چند راه طبیعی برای سفید کردن دندان

فکر می‌کنید لبخند زیبایی دارید و می‌تواند از همه دل ببرد، اما نمی‌خواهید پول و وقت بگذارید و پیش دندانپزشک بروید تا آن‌ها را سفید کند

سفیدی طبیعی دندان

فکر می‌کنید لبخند زیبایی دارید و می‌تواند از همه دل ببرد، اما نمی‌خواهید پول و وقت بگذارید و پیش دندانپزشک بروید تا آن‌ها را سفید کند. به ژل‌ها و دیگر مواد صنعتی- شیمیایی هم که در داروخانه‌ها پیدا می‌شود، زیاد اعتماد ندارید. اما راه‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که هم مطمئن است و هم می‌تواند دندان های‌تان را سفید کند. این نگاهی است به بعضی از این روش ها:

خمیر دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

حفظ بهداشت دهان روش امتحان پس داده‌ای است که لبخند شما را دلنشین می‌کند. خمیر دندان می‌تواند لکه‌ها را از سطح دندان پاک کند. خمیردندان‌های سفید کننده هم همین کار را انجام می‌دهند، ولی ترکیبات بیش تری در ساخت شان به کار رفته و قدرت این را ندارند که دندان شما را کاملا سفید کنند.

نخ دندان کشیدن هم مواد غذایی و باکتری‌هایی که روی دندان سفت و سخت چسبیده‌اند را می‌کند. حضور آن‌ها می‌تواند رنگ دندان‌ها را تیره کند.

غرغره کردن روغن 

این تکنیک در طب آیورودا خیلی محبوب است. این نوع طب هزاران سال در هند رواج داشته است. یک قاشق غذاخوری روغن (مثل کنجد، نارگیل یا زیتون) را تا 20 دقیقه در دهان می‌چرخانید تا باکتری‌ها را بیرون بکشید. نتایج تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد، ‌استفاده از روغن نارگیل می‌تواند مانع از پوسیدگی دندان شود،‌ اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ثابت کند، باعث درخشش دندان‌ها نیز می‌شود.

جوش شیرین

اثر ساینده ملایمی دارد که می‌تواند لکه‌ها را بکند و ببرد. می‌توانید با جوش شیرین خمیر دست ساز خانگی تهیه کنید ولی اگر خمیردندانی که «سدیم بی‌کربنات» دارد بخرید، احتمالا نتیجه بهتری می‌گیرید. مطالعات نشان داده مسواک زدن با محصولات حاوی جوش شیرین، در گذر زمان می‌تواند لکه‌ها را ببرد.

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه یا هیدروژن پیراکسید یکی از موادی است که در اغلب سفید کننده‌های خانگی وجود دارد؛ و واقعا می‌تواند رنگ دندان را عوض کند. یک تحقیق نشان داده، استفاده از ژلی که هیدروژن پراکسید 6 درصد دارد، بعد از 2 هفته تغییر مشهودی در رنگ دندان ایجاد می‌کند. بطری‌های ارزان آب اکسیژنه که می‌توانید از داروخانه بخرید، معمولا رقیق‌تر از این هستند. و انجمن دندانپزشکی آمریکا می‌گوید، ‌غرغره کردن آن قبل از این که باعث سفیدی دندان‌ها شود، سبب تحریک و آزار دیدن لثه خواهد شد.

سرکه سیب

می گویند قبل از مسواک زدن،‌ سرکه غرغره کنید تا به کشتن باکتری‌ها و بردن لکه‌ها کمک کند. می‌گویند با استفاده از آن، لبخند سفیدتر و زیباتری خواهید داشت. شرمنده، هیچ تحقیقی این ادعا را تایید نکرده است. سرکه سیب می‌تواند سس سالاد شما را درخشان کند، اما انتظار نداشته باشید دندان‌های شما را هم درخشان سازد.

زردچوبه

این ادویه گرم و تند که به خاطر طعم قوی اش معروف است، رنگ کننده طبیعی است و گمان بر این است که خمیر زردچوبه می‌تواند دندان تیره شده را به سفید مرواریدی تغییر دهد؛ ‌اما خب، ‌هیچ تحقیق جدی در این باره انجام نشده که این ادعا را تایید کند.

شکلات

مراقب چیزی که می‌خورید، باشید

یک کم پیشگیری، بهتر از کلی درمان است. خوراکی‌هایی از جمله «بری»ها و نوشیدنی‌های تیره رنگ مثل شاتوت، قهوه یا نوشابه می‌توانند به رنگ دندان آسیب بزنند اما لازم نیست به این دلیل، دست از خوردن آن‌ها بکشید. در خوردن این نوع خوراکی‌ها میانه‌روی کنید و بلافاصله بعد از مصرف، ‌دهان را با آب بشویید و به این ترتیب، احتمال این که روی دندان اثر بگذارند، کم می‌شود. اگر می‌خواهید مسواک بزنید، باید نیم ساعت صبر کنید.

سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو هم می‌تواند روی دندان‌ها لکه بیندازد. این هم یک دلیل دیگر برای ترک سیگار.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر