ماهان شبکه ایرانیان

معرفی و مشخصات نسل جدید BMW M۵ مدل ۲۰۱۸

بالاخره پس از منتشر شدن چند عکس و شایعه، بی ام و M۵ جدید به طور رسمی رونمایی شد.در ادامه مطلب با کاربلد همراه شوید... .

به نظر می رسد که با تمام چرخ محرک بودن M5 جدید، این مدل از سری 5 یکی از جذاب ترین نسل های این خودرو باشد. در واقع این اولین مدل از سری M است که شاسی بلند نیست، ولی سیستم تمام چرخ محرک دارد.

طراحی ظاهری بی ام و M5 2018

در طراحی بیرونی نسل جدید M5 اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، شگفتی چندانی وجود ندارد ولی بااین‌حال استایل آن مانند دیگر خودروهای M ب‌ام‌و تغییراتی را تجربه کرده تا از دیگر اعضای خانوادهٔ سری 5 متمایز گردد.

 

 

 

در نمای جلویی M5 جدید، جلوپنجرهٔ کلیوی شکل ب‌ام‌و به رنگ مشکی با قاب کرومی به همراه سپر جدید تهاجمی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر دیده می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی :

رونمایی مفهومی نسل جدید بی ام و Z4

معرفی زود هنگام نسل جدید بی ام و x3

 

نمای جانبی بی ام و M5 2018

در نمای جانبی نیز رینگ‌های مشکی-نقره‌ای و کالیپرهای ترمز طلایی‌رنگ از موارد قابل‌توجه هستند

 

 

درحالی‌که در عقب دیفیوزر مشکی‌رنگ با چهار سر اگزوز به همراه اسپویلر ظریفی در لبهٔ درِ صندوق بار به چشم می‌خورد.

طراحی داخلی بی ام و M5 2018

همانطور که انتظار می رود، داخل خودرو سرشار از فناوری های پیشرفته و لوکس همچون سیستم جدید iDrive، تشخیص و فرمان پذیری از طریق اشاره (Gesture Control) و ریموت پارکینگ است.

 

 

 

در کابین M5، قسمت‌هایی مثل غربیلک فرمان M اسپرت، صندلی‌های اسپرت چرمی Merino و تریم آلومینیومی، احساسی حتی اسپرت‌تر بدان بخشیده‌اند. علاوه بر این، در بخشی از غربیلک فرمان و کنسول مرکزی نیز طرح فیبر کربنی با تریم قرمزرنگ کار شده است درحالی‌که در کنار صفحه‌نمایش بزرگ مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک نمایشگر سربالا نیز وجود دارد.

قوای محرکه

بی‌ام‌و M5 از جدیدترین نسل پیشرانه 8 سیلندرِ 4.4 لیتری توربوشارژ دوقلو بی‌ام‌و، با 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور، بهره می‌برد. تمام این قدرت توسط جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته ZF که مخصوص M5 تیون شده است، به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

 

بی‌ام‌و M5 با بهره گیری از سیستم تمام چرخ محرک، در 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که حتی از M4 GTS نیز سریع‌تر خواهد بود و M5 را به سریع‌ترین محصول در سبد بی‌ام‌و تبدیل می‌کند. دستیابی به این شتاب، واقعا برای یک سدان خانوادگی قابل تحسین است.

پیک گشتاور در دور موتور 1800 حاصل می‌شود. در نمودار منحنی گشتاور، تا دور موتور 5700 تغییری دیده نمی‌شود. اما مورد جالب‌تر، بعد از دور موتور 5700 است که با کم شدن گشتاور، پیک اسب بخار را شاهد هستیم.

متأسفانه حداکثر سرعت به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که احتمالاً برای طرفداران M5 مشکلی به وجود نخواهد آورد. البته با آپشن M Driver’s Package محدودیت حداکثر سرعت تا 305 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند.

 

فرانک فن میل، مدیرعامل بی‌ام‌و، می‌گوید:

به لطف سیستم M xDrive، نسل جدید M5 در کنار القای حس اسپرت در پیست و هنگام رانندگی جاده، حتی در بالاترین حالت عملکرد خودرو، پایداری بیشتر و کنترل راحت‌تر را در سخت‌ترین شرایط مانند رانندگی در برف و باران، مهیا می‌کند.

 

سیستم تعلیق و فرمان بی ام و M5

در بخش سیستم تعلیق نیز دپارتمان M بی‌ام‌و سنگ تمام گذاشته است. سیستم تعلیق طبق‌دار دوبل جلو و سیستم تعلیق چندمیله‌ای عقب، توسط دپارتمان M بی‌ام‌و کاملا از نو طراحی شده است.

 

 

 

همچنین آنتی رول‌بارهای سفت‌تر، نگهدارنده‌های جدید و ضد ویبره‎های بهتر برای تضمین هندلینگ بی‌نظیر M5 کار گذاشته شده‌اند؛ در محور عقب نیز از بالشتک‌های الاستومری سفارشی و بست فلزی X شکل استفاده شده است. در جلو نیز استرات‌های با بست تیغه‌ای و روبه‌جلو به کار رفته است.

قیمت بی ام و M5

نسل جدید ب‌ام‌و M5 رسماً برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد درحالی‌که از ماه سپتامبر قابل خریداری خواهد بود. قیمت نسل جدید این سدان عملکرد بالای آلمانی در زادگاهش از 117,900 یورو آغاز می‌شود. همچنین ب‌ام‌و برای خریداران اولیهٔ M5 جدید نسخهٔ ویژه‌ای بنام First Edition را تدارک دیده است که در بیرون دارای رنگ قرمز متالیک تاریک با تریم مشکی براق و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی سبک‌وزن مشکی‌رنگ است.

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان