نجار در صحن مجلس؛

لایحه مدیریت بحران از ۳۰ ماه پیش در مجلس مانده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نباید حادثه پلاسکو فراموش شود، گفت: بیش از ۳۰ ماه است که لایحه مدیریت بحران کشور در مجلس مانده و لذا باید سریعتر به نتیجه برسد.

لایحه مدیریت بحران از 30 ماه پیش در مجلس مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در جلسه علنی امروز مجلس و پس از استماع گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن پلاسکو با بیان اینکه در سال گذشته 23 هزار و 400 فقره آتش‌سوزی در تهران اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در حادثه پلاسکو مهمترین کار، تخلیه افراد شب‌خواب در ساختمان و جلوگیری از عدم ورود افراد جدید بوده که این کار بدون تلفات انجام شده است.

وی با اشاره به تخریب ساختمان در ساعت 11:34 روز حادثه و پس از حدود سه ساعت آتش‌سوزی، تصریح کرد: مسئولیت مدیریت بحران بر عهده شهرداری تهران بوده است.

نجار یادآور شد: در دقایق اولیه حادثه و در محل حادثه مقرر شد که شهردار تهران به عنوان فرمانده عملیات انجام وظیفه کند و وزیر کشور نیز سفرش به استان لرستان را نیمه‌تمام گذاشت و برگشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه باید از این حادثه عبرت بگیریم، عنوان کرد: عدم شفافیت و کارآمدی قوانین، یکی از مهم‌ترین اتفاقات در این حوزه است.

وی افزود: در تهران مشابه پلاسکو، ساختمان‌های بسیاری وجود دارد و نباید حادثه پلاسکو فراموش شود، بلکه باید از حوادث بعدی جلوگیری شود.

نجار با بیان اینکه تهران بر روی چند گسل بزرگ زلزله‌خیز قرار دارد، عنوان کرد: فرونشست زمین هم یکی دیگر از مشکلات تهران است که اگر چاره اساسی برای آن اندیشیده نشود، بعدها نمی‌توان کاری کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: بیش از 30 ماه است که لایحه مدیریت بحران در مجلس در دست بررسی است که باید کار سریعتر به نتیجه برسد.

وی درباره علت پلمپ نشدن ساختمان پلاسکو با وجود مشکلات آن نیز گفت: تمام مراحل تذکر طی شده بود، اما بیش از 350 کارگر در این ساختمان کار می‌کرده‌اند و اگر چنین اقدامی می‌شد، چه تبعاتی داشت؟

نجار تأکید کرد: ساختمان‌های مشابه پلاسکو زیاد وجود دارد؛ مجلس بگوید و کمک کند که ما چه کار کنیم؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر