بررسی سریال «بازی تاج‌وتخت»: چند سؤال که پس از دیدن قسمت ششم از فصل هفتم باید پرسید

این قسمت پرماجرای «بازی تاج‌وتخت» آینده روشنی را برای قهرمانان و گروهی از اوباش وستروس رقم زد. با به دست آوردن یک اژدها، حالا پادشاه شب ارتش مردگانی بزرگ‌تر از همیشه دارد

این قسمت پرماجرای «بازی تاج‌وتخت» آینده روشنی را برای قهرمانان و گروهی از اوباش وستروس رقم زد. با به دست آوردن یک اژدها، حالا پادشاه شب ارتش مردگانی بزرگ‌تر از همیشه دارد.
در حین جنگ‌ بین زندگان و مردگان آن‌سوی دیوار، این‌طرف در وینترفل زنان خانواده استارک خیلی باهم نمی‌سازند، و این مقصری جز لیتل‌فینگر و علاقه‌اش به درست کردن آشوب ندارد.
بر اساس پیشرفت داستان در این هفته و نگاه کوتاهی به قسمت آخر فصل از روی آنونس سریال، سؤالاتی برای ما پیش‌آمده است که بی‌صبرانه منتظر جواب آن‌ها هستیم.
اینجا مهم‌ترین سوا لاتی را که با دیدن این قسمت «بازی تاج‌وتخت» برایمان پیش آمد را نوشته‌ایم.
آیا سانسا و آریا لیتل‌فینگر را گول می‌زنند؟کل نکته داستان آریا در فصل شش سریال این بود که او هیچ‌کس نیست و هیچ‌وقت هم نخواهد بود. او به خانواده‌اش وفادار است و همیشه وفادار می‌ماند. داستان او با آن بازیگر در براووس هم ثابت می‌کند که او به مردم بی‌گناه اهمیت می‌دهد. درصحنه سربازان جوان لنیستر و اد شیرن Ed Sheeran در قسمت اول فصل هم به همین نتیجه رسیدیم: همه نباید به خاطر اصل و نسبشان بمیرند، چراکه همه حق انتخاب نداشته‌اند.
سانسا اکثر زمانش در سریال را به‌جز زمانی که با بولتون‌ها بود را زیر سایه لیتل‌فینگر بوده است. سانسا او را بیشتر از چیزی که نشان می‌دهد می‌شناسد. حتی این احتمال وجود دارد که برن به خواهرهایش در مورد چیزهایی که از لیتل‌فینگر می‌داند گفته باشد.
آریا و سانسا احتمالاً نقشه‌ای در سردارند و این دعوای خواهرانه می‌تواند تله‌ای برای لیتل‌فینگر باشد. این نکته هم قابل‌توجه است که بااینکه به نظر می‌رسد سانسا و آریا زمان هر دو صحبتشان تنها بودند، اما درواقع اولین مکالمه آن‌ها در فضای باز و دومی در اتاق‌خوابی با درباز انجام شد. لیتل‌فینگر ممکن است هرجایی گوش ایستاده باشد و از عملی شدن نقشه‌هایش خوشحال باشد.
اگر هم که سانسا و آریا واقعاً دعوا می‌کنند، چرا این اتفاق می‌افتد؟ چرا این دو خواهر تفاوت‌هایشان را نمی‌پذیرند و اینکه هردوشان به نحوی زنده‌ مانده‌اند را قبول نمی‌کنند؟ اتفاقات زیادی افتاده است که باید برای هم تعریف کنند.
سرسی چه نقشه‌ای را در مقر پادشاهی در سر دارد؟ مسلماً او بدون جنگ از مهمانانش استقبال نمی‌کند.سرسی علاقه زیادی به آتش وحشی دارد و قرار است با آغوش باز از مهمانانش در مقر پادشاهی استقبال کند. امکان ندارد سرسی بگذارد این ملاقات در صلح انجام شود. او چه نقشه‌ای در سر دارد؟ به‌احتمال‌زیاد از آتش وحشی استفاده خواهد کرد و جیمی فرصت خواهد داشت قبل از اینکه دیر شود ( با کشتن او) جلواش را بگیرد.
البته احتمال دارد که تیریون و دنریس نقشه بزرگ‌تری در نظر داشته باشد که سرسی حدسش را هم نزده باشد.
چرا کاراکتر‌هایی که مشخص است به این زودی کشته‌ نخواهند شد ، غرق می‌شوند؟
اول‌ازهمه جیمی، حالا هم جان. وقتی‌که می‌دانیم غرق نخواهند شد چرا این کار را می‌کنید؟ آیا یکی از شخصیت‌های موردعلاقه‌مان به‌زودی واقعاً غرق خواهد شد؟
چه کسی جانشین دنریس خواهد شد؟ چه کسی بعد از او به قدرت خواهد نشست؟تیریون یکی از جذاب‌ترین و پرچالش‌ترین سؤال‌ها در مورد آینده کشور را مطرح کرد: وقتی دنریس ملکه شود، چگونه جانشینش را انتخاب خواهد کرد؟
تیریون راه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که ارتباط خونی نقشی در آن ندارد. نگهبانان شب و آهن‌زادگان رهبرانشان را خودشان انتخاب می‌کنند، راهی مؤثر و عادلانه که احتمالاً برای وستروس هم نتایج خوبی خواهد داشت.
کی و چگونه جان از پدر و مادر واقعی‌اش باخبر خواهد شد( و اینکه دنریس درواقع عمه اوست)؟
ما در تیزر قسمت آخر سریال جان را در مقر پادشاهی دیدیم که با سرسی مواجه می‌شود، که به این معناست که از برن، کسی که می‌تواند به او بگوید واقعاً چه کسی است، دورتر هم خواهد شد. کی جان متوجه خواهد شد و چرا نویسندگان سریال این اتفاق را به تأخیر می‌اندازند؟ آن‌ها سر ما را با رابطه دنریس و جان گرم کرده‌اند.
وقتی‌که یورون بفهمد که سرسی با بچه‌ای از جیمی حامله است عصبانی خواهد شد؟ یارا هنوز زنده است؟مأموریت تئون در حال حاضر این است که خواهرش را از دست عمویش نجات دهد. اما آیا یارا زنده است؟ اگر آره، مسلماً حالش خوب نخواهد بود. امیدواریم تئون او را نجات بدهد، اما در این نقطه از داستان این فرضیه عملی به نظر نمی‌رسد. اگر هم موفق شود، احتمالاً خودش کشته خواهد شد.
در قسمت ایست‌واچ، سرسی به جیمی گفت که حامله است و می‌خواهد به همه بگوید که جیمی پدر بچه است، اما مشکل بزرگی وجود دارد. یورون به این دلیل به سرسی وفادار است که فکر می‌کند بعدازاینکه جنگ تمام شود با او ازدواج خواهد کرد. اما وقتی‌که سرسی با بچه‌ای از مرد دیگری حامله است، که آن مرد برادرش هم هست، به نظر می‌رسد یورون دیگر به او وفادار نخواهد ماند.
آیا Cleganebowlبالاخره اتفاق خواهد افتاد؟
ساندور کلینگان (ملقب به سگ ‌شکاری) به مقر پادشاهی می‌رود، جایی که برادر زامبی‌اش، گرگور کلینگان (ملقب به کوه) به سرسی خدمت می‌کند. آیا بالاخره دعوایی که منتظرش را بودیم را خواهیم دید؟
پادشاه شب چه زمانی از دیوار می‌گذرد؟ اژدهای او چقدر قوی است؟باگذشت سریع زمان سریال، چقدر طول خواهد کشید تا پادشاه شب ارتشش را برای از بین بردن زندگان وستروس به این‌سوی دیوار بکشاند؟ داشتن یک اژدها به آن‌ها کمک خواهد کرد؟ در این چند فصل جان خیلی سریع‌تر از ارتش آن‌ها از دیوار گذشته است و برگشته است.
ما حدس می‌زنیم که ویسریون زامبی دست پادشاه شب را جلو می‌اندازد، اما می‌خواهیم بدانیم دقیقاً چه‌کاری می‌تواند انجام دهد. آتش پرتاب می‌کند یا یخ؟ یا آتش آبی؟ به نظر نمی‌رسد تا فصل هشتم بفهمیم، اما منتظر صحنه نبرد این اژدها و دو برادر زنده‌اش هستیم.
سم و گیلی کجا می‌روند؟در قسمت ایست‌واچ سم و گیلی( و کودکشان) را دیدیم که سیتادل را به سمت شمال ترک کردند. اما واقعاً کجا می‌روند و چه زمانی به آنجا می‌رسند؟ بهترین حدس ما وینترفل است، اما با توجه به پرش زمانی که سریال داشت نباید تا الآن به آنجا رسیده باشند؟ با توجه به چیز‌هایی که سم و گیلی می‌داند- بااینکه چیز زیادی هم نمی‌دانند- منطقی به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک خودشان را به جان یا برن برسانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان