مدیرعامل کانون جهانگردی:

چهار نمایندگی جدید گردشگری اضافه می شود/تقدیر از نمایندگان فعال

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت:چهار نمایندگی جدید تعیین تکلیف شده اند تا به تعداد نمایندگی ها اضافه شود البته این افراد باید در کمیته ای مورد بررسی قرار گیرند.

چهار نمایندگی جدید گردشگری اضافه می شود/تقدیر از نمایندگان فعال

به گزارش خبرنگار مهر، دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مدیران گردشگری اصناف، دفاتر و فعالان این صنعت و نمایندگانی از وزارت خارجه 12 تا 16 شهریور ماه در کرمان برگزار می شود.

پیرو برگزاری این گردهمایی نشست خبری در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران پیش از ظهر امروز پنجم شهریور ماه در سالن اجتماعات کانون اتومبیلرانی برگزار شد و مرتضی حاجی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: 18 نمایندگی اطلاع رسانی خارج از ایران داریم که به صورت مشترک بین کانون و سازمان میراث فرهنگی فعالیت می کنند و به لحاظ قانونی ارتباط و قرارداد همکاری با کانون دارند اما به لحاظ همکاری سیاست های سازمان را برای جذب گردشگر خارجی در کشور محل اقامت خود دنبال می کند.

این نمایندگان وابسته به جایی نیستند بلکه افراد با انگیزه ای هستند که خودشان در حوزه گردشگری فعالیت می کنند و با شناختی که دارند برای معرفی ایران قدم برمی دارند و با نظر معاونت گردشگری از سال 93 کار خود را شروع کردند بنابراین ماموریت اصلی آنها عمدتا معرفی جاذبه های گردشگری ایران برای جذب گردشگر، شناسایی موانع احتمالی، تلاش برای جذب سرمایه گذاران و معرفی آنها به مراکز تصمیم گیر است. همچنین به بازاریابی  و فروش صنایع دستی، ایجاد فروشگاه صنایع دستی و برپایی نمایشگاه های گردشگری در کشور محل اقامت شان کمک می کنند.

وی گفت: در طول زمان ایجاد این نمایندگی ها یک گردهمایی برگزار شد تا انتقال تجربه ها و مشکلات و موانعی که برای جذب گردشگر خارجی در هر کشوری وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد. در همایش دوم نیز به این موضوع می پردازیم، همچنین موضوع دیگر شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان است.

حاجی ادامه داد: چهار نمایندگی جدید تعیین تکلیف شده اند تا به تعداد نمایندگی ها اضافه شود البته این افراد باید در کمیته ای مورد بررسی قرار گیرند ما منتظر رای نهایی آن کمیته در مورد نمایندگان جدید هستیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران درباره اینکه برخی از این نمایندگی ها از این عنوان برای کسب و کار گردشگری خود بهره می برند، توضیح داد: یکی از شروط داشتن فعالیت مرتبط با حوزه گردشگری است. برخی از آنها مسلما فعالیت های توریستی و تجاری دارند و ماموریت نمایندگی ایران را به عنوان یک ماموریت ملی اضافه بر کار خود بر عهده گرفته اند پس جای نقد ندارد و نمی شود گفت هیچ کار انجام ندهند و تنها برای ما کار کنند. در عین حال باید از فرصت هایی که پیش می آید برای آنچه به عهده گرفته اند استفاده کنند.

وی ادامه داد: از این افراد هر چند وقت یک بار گزارش عملکرد گرفته می شود. همچنین نماینده نمونه نیز در گردهمایی کرمان معرفی خواهد شد اما در عین حال کسانی که فعالیت زیادی نداشته باشند نمایندگی شان را لغو خواهیم کرد و افراد جدید را جایگزین می کنیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران درباره برگزاری نمایشگاه های گردشگری خارج از کشور گفت: کانون برای برگزاری نمایشگاه تصمیم گیر نیست بلکه سازمان میراث فرهنگی مشخص می کند چه کسی مجری کدام نمایشگاه باشد و اصلا در کدام نمایشگاه شرکت کنیم. مدتی به دلیل تغییرات سازمان میراث فرهنگی در ریاست و معاونت گردشگری تاخیر رخ داد ما پیشنهاد کردیم که اگر کسی مجری برگزاری نمایشگاهی می شود با او قرارداد پنج ساله ببندند تا مجری بداند که برای پنج سال دیگر نیز می تواند برنامه ریزی کند، این درست نیست ما از سه ماه قبل تصمیم بگیریم می خواهیم در کدام نمایشگاه شرکت کنیم. هزینه های تحمیل شده برای آن بسیار زیاد است و مسلما دارای نقص خواهد بود. ما تنها توانستیم برای نمایشگاه اسپانیا واگذاری سه ساله بگیریم که امسال هم این قرارداد تمام می شود. امیدواریم رئیس جدید سازمان این باور را داشته باشد که برگزاری نمایشگاه گردشگری در خارج از کشور یک کار تخصصی است و باید از تجارب افراد متخصص در این زمینه استفاده کنیم.

حاجی درباره جذب سرمایه گذار از طرف نمایندگان اطلاع رسان نیز گفت: شاید تاکنون بیش از پنج مورد سرمایه گذار به ما معرفی شده است اما هنوز هیچ کدام منجر به عقد قرارداد نشده اند.

وی درباره بودجه تبلیغات نمایشگاه ها و نمایندگی های اطلاع رسانی نیز تصریح کرد: برای امسال حدود یک میلیارد تومان بودجه برای اقلام تبلیغاتی نمایندگان در نظر گرفته شده است.

حاجی ادامه داد: اگر قرار باشد کار غیرقانونی در کانون اتفاق بیفتد خوب نیست اما اینکه کار قانونی انجام دهد و به آن بگویند حیات خلوت چه اشکالی دارد. حیات خلوت خیلی هم بد نیست. با این موضوع که کانون برخی وظایفی دارد اما برخی از وظایف نسبت به وظیفه اصلی آن پررنگ تر دیده می شود موافق هستم. کانون جهانگردی ذاتا یک تشکیلات مردمی و غیر دولتی است که با تصویب شورای انقلاب تشکیل مجمع آن به عهده وزارت ارشاد گذاشته شد و به بدنه دولت متصل شده است. دولت مالک کانون نیست. در کشور ما با مصوبه قانونی سازمان میراث فرهنگی به نمایندگی از مردم این انتخاب را انجام می دهد. ما باید به سمتی برویم که اعضای این کانون مشابه کانون کشورهای دیگر به عنوان یک باشگاه اداره شود.

وی درباره فعالیت دیگر کانون گفت: در کانون اتومبیلرانی همچنین با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه ای برای آموزش ترافیک به بچه های در شرف امضا داریم که وجه شاخص آن رفتن ایمن به مدرسه است آن هم برای کودکانی که نزدیک به جاده ها زندگی می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر