ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر را با سری فیلم های معروفی مانند ترمیناتور می شناسیم. خودم یادم هست که نوار ویدئویی ترمیناتور ۲ را داشتیم و شاید در دوران کودکی که خبری از تکنولوژی های امروزه نبود یکی از با کیفیت ترین تفریحات ما دیدن همین فیلم بود

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر را با سری فیلم های معروفی مانند ترمیناتور می شناسیم. خودم یادم هست که نوار ویدئویی ترمیناتور 2 را داشتیم و شاید در دوران کودکی که خبری از تکنولوژی های امروزه نبود یکی از با کیفیت ترین تفریحات ما دیدن همین فیلم بود. حالا قرار است نسخه های جدیدتر از این فیلم هم ساخته شود و مسئله اینجاست که آرنولد را که شخصیت آیکونیک این فیلم ها است را چگونه دوباره به کار بگیرند.

اگر از طرفداران سری فیلم های ترمیناتور هستید باید بگویم به تازگی ترمیناتور دو (Terminator 2: Judgment Day ) با کیفیت 4K و به صورت سه بعدی دوباره روی پرده سینماها فرستاده اند.

به مناسب همین اتفاقات تصمیم گرفتم ده فیلم برتری با بازی آرنولد شوارتزنگر را به شما معرفی کنم:

1 – TERMINATOR 2: JUDGMENT DAY ( 1991 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

وقتی ترمینتاور دو فیلمبرداری می شد جیمز کامرون در دنیای سینما یک تازه وارد به حساب می آمد و فیلمی که ساخت در میان همه  شماره های ترمیناتور واقعا بهترین بود. جیمز کامرون بعد از همین فیلم خود را تبدیل به یکی از بزرگترین فیلم سازان هالیوود کرد. برای ساخت ترمیناتور 102 میلیون دلار هزینه خرج شد و بیشتر آن صرف دستمزد آرنولد شوارتزنگر و جلوه های ویژه فیلم شد. اما فروش فیلم در دنیا به 519 میلیون دلار رسید.

ترمیناتور دو دنباله شماره یک است که دوازده سل پس از آن اتفاق می افتد و در این فیلم جان کانر که کلیدی برتری انسان ها بر ربات ها در شورش آینده ربات ها است تحت تعقیب نابودگری به نام T-1000 قرار می گیرد که از آینده آمده. نابود گری دیگری به نام T-800 که رباتی اصلاح شده است نیز از آینده فرستاده می شود تا از پسر جوان محافظت کند. در طول تعقیب و گریزهایی که بین این دو نابوگر و جان کانر اتفاق می افتد پسر جوان روابط عمیقی با T-800 که همان آرنولد شوارتزنگر است پیدا می کند.

2- THE TERMINATOR ( 1984 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

ترمیناتور یک با بودجه ای فوق العاده بالا ساخته شد که شماره های بعدی را هم پوشش داد . به همین دلیل این فیلم به یکی از ماندگارترین فیلم های 1984 تبدیل شده است که هنوز بعد از این همه سال دیدنش لذت بخش است. ترمیناتور یک پس از اکران منتقدان سخت گیر را هم وادار به تعریف و تمجید از خود کرد و تحولی بزرگ در فیلم های تخیلی به حساب می آمد.

در ترمیناتور یک رباتی ترسناک و قوی که آرنولد شوارتزنگر نقشش را ایفا می کند از آینده می آید تا زنی را بکشد که قرار است فرزندی بدنیا بیاورد. نوزادی که به دنیا می آید قرار است در آینده رهبری مقاومت در برابر شورش ربات ها را بدست بگیرد. زنی که هدف ربات داستان است سارا کانر مادر جان کانر هنوز به دنیا نیامده است. سارا کانر به همراه همسرش کایل اقدام به فرار از این ربات قاتل می کنند.

3- PREDATOR ( 1987 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر و تهیه کننده فیلم جوئل سیلور در دهه 80 بار دیگر با یکدیگر کار کردند و نتیجه شد: کماندو و شکارچی. Predator خیلی زود به یکی از فیلم های مورد علاقه تماشاگران در این ژانر شد. در آن زمان فیلم هایی که کمپانی سیلور تولید می کرد همه از یک فرمول پیروی می کردند اما خوشبختانه Predator زمانی اکران شد که هنوز این فرمول جلف نشده بود.

دوچ سرباز جویای نامی است که توسط دولت آمریکا استخدام می شود تا به صورت مخفیانه گروهی از سیاستمدارانی که در گواتمالا اسیر شده اند را نجات دهد. اما وقتی دوچ و تیمش به گواتمالا می رسند متوجه می شوند موضوع چیزی بسیار خطرناکتر است. آنها اجسادی را پیدا می کنند که توسط شکارچی بسیار قوی و فوق انسانی با توانایی محو شدن کشته شده اند.

4- TOTAL RECALL ( 1990 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

یکی از فیلم های شوارتزنگر که بیشترین نقل قول از آن می شود ( ناگفته نماند فروش 261 میلیون دلاری فیلم در باکس آفیس یک موفقیت بزرگ بود و توانست جیازه اسکار جلوه های ویژه را نیز برای خود کند ). داستان فیلم بسیار به خوبی توانست ذهن بیننده را به بازی بگیرد و اقتباسی بود از داستان کوتاه فیلیپ کی دیک که فیلم های فوق العاده ای مانند بلید رانر نیز از جمله کتاب های اوست.

داگلاس کوئید کارگر ساختمانی خسته ای است که در سال 2084 زندگی می کند و رویای رفتن به مریخ را دارد. او به کمپانی ” Rekall ” که کارش قرار دادن خاطرات دروغین در حافظه انسان ها است مراجعه می کند تا بتواند بدون مسافرت به مریخ هیجان رفتن به آنجا را حس کند. اما در طول این کار اشتباهی رخ می دهد. کوئید متوجه می شود تمام زندگیش حافظه ای اشتباه است و افرادی که چنین کاریرا کرده اند حالا می خواهند او را بکشند.

5-  TRUE LIES ( 1994 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

از 1980 به بعد فیلم های اکشن و طنز دچار رکود شدند اما در سال 1994 جیمز کامرون با این فیلم اکشن و خنده دار که همه چیز در آن خیلی سریع پیش می رفت دوباره این ژانر را نجات داد. فیلم بابت بازی های خوبش مورد ستایش قرار گرفت اما انتقاد های سختی نیز از بابت نژاد پرستانه بودنش دریافت کرد.

هرسی تسکر یک جاسوس کارکشته است اما در مقابل خانواده و فامیل تنها یک فروشنده موفق جلوه می کند. او یک معامله سلاح های اتمی را شف می کند و سعی دارد جلوی تروریست ها را بگیرد و در همین حین به همسرش شک می کند که با یک فروشنده ماشین های دسته دوم به او خیانت کرده.

6- COMMANDO ( 1985 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

در سال 1985 کشاندن طرفداران فیلم های اکشن به سینما به سادگی پوشاندن یک جلیقه نظامی به تن آرنولد شوارتزنگر نبود. فیلمی که ساخته می شد باید سرشار می بود از صحنه های اکشن و انفجارهای عظیم و COMMANDO توانست به خوبی از پس این وظیفه بر بیاید طوری که به یکی از سرگرم کننده ترین فیلم های دهه 80 سینما تبدیل شد.

جان ماتریکس یک سرباز بازمشسته نیروهای ویژه است که به همراه دخترش جنی به دور از هرگونه حاشیه زندگی می کند. اما زندگی خصوصی آنها مورد دخالت قرار می گیرد. قرمانده پیشین او هشدار می دهد که دوستان ماتریکس یکی پس از دیگری کشته می شوند و بعد از آن آریوس که یک دیکتاتور آمریکای لاتین است جنی دختر ماتریکس را گروگان می گیرد و از او می خواهد به قدرت گرفتنش کمک کند. ماتریکس نیز به جنگ و می رود تا دخترش را نجات دهد.

7- CONAN THE BARBARIAN ( 1982 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

ساختن فیلمی درباره یک بربر شمشیر زن از آنچه به نظر می آمد کار سخت تری بود. اما CONAN THE BARBARIAN مورد اقبال تماشگران قرار گرفت هر چند از نظر منتقدان چندان فیلم جالبی به نظر نمی آمد. با این حال از دیگر فیلم های خوب آرنولد شوارتزنگر CONAN THE BARBARIAN است.

کونان پسر یتیمی است که بعد از نابودی روستایش به دست نیروهای شرور به بردگی گرفته شده است. کونان وقتی بزرگ می شود شروع به جستجو برای یافتن مردی که خانواده اش را کشته و شمشیر پدرش را دزدیده می کند. در این مسیر به همراه دوستانش با نیروهای شروری روبرو می شود.

8- PUMPING IRON ( 1976 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

معمولا در چنین لیست هایی فیلم مستند را اضافه نمی کنند اما خب مستند هایی مانند Pumping Iron نیز کم هستند. در این فیلم با خوده آرنولد شوارتزینگر واقعی روبرو هستیم و مسیر او را برای بدست آوردن عنوانی بزرگ خواهیم دید.

تمامی ورزش کاران خود را برای شرکت در مسابقات Gold’s Gym در شهر ساحلی کالیفرنیا آماده می کنند . مسابقاتی که در سال 1975 برگزار شد . یکی از این شرکت کنندگان بازیگر معروف آرنولد شوارزنگر می باشد که خود را آماده می کند و این مستند سرنوشت او در این مسابقات را به تصویر می کشد …

9- TERMINATOR 3 : RISE OF THE MACHINES ( 2003 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

خیلی طول کشید تا شماره سوم ترمیناتور راه به سینما باز کند و البته این کار را بدون جیمز کامرون کرد. اما به لطف حضور آرنولد شوارتزنگر و داستان هیجان انگیز فیلم تماشاگران همچنان مشتاق دیدن تقابل انسان ها و ربات ها هستند. در این فیلم با اولین ربات زن نیز آشنا می شویم و همینطور بازیگر جان کانر را می بینیم که عوض شده. جلوه های ویژه و داستان ترمیناتور 3 نسبت به شماره های گذشته سنگین تر است با این حال منتقدان به اندازه دو شماره قبل به آن امتیاز ندادند.

جان کانر 25 ساله حالا بدون هیچ نشانی از وجودش زندگی می کند و Skynet به هیچ وجه نمی تواند او را شناسایی کند. اما ناگهان سر و کله ای T-X قوی ترین ربات Skynet که شکل یک زن طراحی شده پیدا می شود. حالا تنها امید جان کانر برای نجات همان ربات نابودگری است که از گذشته به کمکش می آمده. این دو با کمک یکدیگر به جنگ T-X می روند و سعی می کنند دیگر مشکلات را حل کنند.

10- STAY HUNGRY ( 1976 )

10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر

قرار است یک فیلم در میانه دهه 70 ساخته شود و می گویند ویولن را باید بدهی به دست یک بدنساز! شما چکار می کردید؟ باب رافلسون کارگردان این فیلم ویولن را به دست آرنولد شوارتزنگر داد و نتیجه آنطور که انتظار می رفت احمقانه نشد. یکی از منتقدان درباره فیسلم گفته وقتی تمام می شود نمی دانی اصلا برای چه ساخته شده اما از دیدنش لذت برده ای.

یک تاجر نا مطمئن از وکیلی به نام کریگ بلیک می خواهد که در خرید یک باشگاه بدنسازی کمکش کند تا برای گسترش پروژه ای بزرگ در آلاباما تخریبش کند. اما بلیک پس از مدتی که با وزنه برداران و کارگر این باشگاه آشنا می شود می خواهد خود را از این معامله بیرون بکشد. معامله روی زشت خود را نشان می دهد و …

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان