در این مقاله، سطح رضایت گردشگرانی که برای نخستین بار به اصفهان سفر می کنند، در مقایسه با آنها که این سفر را تکرار کرده اند، مورد بررسی قرار گرفته است. نوشتار حاضر یک مطالعه میدانی است و 160 تن از گردشگران خارجی، که در طول سال 1382 به اصفهان سفر کرده بودند، به طور اتفاقی انتخاب شده و پرسشنامه ای مفصل نزد ایشان تکمیل شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که سطح رضایت خاطر گردشگرانی که سفر به اصفهان را تکرار نموده اند، پایین تر از آنهایی است که برای نخستین بار چنین سفری را تجربه می کنند. پژوهشگران، با استفاده از نظریه عدم تایید انتظارات، دلایل چنین نتایجی را مورد بررسی قرار داده و آنها را با واقعیات منطبق دانسته اند.
نویسنده : رنجبریان بهرام*,زاهدی سیدمحمد – 14 صفحه
* گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان
منبع : پایگاه اطلاعات علمی
برای دانلود متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :
tourism8