پنج لباس که نباید هنگام مصاحبه شغلی بپوشید

برای بیشتر مشاغل محل کار به شکلی فزاینده غیر جدی شده است

برای بیشتر مشاغل محل کار به شکلی فزاینده غیر جدی شده است. در همین زمینه، نوع پوشش برای انجام مصاحبه نیز بیش از گذشته هر فردی را دچار دستپاچگی می‌کند. آیا پوشیدن کت و شلوار اجباری است؟ می‌شود آدم با بلوز و شلوار مصاحبه شغلی انجام بدهد؟ سر و وضع باید چه گونه باشد؟ گذشته از این که مصاحبه برای چه شغلی باشد، در این مطلب پنج نکته اصلی در خصوص نوع پوشش مناسب برای مصاحبه شغلی بیان می‌شود.

کفش‌های مجلسی

مصاحبه شغلی

GETTY IMAGES

حساب سرانگشتی؛ اگر کفش‌هایی دارید که کمتر از یک بار در ماه آنها را می‌پوشید، بهتر است نپوشید چون پاشنه و کف پای شما را اذیت خواهد کرد. شما باید هنگام راه رفتن راحت باشید تا اعتماد به نفس پیدا کنید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که کفش‌های شما مناسب باشند و به سرانگشت‌های پای شما فشار نیاورد و پاشنه پا را نیز زخم نکند. اگر هم مجبورید که موقع راه رفتن شگفتی بیافرینید، ارزشش را دارد تا این دفعه را بی‌خیال شوید.

کیف بزرگ

مصاحبه شغلیGETTY IMAGES

نه! قرار نیست برای دیدار با مدیر عامل شرکت با خودتان ناهار، بطری آب و لوازم آرایش ببرید. یک کیف پر از خرت و پرت نشانه این است که شما قادر نیستید از فکر جزییات غیرضروری بیرون بیایید. دست‌کم برای یک روز هیچ وسیله اضافه‌ای با خود همراه نبرید و به عوض آنها سری پر از هوش و استعداد حمل کنید. چنان چه به ارایه نمونه کار نیاز است، نمونه کار را به شکل جداگانه و با دست دیگر خود بگیرید.

شلوار جین

مصاحبه شغلیGETTY IMAGES

اصلا مهم نیست که لباس‌های شما چقدر به روز است و یا درون کیف‌تان چه دارید. اما اگر لباس جین به تن کنید، تصویری نادلپسند از خود عرضه می‌کنید که نشان می‌دهد شما در لباس پوشیدن چقدر کج سلیقه هستید. اگر برای کار در رسانه یا شرکت درخواست داده‌اید (که هر دو مورد محیط کاری فوق‌العاده آرامی دارند)، تنها کاری که باید بکنید است که حداقل امروز را بی‌خیال شلوار جین خود شوید.

لباس‌های بُته جِقه طرح‌دار

مصاحبه شغلیGETTY IMAGES

اگر در زمینه لباس آدم به روزی هستید، بیشتر اوقات با دردسر دست و پنجه نرم می‌کنید. برای مصاحبه شغلی پوشیدن لباس‌های بُته جِقه‌ای را فراموش کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که مدیر یک شرکت در قید و بند لباس و تیپ به روز نیست. قرار است که نشان بدهید چقدر زیرک هستید و از جزییات سر درمی‌آورید. شاید بهتر باشد در چنین موقعیتی یک لباس پنبه‌ای سبک به تن کنید.

هر چیزی که تیپ شما را به رخ بکشد

مصاحبه شغلیGETTY IMAGES

جوری لباس نپوشید که فکر کنند آمده‌اید تا تیپ خود را به رخ دیگران بکشید. به عوض آن از تجربه و ایده‌های خود سخن بگویید. یک بالاپوش به رنگ خاکستری می‌تواند تصویری شیک از شما در برابر دوستان و دیگران عرضه کند. اما چنین لباسی برای شرکت در کنفرانس و یا دیدار خصوصی با رییس شرکت گزینه مناسبی نیست.

حرفه‌ای لباس بپوشید

مصاحبه شغلیGETTY IMAGES

هر شرکت و هر شغلی لباس خاص خود را دارد. بنابراین قاضی خودتان باشید. اگر کت و شلوار لازم است، چیزی به تن کنید که طراوت و تازگی را نشان دهد. زیر کت خود یک بلوز ابریشمی طرح‌دار به تن کنید. اگر دفتر کار رسمیت کمتری دارد، به جای کت و شلوار اسپرت یک شلوار چارخانه‌ای یا راه‌راه بپوشید. حرف‌ آخر این که قرار است خود را آدمی تر و تازه و تاثیرگذار نشان دهید. پس تا آن جا که راه دارد مهم، ساده و زیرک باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان