ماهان شبکه ایرانیان

هیوندا I۳۰ یا الانترا GT

هیوندای یکی از خودروسازان مطرح کره‌ای از آخرین دستاورد خود در نمایشگاه شیکاگو پرده‌برداری کرده و الانترا GT مدل ۲۰۱۸ را به نمایش درآورده است. 

هیوندا I30 یا الانترا GT

با وجود این که خودروهای کراس اوور محبوبیت و فروش مناسبی در بین کلاس‌های مختلف خودرو دارند؛ اما اگر به دنبال خودرویی خاص که به معنای واقعی یک هاچبک جمع جور باشد می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌دهیم خودروی I30 را در نظر داشته باشید. خودروی الانترا، یک به‌روزرسانی عظیم توسط شرکت هیوندا تجربه کرده و نام آن به الانترا GT تغییر یافته است. این خودرو در مدل 2018 در نمایشگاه خودروی شیکاگو عرضه شده است. در واقع نسخه آمریکای i30 Euro هاچبک همان الانترا GT‌ است که در دو نسخه عرضه می‌شود؛ یکی در نسخه پیش‌فرض کارخانه و دیگری در نوع GT. در هر دو نمونه ظاهر خودرو ارتقاء یافته است، فضای سرنشینان و بار زیاد شده است و همچنین تعدادی تکنولوژی جدید اضافه شده است. در نسخه GT از رینگ‎های بزرگ‌تر استفاده شده که منجر به شتاب‌گیری بهتر خودرو می‌شود و همچنین سیستم تعلیق عقب آن از نوع مستقل انتخاب شده است. توان تولیدی در نسخه GT‌ به 200 اسب بخار می‎رسد.

الانترا GT 2017

وقتی به نمای ظاهری نسخه جدید نگاه می‏کنیم، متوجه کشیده‎تر شدن آن و همچنین فاصله کم آن با زمین میشویم. برای نور روز (دی لایت) و همچنین چراغ‎های نور بالا و پایین از چراغ‏های ال ای دی (LED) استفاده شده است.

الانترا GT در قسمت صندوق عقب 25 فوت مکعب فضا دارد و در قسمت سرنشینان 96.5 فوت مکعب فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. نمایشگر استاندارد 8 اینچی لمسی در الانترا نسخه جدید استفاده شده است که قابلیت پشتیبانی از CarPlay اپل و Auto اندروید دارد. روشن شدن خودرو و سیستم گرمایشی از راه دور از دیگر قابلیت‎های الانترا GT است.

الانترا GT 2017

سیستم تهویه دو کاناله، شارژر گوشی تلفن همراه بدون سیم، روکش چرمی صندلی‎ها و پدال‌های آلیاژی از دیگر آپشنهای این خودرو هستند. از جمله قابلیتهای ایمنی این خودرو میتوان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز خودکار و حفظ خودرو در مسیر اشاره کرد. در قسمت شاسی این خودرو از فولادهای مستحکمتر و در عین حال سبکتر استفاده شده است که موجب شده صلبیت خودرو 22 درصد افزایش و وزن آن 30 کیلوگرم کاهش یابد.

هیوندای در نسخه اسپرت این خودرو تغییراتی در سیستم فنربندی انجام داده است؛ به‌طوری‌که میله پیچشی عقب خودرو با یک سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک (Multi link) جایگزین شده است. رینگ‎های 18 اینچی آلیاژی نقش تکمیل‌کننده سیستم تعلیق را بر عهده دارند (رینگ‌های مدل پایه 17 اینچی هستند) و از ترمزهای جلو و عقب بزرگ‌تری بهره می‌برند.

الانترا GT 2017

این خودرو با دو پیشرانه عرضه می‌شود، اولی یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری با حداکثر توان 162 اسب بخار و دومی یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری توربو شارژ شده با حداکثر توان تولیدی 201 اسب بخار. ذکر این نکته حائز اهمیت است که شرکت هیوندا سیستم تعلیق این خودرو را در پیست نوربرگ (Nurburg) توسعه داده است. پیشرانه دو لیتری به‌وسیله یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک توان را به چرخ‏ها هدایت می‎کند، در حالی که پیشرانه 1.6 لیتری از یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک یا شش سرعته دستی بهره می‎گیرد.

هیوندای الانترا GT‌ 2018 در تابستان سال جاری میلادی عرضه می‎شود. صحبتی از قیمت احتمالی این خودرو نشده است، ولی انتظار میرود قیمتی حدود 20 هزار دلار برای آن هدف‌گذاری شود.

خلاصه‌ای از مشخصات دو نسخه عرضه‌شده الانترا 2018 در جدول زیر آمده است.

هیوندای الانترا GTهیوندای الانترا GT اسپرت
پیشرانه2 لیتری چهار سیلندر1.6 توربو چهار سیلندر
توان162 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه201 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
گشتاور203 نیوتن متر در 4700 دور بر دقیقه264 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه
جعبه دندهشش سرعته دستیشش سرعته دستی
وزن نهایی1305 کیلوگرم1356 کیلوگرم

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان