عکس های فراموش نشدنی که لحظاتی قبل از وقوع یک تراژدی گرفته شده [قسمت دوم]

چه می‌شد اگر شما می‌توانستید قبل از وقوع یک تراژدی عکسبرداری کنید؟ آیا می‌خواهید تمام جهان این عکس که شما گرفته‌اید را ببینند؟ این عکس‌ها لحظاتی قبل از وقوع یک فاجعه رانشان می‌دهند

چه می‌شد اگر شما می‌توانستید قبل از وقوع یک تراژدی عکسبرداری کنید؟ آیا می‌خواهید تمام جهان این عکس که شما گرفته‌اید را ببینند؟ این عکس‌ها لحظاتی قبل از وقوع یک فاجعه رانشان می‌دهند. برخی از این عکس‌ها پر از شادی‌های ساده و بی تکلف در مورد اتفاقات رخ داده است و در مقابل برخی دیگر از این عکس‌ها غم و اندوه بیرون آمده از اتفاقات ناگواری هستند. با بنیتا همراه باشید.


پرواز شماره‌ی 17 خطوط هوایی مالزی
این عکس خانواده‌ی هالی را در حالی که سوار بر پرواز شماره‌ی 17 خطوط هوایی مالزی که قصد عزیمت از آمستردام به کوالالامپور را داشت نشان می‌دهد. به گفته مقامات آمریکایی و آلمانی این هواپیما توسط موشک در آسمان اوکراین و توسط شورشیان طرفدار روسیه منحدم شد. زیرا تصور آن‌ها این بود که این هواپیمای مسافربری، هواپیمای دشمن است. تمامی 298 نفر از سرنشینان این هواپیما جان باختند.

reddit


خبرگان کوه گرانیت (Granite Mountain Hotshots) در برابر تپه‌ی آتش یارنل (Yarnell)
خبرگان کوه گرانیت (Granite Mountain Hotshots) بودند، از شاخه‌های پریسکات (Prescott) که از دپارتمان‌های آتش نشانی آریزونا هست، بودند، و تخصص خاص آن‌ها در مبارزه با آتش‌های وحشی بود. آن‌ها رفتند تا با آتش سهمیگن ایجاد شده توسط صاعقه در یارنل مبارزه کنند اما متاسفانه آتش بر آنان غلبه کرد و 19 نفر از این 20 عضو آتش نشان جان خود را از دست دادند. این بزرگتری فقدان و تلفات آتش نشانان بعد از حادثه‌ی 11 سپتامبر است.

reddit


بمب گذاری در اوما (Omagh) ایرلند
در سال 1998 میلادی یک بمب توسط ارتش جمهوری رئالی ایرلند در یک خودرو قرار داده شد این بمب در اوما ایرلند و در ماشین قرمز رنگی که در عکس مشخص است جاسازی شده بود. این بمب گذاری جان 31 نفر را گرفت. پدر و پسر در عکس جان سالم به در بردند اما متاسفانه عکاس این عکس نتوانست زنده بماند.

reddit


قتل عام روز فراموش نشدنی سال 1937
در 30 ماه می سال 1937 میلادی اداره پلیس شیکاگو به کارگران کارخانه فولاد و خانواده‌ی آنان که غیر مسلح هم بودند و برای اعتصاب به سمت کارخانه فولاد در حرکت بودند تیراندازی کرد. در این حادثه 10 نفر جان خود را از دست دادند و 30 نفر هم مجروح شدند.

reddit


الیسا لام (Elisa Lam) و راز مخزن آب
یک دانشجوی به نام الیسا لام در سال 2013 میلادی ناپدید شد. جسد بی جان او سرانجام در مخزن آبی در بالای هتل سیسیل در لس آنجلس پیدا شد. در آخرین لحظات زندگی ثبت شده از وی، خودش در حال فیلم برداری از خودش حین پیاده و سوار شدن از آسانسور بود در حالی که با خودش حرف می‌زد و آن این طور به نظر می‌رسید از کسی پنهان می‌کند هیچ کس نمی‌داند او چطور سر از مخزن آب درآورد و این چنین جان خود را از دست داد.

reddit


دیو سندرز (Dave Sanders) در مدرسه‌ی دبیرستانی کلمباین (Columbine High School)
زمانی که اریک هریس (Eric Harris) و دیلان کلیبود (Dylan Klebold) وارد مدرسه‌ی دبیرستانی کلمباین در 20 آوریل 1999 شدند به 12 دانش آموز و یک معلم تیراندازی کردند. که آن معلم هم کسی به جز ویلیام یا همان دیو سندرز نبود کسی که در هنگام تیراندازی به کافه تریای مدرسه رفت تا به دانش آموزان در مورد این واقعه هشدار بدهد او توانست کلاً افراد حاضر در آنجا را نجات دهد اما خودش نتوانست جان سالم به در ببرد و جانش را از دست داد.

reddit


رابین ویلیامز (Robin Williams)
این آخرین عکس شناخته شده از بازیگر و کمدین مشهور رابین ویلیامز است که کنار یکی از طرافدارنش چند روز قبل از این که جان خودش را بگیرد است. او مدت طولانی از عمر خویش را صرف مبارزه با استرس و افسردگی کرده بود و در تشخیص آخری که از بیماری وی شده بود اعلام شده بود به بیماری زوال عقلی و بدنی دچار شده بود که این مورد هم می‌توانست در روحیه‌ی او تأثیر بسزایی گذاشته باشد.

reddit


پرواز 123 خطوط هوایی ژاپن
در سال 1985 میلادی بویینگ 747 که از توکیو به سمت اوساکا در حرکت بود به خاطر تعمیرات و نگهداری نادرست موتورش دچار انفجاری ناگهانی شد. سپس این هواپیما به کوه‌ها تاکاماگآهارا (Takamagahara) برخورد کرد. تمامی 15 خدمه پرواز به همراه 505 از 509 مسافر جان خود را از دست دادند و این موضوع این حادثه هوایی را به یکی از بدترین تصادفات و سوانح هوایی تبدیل کرده است.

reddit


پرواز کشیش روحانی
در سال 2008 آدلیر آنتونیو دی کارلی یک کشیش روحانی برزیلی تلاش کرد تا رکور جهانی ماندن در هوا توسط گروهی از بالون‌ها را به وسیله‌ی 600 بالن و بیش از 19 ساعت ماندن در آسمان بشکند. او برای این کار آموزش دیده بود اما نمی‌دانست که چطور باید با جی پی اس خودش به مردم برای آگاهی از موقعیت وی هشدار بدهد. بخش‌هایی از بدن او در کنار ساحل و دو ماه بعد پیدا شد.

reddit


جیمز دین (James Dean)
هنرمند مشهور به خاطر فیلم شورشی بدون دلیل، (Rebel Without a Cause) در این عکس همراه با ماشین پورشه‌اش در ایستگاه پمب بنزین نمایش داده می‌شود. این عکس چند ساعت قبل از تصادف مرگبار او با همان ماشین است او در راه رفتن به یک مسابقه بود که این حادثه اتفاق افتاد.

reddit


آخرین پرش در پارکور
در سال 2013 میلادی پاول کاشین (Pavel Kashin) دونده ازاد و شناخته شده هواداران پارکور آخرین نمایش خود را اجرا کرد. او در حالی که تلاش داشت پشتک وارانه ای بر روی یک دیوار می‌زد تعادل خودش را از دست داد و از طبقه‌ی 16 به زمین افتاد او از آسیبی که به وی وارد شده بود جان سالم به در نبرد این عکس را دوست او در هنگام انجام این نمایش گرفته است.

reddit


رابرت اووراکر (Robert Overacker)
در سال 1995 میلادی رابرت اووراکر (Robert Overacker) کله شق تصمیم گرفت بر فراز آبشار نیاگارا بدون کمک و تمهیدات جت اسکی سواری کند. متاسفانه چتر نجات او باز نشد وا وجان خودش را از دست داد.


بی آی جی (B.I.G.) بدنام
این آخرین عکس از خواننده رپ بی آی جی (B.I.G.) بدنام است. او در این عکس همرا ه دوستش شان -پف ددی- کامبز (Sean "Puff Daddy" Combs) نشان داده می‌شود. او بعد از این که مهمانی را ترک کرد در حال رانندگی به ضرب گلوله کشته شد این مساله که چرا و به چه دلیل این اتفاق روی داده است هنوز حل نشده باقی مانده است.

reddit


کاشفان قله‌ی اورست
جورج مالوری (George Mallory) و سندی ایرواین (Sandy Irvine) در این عکس و در سال 1924 نشان داده شده‌اند. این تصویر کمپ آنان را در پایه‌ی قله‌ی اورست و قبل از صعود بی بازگشت است. آن‌ها تلاش داشتند جزء اولین نفراتی باشند که قله‌ی اورست را فتح می‌کنند اما این که آنان تنوانستند به این هدف خود برسند همواره مورد بحث است.

reddit



 حمله‌ی خرس در غرب میلفورد نیو جرسی (West Milford, NJ)
در سال 2014 میلادی دارش پاتل (Darsh Patel) 22 ساله این عکس را از خرسی که در حال نزدیک شدن به او و گروهی از دوستان او که در حال پیاده روی بودند گرفت او جان خودش را در اثر حمله‌ی این خرس از دست داد وتلفن همراه او نیز در حالی که آثار دندان خرس بر روی آن بود پیدا شد.

reddit


لحظاتی قبل از پرش
هیتر پرایس پاپیوتی (Heather Price Papayoti) در این عکس بر فراز پل گذری هوور در ژانویه سال 2014 میلادی نشان داده شده است. لحظاتی بعد او از روی نرده‌ها به پایین پرید و جان خودش را از دست داد.


فردی مرکوری در باغ خودش
این عکس فردی مرکوری (Freddie Mercury) را در آوریل 1991 میلادی است. بر طبق شواهدات و گزارشات بدست آمده او به بیماری ایدز مبتلا بود. مرکوری شایعه‌ی مبنی بر بیمار بودن خودش را تا 2 روز قبل از مرگش که در 24 نوامبر سال 1991 بود تکذیب می‌کرد . او بدنامی ای به عنوان اولین ستاره بزرگ راک را بدست آورد که به خاطر بیماری ایدز مرد.

reddit


آتش سوزی در ایستگاه کلوپ شبانه
گروه خوانندگی سفید بزرگ اجرایی در ایستگاه کلوپ شبانه در روید آیلند در سال 2003 داشتند آتش ناشی از نمایش آتش بازی و لوازم صوتی قابل اشتعال موجب گرفتن جان 100 نفر همرا ه با گیتاریست مشور تای لانگلی (Ty Longley) شد. در این عکس یکی از موزیستین ها متوجه شروع آتش سوزی می‌شود.

reddit


آخرین عکس گرفته شده از سالتانا (Sultana)– سلطان
در آوریل 1865 میلادی کشتی بخار سالتانا در حالی که بر روی رودخانه می سی سی پی شناور بود منفجر شد و برآورد شده است 1800 نفر از 2427 مسافران ان جان خودشان را از دست دادند در این حادثه سه تا از چهار دیگ بخار این کشتی همزمان منفجر شد. تا به امروز این رویداد یزرگترین فاجعه‌ی دریایی در تاریخ ایالات متحده است.

reddit

 

در قسمت پایانی همراه ما باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر