تاثیر تغذیه بر جسم و روح انسان

اگر جزو افرادی هستید که سلامتی برای تان بسیار مهم تلقی می شود و حتی تصور بیماری را خیلی سخت و رنج آور می دانید، می بایست برای حفظ سلامت خود به مهم ترین رکن زندگی، یعنی تغذیه توجه کنید

تاثیر تغذیه بر جسم و روح انسان
اگر جزو افرادی هستید که سلامتی برای تان بسیار مهم تلقی می شود و حتی تصور بیماری را خیلی سخت و رنج آور می دانید، می بایست برای حفظ سلامت خود به مهم ترین رکن زندگی، یعنی تغذیه توجه کنید. شاید جالب باشد که بدانید بیشتر بیماری هایی که حیات امروز بشر را تهدید می کنند و آماربالایی از مرگ و میر را نشان می دهند، در اثر اشکالات تغذیه یی فرد ایجاد می شوند.
بیماری هایی نظیر دیابت نوع دو، فشار خون بالا، سکته های قلبی و مغزی، آرتروز زانو و مشکلات دیسکال کمری، کبد چرب و سرطان ها هرکدام بطور مستقیم یا غیرمستقیم در اثر عوامل تغذیه یی ایجاد یا تشدید می شوند. سلامت یک انسان بستگی به سلامت جسمی و روحی وی دارد و تغذیه ی مناسب بر روی هر دو بعد جسمی و روحی انسان تاثیرگذار است و باعث حفظ سلامت می شود.
متأسفانه مسایل زندگی ماشینی در عصر فعلی بشر را از توجه به خود و تغذیه ی سالم بازداشته است و این غفلت، سبب می شود که پس از مدتی بیماری ها به طرف وی هجوم بیاورند، اگر انسان نحوه ی درست تغذیه کردن را آموزش ببیند و به قول معروف بداند که چه بخورد، می تواند سلامت خود را حفظ کرده و از ابتلا به بیماری ها جلوگیری کند.

اثرات تغذیه نامناسب
 

زندگی ماشینی امروز، با تغذیه ی ما متناسب نیست. چرا که خوردن مواد پرکالری و پرچرب بدون تحرک کافی در زندگی ماشینی سبب می شود که مواد مضر در بدن تجمع یابند و این مواد باعث التهاب و صدمات شدیدی به ارگان های داخلی بدن (از جمله قلب و عروق) می شوند.
به واسطه ی تغذیه ی نادرست، از نظر مسایل فردی و اجتماعی آسیب های مختلفی به افراد وارد می شود که مواردی نظیر احساس سرخوردگی، عزلت طلبی، خستگی، افسردگی، عدم اعتماد به نفس و پایین آمدن کارکرد فردی را می توان نام برد. متخصصین تغذیه اصول ابتدایی تغذیه ی سالم را استفاده ازآب آشامیدنی سالم و بهداشتی می دانند و معتقدند که استفاده از منابع غذایی تازه و سالم مطابق با استانداردهای تغذیه یی در یک برنامه غذایی روزمره لازم و ضروری است.

مشاوره با متخصصین تغذیه
 

مشاوره با پزشکان مجرب تغذیه سبب می شود که افراد بتوانند از برنامه های غذایی سودمندی در جهت کاهش وزن خود استفاده ببرند، بدون اینکه دچار عوارض خاصی شوند، پزشک تغذیه برای مادران در دوران بارداری و شیردهی برنامه های غذایی متناسب با نیازهای این دوره ها را تنظیم می کند که از روند افزایش وزن بیش از حد در این افراد جلوگیری می شود و در ضمن کنترل افزایش وزن، به سلامت خودشان و جنین توجه خاص می شود. این افراد حتماً باید از رژیم های غذایی استفاده کنند که با مشورت پزشکان تغذیه صورت گرفته است، چون حذف بعضی از مواد غذایی توسط این افراد می تواند منجربه صدمات جدی به سلامت شان شود. همچنین بهتر است در تغذیه ی روزانه تغییرات مثبتی ایجاد کنیم تا بتوانیم از این نعمت الهی یعنی سلامتی همیشه بهره مند و شکرگزار باشیم.
منبع:نشریه 7 روز زندگی، شماره 97.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر