چگونه لکه‌های روغن را از آشپزخانه پاک کنیم؟

هر چقدر هم که مراقب باشید، باز هم موقع آشپزی لکه‌های روغن به در و دیوار می‌پاشد و آن را آلوده می‌کند

 لکه روغن

 هر چقدر هم که مراقب باشید، باز هم موقع آشپزی لکه‌های روغن به در و دیوار می‌پاشد و آن را آلوده می‌کند. این ترشحات به مرور زمان و به تدریج لکه‌های چرب و کثیفی می‌سازد که خلاص شدن از شر آن‌ها به شدت دشوار است. بیش‌‌تر از همه جا هم کابینت‌ها، ‌سطح رویی اجاق گاز و رویه هود هستند که آلوده می‌شوند. با توجه به این که چربی با جریان هوا حرکت می‌کند، به نظر می‌‌رسد این لکه‌ها همه جا و همه وسایل آشپزخانه را آلوده و چرب می‌کنند. 

حالا اگر تلاش کنید این لکه‌ها را با دستمال کاغذی خشک یا مرطوب پاک کنید، فقط وقت و انرژی خودتان را هدر داده‌اید. بیش‌تر محصولات پاک کننده که از بازار می‌خرید نیز نمی‌توانند چربی را درست پاک کنند، به ویژه اگر با گرد و غبار قاطی شده باشد. علاوه بر همه این‌ها، پاک کننده‌هایی که ماده اصلی‌شان آمونیاک است، چندان ایمن نیز نیستند.

اکنون این‌جا به راهی برای خلاص شدن از دست این آلودگی‌ها اشاره می کنیم.

1. دستمال کاغذی را در روغن معدنی یا روغن بچه فرو ببرید.

2. به کمک آن، سطح چرب و آلوده گاز یا هود را آن قدر بمالید تا لکه‌ها از بین بروند. در مورد لکه‌هایی که مدت زیادی مانده و حالا سخت شده‌اند، کمی جوش شیرین به روغن اضافه کنید و بعد آن را روی سطح آلوده بمالید.

3. یک دستمال تمیز دیگر بردارید و دوباره محل مورد نظر را با آن تمیز کنید، ‌به گونه‌ای که یک لایه نازک روغن روی کل سطح بماند. این کار کمک می‌کند تا دفعه بعد، تمیز کردن سطوح راحت‌تر باشد و هم‌چنین گاز یا هود، براق‌تر نیز خواهند شد.

4. در این مرحله به مقدار مساوی، سرکه سفید و آب گرم را با هم ترکیب کنید.

لکه چربی  و روغن

5. اسفنج یا دستمال آشپزخانه را در آن فرو ببرید و کابینت های آشپزخانه را به این وسیله تمیز کنید تا اگر ترشحات اندک روغن روی آن مانده، تمیز شود. اما اگر لکه‌ها سفت و سخت بودند، مستقیم از سرکه استفاده کنید. سرانجام، با دستمالی که در آب سرد فرو برده‌اید، روی کابینت را تمیز کنید.

6. حالا نوبت فیلتر هود است. می‌توانید آن را با آب گرم و جوش شیرین تمیز کنید. برای این کار، یک قابلمه آب را بجوشانید و یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. حواس تان باشد همه جوش شیرین را یکباره با آب ترکیب نکنید و کم کم در آن بریزید. فیلتر چرب و آلوده را چند دقیقه در ظرف فرو ببرید.       

7. اگر کثیفی‌ها هم‌چنان مانده بودند، این فرآیند را تکرار کنید. سرانجام فیلتر را با آب داغ آب بکشید.

نکته: هود، کابینت و روی اجاق گاز را هم‌چنین می‌توان با استفاده از یک پارچه نرم که درون محلول آب گرم و جوش شیرین خیس خورده، پاک کرد. هم‌چنین اگر روغن معدنی ندارید، می‌توانید از روغن گیاهی و با همین سیاق استفاده کنید. این روش هم‌چنین به عنوان راهی موثر، ایمن و طبیعی برای زدودن چربی از تقریبا هر سطحی، از جمله استنلس استیل و چوب کاربرد دارد.

راه ساده دیگر برای خلاصی از دست لکه‌های چربی آشپزخانه، استفاده از خمیری است که با جوش شیرین و آب اکسیژنه درست شده و می‌تواند چربی‌بَر باشد. این خمیر به ویژه برای پاک کردن هود خوب است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر