برای بریدن گوش گردشگران حمله کرده‌اند!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱۶ &#۸۲۱۱; یک تورگردان گفت: با وجود افزایش تقاضای خارجی‌ها برای سفر به ایران، شرایط کار به‌خاطر نبودن امکانات کافی و کیفی، سخت شده و عده‌ای قیمت‌ها را گران کرده‌اند، انگار حمله کرده‌اند تا گوش گردشگران را بِبُرند.

تاریخ خبر : 1393/3/16 – یک تورگردان گفت: با وجود افزایش تقاضای خارجی‌ها برای سفر به ایران، شرایط کار به‌خاطر نبودن امکانات کافی و کیفی، سخت شده و عده‌ای قیمت‌ها را گران کرده‌اند، انگار حمله کرده‌اند تا گوش گردشگران را بِبُرند.

محمدابراهیم ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعتراض نسبت به کیفیت خدمات گردشگری که تحت تأثیر بازار داغی که در ایران پیدا کرده، دچار ناهنجاری‌هایی شده است، اظهار کرد: آن زمان که گردشگری به‌خاطر اوضاع سیاسی کشور، افول کرده بود، عده‌ای از متخصصان و فعالان این حوزه از کار کنار کشیدند؛ اما حالا با توجه به افزایش تقاضا و حجم سفر به ایران، آن‌ها دوباره به چرخه‌ی کار برگشته‌اند، در حالی که در تمام این سال‌ها، تجربه‌ای نیافزوده‌اند و این، شرایط را برای کار کردن سخت کرده، مثلا راهنمای توری که هفت سال در بازار نبوده، حالا دوباره به کار مشغول شده، اما تخصص و تجربه‌ای در این سال‌ها به‌دست نیاورده است. با این حال، ما به‌خاطر شرایط و حجم تقاضا برای سفر به ایران، مجبوریم از این افراد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اوضاع هتل‌ها هم بهتر از سایر بخش‌ها نیست، مثلا هتل‌هایی هستند که در سال‌های گذشته فقط 20 درصد اشغال شدند و با نیروهای محدودی کار می‌کردند، حالا که ضریب اشغال آن‌ها به بالای 70 یا 100 درصد رسیده، باز هم با همان نیروهای قبلی کار می‌کنند و به تعدادشان اضافه نکرده‌اند. این مشکل در یزد و اصفهان واقعا حاد شده است.

این تورگردان همچنین گفت: برخی هتل‌ها هم روش دریافت هزینه‌ها را تغییر داده‌اند؛ طبق قانون معمول هتلداری، برای رزرو اتاق 20 درصد هزینه از قبل دریافت می‌شد؛ اما حالا که تعداد گردشگران زیاد شده، برخی هتل‌ها این روش را تغییر داده‌اند و می‌خواهند همه‌ی پول را هنگام رزرو اتاق دریافت کنند و یک قانون هم گذاشته‌اند که اگر گردشگر نیامد و تور کنسل شد، امکان برگشت دادن پول وجود ندارد.

او سپس به افزایش قیمت برخی هتل‌ها اشاره و اظهار کرد: ظاهرا هیچ کنترلی روی هتل‌ها و قیمت آن‌ها نمی‌شود، مثلا یک هتل پنج ستاره در شیراز که تا شب عید، اتاق دو تخته‌ی خود را 120هزار تومان می‌فروخت و پس از عید، قیمت همان اتاق را به 156هزار تومان رساند، حالا برای اول تیرماه قیمت این اتاق را به 220هزار تومان افزایش داده است. از طرف دیگر، قیمت یک اتاق دو تخته در هتل چهار ستاره‌ای در شهر یزد 220هزار تومان است. به‌جز موضوع گرانی، ما نمی‌دانیم کدام قیمت را بپذیریم، قیمت اتاق دو تخته در یک هتل چهار ستاره یا پنج ستاره؟

ابراهیمی همچنین به گرانی حمل‌ونقل جاده‌یی اشاره کرد و گفت: پس از افزایش قیمت گازوییل، برخی اتوبوس‌ها نرخ روزانه‌ی خود را تا 200هزار تومان اضافه کرده‌اند، واقعا اوضاع برای کار کردن سخت شده است.

وی سپس به کیفیت پایین خدمات گردشگری، بویژه در هتل‌ها اشاره کرد و افزود:‌ برخی گردشگران و آژانس‌های خارجی واقعا نسبت به کیفیت خدمات بویژه در هتل‌ها شاکی و ناراضی‌اند، حتی چند آژانس بزرگ آلمانی به خاطر وضعیت نامطلوب خدمات مخصوصا در هتل‌ها به ما اعلام کردند که دیگر تمایلی برای کار کردن با ایران ندارند و این هشدار جدی برای صنعت گردشگری ایران است، آن هم در شرایطی که حجم تقاضا برای سفر به ایران افزایش یافته است.

این تورگردان همچنین گفت: برخی از آژانس‌های خارجی هم با فرستادن عکس‌هایی از وضعیت نامناسب هتل‌های که محل اقامت‌شان در ایران بوده، از ما درخواست 6 هزار یورو غرامت کرده‌اند.

برای بریدن گوش گردشگران حمله کرده‌اند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر