معاون رئیس جمهور خبر داد:

ایجاد ۷۵ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در دولت یازدهم

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران کشور گفت: در دولت تدبیر و امید زمینه اشتغال ۷۵ هزار نفر از ایثارگران ایجاد شد که از این تعداد ۴۰ هزار نفر در سازمان‌های اقتصادی و نهادهای دولتی استخدام شدند.

ایجاد 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در دولت یازدهم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی هفتم شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه وجود مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در مراکز تمامی استان‌ها الزامی است، اظهار کرد: در این راستا تاکنون 23 مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی برای ایثارگران موجب تقویت روحی ایثارگران می شود، اظهار کرد: این پروژه‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در بخش درمانی، ورزشی، توانبخشی و... مرتفع کند.

معاون رئیس جمهور افزود: استفاده از این مجتمع‌ها علاوه بر خانواده ایثارگران برای عموم مردم نیز به مدت سه روز در هفته امکان‌پذیر است.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران کشور با تاکید بر گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران، افزود: باید گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در راس کارهای‌ مسئولان و قشرهای مختلف جامعه باشد.

وی از رضایتمندی 80 درصدی ایثارگران از خدمات درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: درمان دغدغه ایثارگران است و تا کنون گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران کشور با اشاره به کمبود بودجه برای ساخت ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: با اقدامات خطیر دولت تدبیر و امید این ساختمان امروز با اعتبار چهار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی،طی سال گذشته تلاش بنیاد شهید و امورایثارگران به نحوی بوده است که زمینه اشتغال 60 هزار از فرزندان ایثارگر فراهم شد و نرخ بیکاری به 4.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به عدم پرداخت معوقات و پاداش مجموعه ایثارگران از سال 76 تا 94، اظهار کرد: طی سال گذشته 5282 میلیارد تومان از معوقات و پاداش‌ها پرداخت شد.

حجت‌الاسلام شهیدی همچنین اعلام کرد: سالانه 100 هزار واحد مسکن و تسهیلات مسکن به خانواده‌های ایثارگر متقاضی پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران تعداد شهیدان، جانبازان و آزادگان در کشور را به ترتیب، 225 هزار، 565 هزار و 42 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در چهارمحال و بختیاری نیز به ترتیب، دو هزار و 400 نفر، 66 هزار و 500 نفر است.طبق اساس نامه، این بنیاد علاوه بر جمعیت ایثارگر، متعهد است که به والدین، فرزندان و همسران این قشر نیز خدمات‌رسانی کند.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت پوشش قرار دادن والدین، فرزندان و همسران این سه گروه نیز هست، گفت: در حال حاضر بنیاد شهید و ایثارگران به سه میلیون و 300 هزار نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان خدمت‌رسانی می‌کند.

به ‌‎‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی شهرستان شهرکرد، با اشاره به اینکه از وظایف بنیاد شهید گوش سپردن به دغدغه‌های ایثارگران و جانبازان است، اظهار کرد: خوشحالی خانواده‌های شهدا و ایثارگران بهترین هدیه به خدمت‌گذاران آنان در بنیاد شهید است.

وی با بیان اینکه هر انقلابی چه مذهبی و چه غیر مذهبی با سه گروه مواجه است، افزود: کسانی که در کنار و همراه انقلاب هستند، کسانی که در مقابل انقلاب و و رهبری می‌ایستند و کسانی که به دنبال منافع خود در انقلاب هستند این سه گروه را تشکیل می‌دهند.

معاون رئیس جمهور شهیدان رجایی و باهنر و همه شهیدان را از لبیک گویان فرمان امام و رهبری و پیرو انقلاب خواند و گفت: در طول تاریخ گروه‌های نظیر منافقان و فدائیان خلق نیز روبروی انقلاب ایستاندند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز همواره با این سه گروه مواجه بوده است، افزود: همه شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در کنار انقلاب بوده و خانواده‌های آنان باید به این شهدا افتخار کنند.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم کارهای بسیاری در کشور صورت گرفت، افزود: برخی‌ها نمی‌توانند پیشرفت کشور را ببینند و با توجه به اینکه رهبری فرمودند از دولت حمایت می‌کنم داغ‌تر و جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند، در حالی که مومن انقلابی همواره پشت سر رهبری در حرکت است.

وی با بیان اینکه رهبری ستون انقلاب و سخن ایشان فصل‌الخطاب است، گفت: برخی‌ها به جای انتقاد سازنده، انتقاد مغرضانه می‌کنند زیرا این‌ها نظام الله و قرآن را نمی‌خواهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه برجام یک کار مثبت و زیر نظر رهبری بود، افزود: در نتیجه برجام تحریم‌ها نسبتا برداشته شد و روابط بین‌المللی ایران با دیگر کشورها هموار گشت.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب پس از رحلت امام کاملا شایستگی خود را نشان داده و راه امام را ادامه دادند، تصریح کرد: همه ما باید بکوشیم دنباله‌رو فرمایشات رهبری باشیم زیرا ایشان ستون خیمه انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام شهیدی ایثارگری و فداکاری شهدا و جانبازان را باعث اقتدار و امنیت کشور دانست و ادامه داد: رهبری، اعتقاد مردم به انقلاب و وفاداری مردم سه علت اصلی پایداری انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری مشهور به ولایتمداری، اعتقاد به رهبری و نظام است، افزود: هرچه برای این مردم تلاش کنیم نتوانسته‌ایم دین خودرا به خوبی ادا کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مسئله اشتغال بسیار مهم است، تصریح کرد: در این زمینه باید کارآفرینی و سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد رونق اشتغال باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان