید. فقط درباره تغییر در کابینت‌ها و سخت‌افزارها فکر کنید؛ و می‌توانید از لامپ‌های هوشمند زیر کابینت استفاده کنید و هم‌چین یک نمای مدرن و های تک را به آشپزخانه خود اضافه کنید.
قیمت: هزینه‌ای که برای این آپگرید و به‌روزرسانی در نظر گرفته‌شده هست چیزی مابین 200 دلار تا 500 دلار است.
بازگشت سرمایه (ROI): با این نوع طراحی می‌توانید کارکنید که کابینت‌هایتان بسیار مدرن به نظر آیند و با توجه به اهمیت کابینت‌ها در ظاهر آشپزخانه تاثیر به‌روزرسانی دوچندان خواهد شد. به‌راحتی این نوع آشپزخانه هزینه خانه شما را افزایش خواهد داد و تقریباً تمام پولی که خرج طراحی و بروزرسانی آن کرده‌اید به شما باز خواهد گشت.


4- جایگزینی کابینت‌های آشپزخانه- طرح دی. آی.وای (DIY)

تغییر کابینتهای آشپزخانه
نصب کابینت برای طرفداران طرح دی. آی.وای (DIY) یک امر بسیار لذت بخش است. با این حال بعضی از افرادی که از کابینت‌های آی.کی.آ (Ikea) استفاده کرده‌اند، رضایت داشته‌اند. کابینت‌های آی.کی.آ (Ikea) رنج‌های قیمتی متفاوتی دارند و قیمت آن‌ها می‌تواند مابین 10 تا 100 دلار باشد. البته ممکن است دراین‌بین این درها برای پیمانکارارن تبدیل به بدترین کابوس هم شوند. این کابینت‌ها به‌صورت قطعه‌قطعه می‌رسند و اغلب کل قسمت‌های آن‌ها به‌صورت بازشده و جداجدا به دست مشتری می‌رسند و پیمانکار باید به‌دقت آن‌ها را هنگام نصب در آشپزخانه به هم وصل کند. حساب کنید که می‌خواهید یک مکعب روبیک اندازه آشپزخانه را تنظیم کنید، فرض کنید که چقدر سخت خواهد بود. این پیچیدگی باعث می‌شود که کسانی را که برای نصب این کابینت‌ها استخدام کرده‌اید زمان زیادی را صرف نصب کنند، پس دقت داشته باشید که نباید کارمزد این افراد را به‌صورت ساعتی حساب کنید چون خیل عظیمی از بودجه خود را از دست خواهید داد. خب برای اینکه این هزینه گزاف را متحمل نشوید یک سری گزینه جایگزین را ما برایتان پیشنهاد می‌دهیم، اول اینکه کابینت‌های نیمه سفارشی را خریداری کنید چون دیگر وقت تکمیل آن‌ها نص می‌شود و یا گزینه بهتر این است که کابینت‌های آماده را از فروشگاه‌های معتبر دریافت کنید تا دیگر هزینه گزاف برای رهم بندی این کابینت‌ها پرداخت نکنید و فقط هزینه نصب را به کارفرما بپردازی. خود کمپانی سازنده این کابینت‌ها قادر به ارسال کابینت‌های سرهم‌بندی شده نیست چون مشکلاتی ازجمله حمل و آسیب رسیدن به این کابینت‌ها وجود دارد و شما بهتر است که از فروشگاه‌های واسطه و موردقبول کابینت‌های سرهم‌بندی شده را دریافت کنید و اغلب درصد سرهم‌بندی این کابینت‌ها باهم فرق می‌کند. این نوع کابینت‌ها شروع قیمتشان از 100 دلار شروع می‌شود.

تغییر کابینتهای آشپزخانه
رنگ‌های ن نوع طراحی در سال شامل رنگ‌های سیاه، سفید و مدادی است که شما می‌توانید هر کدام از رنگ‌ها را انتخاب کنید.
قیمت: به‌تازگی مجموعه‌ای جدید از این کابینت‌ها منتشر شده است که قیمت آن 1500 دلار شروع‌شده و تا 18500 دلار ادامه دارد.
بازگشت سرمایه (ROI): خب این نوع طراحی نکات ریزی را داشت که در بالا ارائه کردیم و اگر آن‌ها را در اعمال این نوع طراحی در خانه‌تان رعایت کنید چیزی در حدود 70 درصد سرمایه‌تان بر خواهد گشت. این نرخ بازگشت هم در هر دو نوع کابینت‌های گران‌قیمت و ارزان‌قیمت این کلاس تغییری نمی‌کند؛ یعنی اگر 10 هزار دلار خرج نصب این کابینت‌ها کنید 70 درصد آن را بعد از فروش منزلتان دریافت خواهید کرد و اگر 2000 دلار هم‌خرج کنید باز 70 درصد این 2000 دلار را هنگام فروش خانه به دست خواهید آورد. بازگشت سرمایه بستگی به میزان تلاش شما در به نمایش گذاشتن زرق‌وبرق آشپزخانه جدیدتان هم خواهد داشت.

 

در ادامه با ما همراه باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر