ماهان شبکه ایرانیان

چگونه با ورزش لاغر شویم _ بخش سوم

اگر می‌خواهید با ورزش وزن کم کنید این مقاله را بخوانید

ورزش برای لاغری

اگر می‌خواهید با ورزش وزن کم کنید این مقاله را بخوانید. اما باید در نظر داشته باشید که 30 دقیقه دوچرخه ثابت زدن در طول هفته دردی را دوا نمی‌کند. اگر تاکنون ورزش نکرده‌اید سه جلسه تمرینی در هفته برای خود ترتیب بدهید و در غیر این صورت تعداد جلسات را به پنج تا شش جلسه در هفته افزایش دهید. در نظر داشته باشید که استراحت نکته کلیدی آسایش ذهنی، فیزیکی و احساسی است و دست کم یک روز را برای استراحت خود کنار بگذارید و در آن روز ورزش نکنید. همچنین بهتر است سه بار در هفته با تمام توان ورزش کنید تا این که پنج روز با توان 50 درصد ورزش کنید. همچنین رژیم غذایی سالم به اندازه ورزش مهم است.

اکنون به ورزش‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن انجام دهید می‌پردازیم:

8. یوگا

فکر نکنید که یوگا ورزشی است که باید آن را در روزهای تعطیل و برای ریلکس کردن انجام دهید. یوگا می‌تواند سلاح مخفی شما در کاهش وزن باشد چون باعث می‌شود بدن شما انعطاف‌پذیر و سالم باشد و بتوانید ورزش‌های شدیدتر دیگر را راحت‌تر انجام دهید. اما یوگا همه این نیست. یوگا نیاز به تعادل و ثبات دارد و این باعث می‌شود قدرت شما افزایش یابد و توان ذهنی شما هم بهتر شود. تلاش کنید هفته‌ای دست کم یک بار یوگا کار کنید. اگر نمی‌توانید به سالن بروید، در خانه هم می‌توانید یوگا کار کنید.

شنا کردن

9. شنا

اگر نمی‌توانید به دویدن فکر کنید، یا می‌خواهید زیاد به مفاصلتان فشار نیاید، به سراغ استخر بروید. شما با یک ساعت شنا می‌توانید 750 کالری بسوزانید و البته روی همه گروه‌های عضلات عمده خود هم کار می‌کنید. مانند دیگر ورزش‌ها، بهتر است که برنامه خاصی داشته باشید. مثلا این که سرپا بایستید و تلاش کنید که در آب غوطه‌ور باشید تا جای ممکن این کار را انجام دهید و سپس دو دقیقه استراحت کنید. سپس 10 بار، 100 متر شنا کنید، و بین هر دو بار هم یک دقیقه استراحت کنید. وقتی از استخر بیرون می‌آیید، عضلاتتان به شکل لذت‌بخشی خسته شده‌اند.

10. طناب زدن

وقت آن رسیده که به کلاس‌های ورزش برگردید. طناب زدن که یادتان نرفته؟ طناب ارزان است و قابل حمل و در کوچک‌ترین جیب چمدان هم جا می‌شود. شما می‌توانید هر جایی که خواستید طناب بزنید. پس از تنها چند دقیقه طناب زدن افزایش ضربان قلبتان را حس خواهید کرد. می‌توانید برنامه زیر را اجرا کنید:

ابتدا سه دقیقه بسیار آرام طناب بزنید. سپس 100 بار تند طناب بزنید (دو پا). بعد از آن، سرعت را افزایش دهید و 100 بار طناب بزنید. سپس به حالت قبل برگردید. این بار 50 بار تند و سپس تندتر طناب بزنید. این عدد را در دورهای بعدی به 21، 15 و 9 برسانید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان