۱۰ اشتباهی که به پوست آسیب می‌زند _ قسمت دوم

همه ما از اصول اساسی مراقبت از پوست اطلاع داریم. مثلا دست کم دوبار در روز باید صورت‌مان را بشوییم، هم چنین باید از شوینده‌ای استفاده کنیم که مناسب پوست ما باشد. اما سوای این دو قانون، خیلی از ما هر روز مرتکب اشتباهات زیادی می‌شویم که هم ظاهرمان را خراب می‌کند و هم به روند پیر شدن پوست سرعت می‌بخشد.

پوست سالم

همه ما از اصول اساسی مراقبت از پوست اطلاع داریم. مثلا دست کم دوبار در روز باید صورت‌مان را بشوییم، هم چنین باید از شوینده‌ای استفاده کنیم که مناسب پوست ما باشد. اما سوای این دو قانون، خیلی از ما هر روز مرتکب اشتباهات زیادی می‌شویم که هم ظاهرمان را خراب می‌کند و هم به روند پیر شدن پوست سرعت می‌بخشد.

برای این که تا حد ممکن از این مشکلات دور بمانید، نگاهی به این 10 اشتباهی بیندازید که ممکن است برای مراقبت از پوست‌تان مرتکب شوید و باید از آن‌ها پرهیز کنید:

6. همیشه از یک مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید.

خیلی از خانم‌ها در تمام طول سال از تنها یک مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند و می‌گویند: «همیشه این را می‌خرم. روی پوست من بهتر از بقیه جواب می‌دهد؛ چرا باید عوضش کنم؟» 

مساله این است که فصل‌های سال در حال تغییر هستند. وقتی فصل تغییر کند، پوست شما هم تغییر می‌کند. چیزی که در تابستان به درد می‌خورد، در زمستان کارایی ندارد چون هوا کاملا متفاوت است.

در تابستان باید نرم‌کننده رقیق بزنید ولی در زمستان نرم‌کننده غلیظ به درد می‌خورد. دلیلش این است: پوست خشکی که در معرض هوای زمستان قرار می‌گیرد، به رطوبت بیش‌تری نیاز دارد، در حالی که پوست شما در تابستان رطوبت کمتری می‌خواهد.  

آب داغ در شستشوی پوست

7. استفاده از آب داغ

در حالی که هیچکدام از ما به پوست‌مان آب جوش نمی‌زنیم و خودمان را نمی‌سوزانیم! بعضی از خانم‌ها برای شست و شو از آبی استفاده می‌کنند که یک کم زیادی داغ است. برای نمونه، حمام آب داغ کمک می‌کند آرام شویم ولی آکنه‌ها را هم بیرون می‌ریزد. چرا؟ چون آبی که زیادی داغ است، لایه رویی و محافظ پوست را از بین می‌برد. از آب ولرم استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

8. پاک نکردن آرایش قبل از خواب

وقت خواب است و خسته هستید. حالا یا سر کار روز طولانی داشته اید یا با دوستان‌تان بیرون رفته اید و بعد از گپ و هیجان زیاد، انرژی‌تان تمام شده. دیگر نا ندارید و نمی‌خواهید آرایش صورت‌تان را پاک کنید. 

عجیب است که همه ما دندان‌هایمان را قبل از خواب مسواک می‌زنیم ولی خیلی از ما توان پاک کردن آرایش را نداریم. راستش پاک کردن آرایش قبل از خواب، باید به اندازه پاک کردن دندان در اولویت باشد. به خصوص اگر مهمانی رفته باشید، حتما باید این کار را بکنید چون معمولا در این شرایط، بیش از اوقات دیگر آرایش می‌کنید.

9. استفاده از برس پاک‌کننده

احتمالا وقتی کوچک بوده‌اید، مادر شما مثل خیلی از مادرها از برس پاک‌کننده استفاده می‌کرده است. وقتی هم بزرگ‌تر شده اید، شما هم پا جای پای او گذاشته اید. هر چه باشد، مامان‌ها بهتر از همه می‌دانند. اما نه در این مورد. برس‌های پاک کننده برای پوست شما زیادی زبر و خشن هستند. هر چه بیش‌تر به آن فشار بیاورید، بیش‌تر آسیب می‌بیند.

10. استفاده نکردن از بعضی محصولات چون «خیلی گران هستند.»

مطمئنا بعضی از محصولات گران هستند. اما اگر موقع خرید روی ترکیب محصول تمرکز کنید و نه برچسب قیمت، خیلی به نفع‌تان خواهد شد. کالاهای غنی از ویتامین سی، پپتید (peptide) و رتینوئید (retinoid) برای داشتن پوست سالم حیاتی هستند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان