هولناک ترین حمله های تاریخی کوسه به انسان

کوسه

کوسه. کوسه‌ها یکی از ترسناک‌ترین موجودات برای انسان‌ها هستند. بسیاری از مردم (مخصوصاً خودم) از اینکه پای خودشان را به ناحیه پرعمق دریاها بگذارند و با حمله کوسه‌ها مواجه شوند همیشه می‌ترسند. بسیاری از کسانی که توانسته‌اند از ارواره های کوسه‌ها جان سالم به در ببرند شانس خوبی داشته‌اند که بتوانند داستان خودشان را بگویند. و بعضی انقدر هم خوش شانس نبوده‌اند. در این مقاله 15 حمله ناگوار کوسه‌ها به انسان‌ها را یکجا جمع کرده‌ایم. این مقاله حاوی عکس‌هایی هست که برای کسانی که مشکل قلبی دارند، نامناسب است. با بنیتا همراه باشید.

 

Tripline


رندی فری
در سال 2004 فری و دوستانش برای شنا به سواحل کالیفرنیا رفته بودند. که فاجعه برای انها اتفاق افتاد. فری یک شناگر بود. دوستان فری از حادثه اینگونه یاد می‌کنند، که فقط دیدن کوسه‌ای از غیب رسیده است و تن فری را به دندان گرفته و به سمتی که دیده نمی‌شده کشیده است. انها فردایان روز جسد دوستشان را در حالی که سرش از تنش جدا شده بود و کاملاً تکه پاره شده بود یافتند.

 

Telegraph

تری مانوئل
در سال 1974، در حال شنا در سواحل استرالیای جنوبی بود. همان طور که او در حال پایان دادن به غواصی خودش بود کوسه‌ای با سرعت زیادی به دنیال او حمله ور شد. کوسه تن مانوئل را درید ولی همسرش توانست او را به داخل قایق بکشد ولی در نهایت به علت خونریزی شدیدی که مانوئل داشت زنده نماند.

 

AP

دیوید لیلینفلد
دیوید یک بدنساز 20 ساله بود که عصر خودش را همراه با خانواده‌اش در ساحل می‌گذراند. که فاجعه رخ داد. در سال 2013 کوسه‌ای در ساحل به سمت او حمله کرد و او را به داخل آب کشید در حالی که همه او را فقط تماشا می‌کردند. تماشاگران در ترس حمله کوسه بهت زده مانده بودند. کوسه پای چپ او را کاملاً کنده بود و او دچار خونریزی شدیدی شده بود که نتوانست جان سالم به در ببرد.

 

National Geographic

تد اندریس
این یکی از دو داستانی است که شاید انتهای خوشی می‌توان برای انها تصور کرد. در سال 2007 تد در حال گشت و گذار در آب یود که کوسه سفیدی به او حمله کرد و گوشت پهلوی او را به شدت زخمی کرد و قسمتی از ان را با ارواره هایش کند. تا جایی که اعضای بدن او در آب معلق مانده بود. در این هنگام دلفینی به کمک تد می‌شتابد و کوسه را از او دور می‌کند. همه اعتقاد دارند که حضور همان دلفین یک معجزه بوده است.

 

Wikipedia


USS کشتی ایندیاناپولیس
در 30 جولای سال 1945، کشتی امریکایی توسط دو اژدر ژاپنی که از زیردریایی‌ام پرتاب شده بود مودر حمله قرار گرفت و تقریباً غرق شد. از میان 1196 سرنشینان 300 نفر به داخل آب پرتاب شدند، نیروی دریایی امریکا از محل دقیق این حادثه خبری نداشت و ان مردان به مدت سه روز در آب‌های نارام همان محل ماندند. بعد از یافتن محل حادثه تنها توانستند 317 نفر را نجات دهند و باقی افراد در اثر تسنگی، گرسنگی و یا حمله کوسه‌های سفید وحشیان ناحیه جان خودشان را از دست بدهند.

 

Your Daily Dish


میک فانینگ
در سال 2015 موج سوار حرفه‌ای میک فانینگ در جریان مسابقات موج سواری با جمله کوسه‌ها مواجه شد. تمام این حمله کوسه‌ها توسط دوربین‌ها ضبط شد ولی او در نهایت توانست خودش را به ساحل برساند و جانش را نجات دهد.

 

UK Mirror


الیو کانستری
در یکی از عصرهای دلپذیر تابستانی در سال 2015 دختر بچه کوچک الیو علارغم هشدارهای مادرش همراه دوستانش به موج سواری در موجهای رفتند. حادثه به شکل وحشتناکی اتفاق افتاد، کوسه قسمتی از بازو و همچنین شکم دختر بچه را دریده بود و شدت جراحت‌ها به قدری بود که نتوانست زنده بماند.

 

Sharkfacts

کشتی لاسین
بزرگ‌ترین و مرگبارترین حمله کوسه‌ها در سال 1909 انجام شده است. کشتی خطوط فرانسه با نام لاسین به ناو بریتانیایی برخورد می‌کند. دلیل این برخورد را می‌توان مه شدید در دریا گفت. وقتی کشتی‌ها به هم برخورد کردند هر دو انها غرق شدند. چیزی که انتظار انها را می‌کشید کوسه‌هایی بودند که بوی خون را به مشام چشیده بودند. در این فاجعه تخمین زده می‌شود 100 نفر توسط کوسه‌ها در همان محل دریده شدند.

 

Google

عمر کانگر
در سال 1984 دو فواص در سواحل سانتاکروز مشغول شنا بودند. یکی از این دو عمر بود که برای مدتی خودش را به سطح آب می‌رساند، و در همان لجظه توسط یک کوسه 16 فوتی مورد حمله قرار می‌گیرد. کانگر به صورت کامل در دهان کوسه قرار میگرد و کوسه او را با خودش به پایین آب می‌کشد. غواصی که کمک عمر بود کوسه را مورد جمله قرار می‌دهد و عمر را از دهان او خارج می‌کند. او سعی می‌کند عمر را نجات دهد ولی شدت جراحت به قدری بود که عمر متوانست زنده بماند.

 

Daily mail

ایان رد موند
در سال 2011 ایان رد موند به همراه همسر خودش یک تعطیلات رؤیایی در سواحل سیشل امریکا برای خودشان تدارک دیده بود. یکی از قسمت‌های ان غواصی در آب‌های پر عمق بود. در این ماجرا جویی کوسه‌ای به ایان حمله کرد و بازو و یکی از پاهای او را از تنش جدا کرد. با اینکه او به ساحل رسید ولی شدت خونریزی او را از پای در آورد.

 

Shark Attack Survivors

ماریکا هاساوای
در سال 1963 بازیگر معروف ماریکا هاساوای به نامزد خودش مشغول گذراندن روزهای خوش نامزدی بودند. محلی که انها انتخاب کرده بودند استرالیا و سیدنی بود. هاساوای تصمیم می‌گیرد به آب بزند و در همان لحظه کوسه‌ای به او حمله می‌کند. در این حمله وحشیانه ارواره های کوسه قسمتی از پای راست او را به کلی از بین برد. مرد پس از این حمله به سختی خودش را به بیرون از آب کشید و با امداد گران انتقال داده شد ولی شدت خونریزی او را از پای در آورد.

 

Google

سارا
در سال 2012 دختری به نام سارا با خانواده‌اش تعطیلات خودش را در اقیانوس هند سپری می‌کرد. در حالیکه به غواصی مشغول بود، کوسه‌ای به شدت به او حمله کرد و فقط توانستند تکه‌ای از بدن او را از دهان کوسه بیرون بکشند.

 

Geocites

رادنی فاکس
در سال 1953، رادنی فاکس یکی از قهرمانان ماهیگیری مورد حمله کوسه‌ای از ناحیه کمر خودش قرار می‌گیرد. او به صورت معجزه اسایی زنده ماند و 462 بخیه در پهلوی خودش و همچنین 92 بخیه در سینه خودش به یادگار دارد.

 

Soul Surfer

بسانی همیلتون
یکی از موج سواران حرفه‌ای به نام همیلتون صبح روز هالووین در سال 2003 در هاوایی مشغول موج سواری بود. همان طوری که او به گشت و گذار مشغول بود مورد حمله یک کوسه سفید قرار می‌گیرد. او با تخته موج سواری خودش از خود دفاع می‌کند ولی با این وجود بازوی او از ارواره کوسه جان سالم به در نمی‌برد و او حدود 60 درصد از خون خودش را از دست می‌دهد. پس از یک ماه از عمل و جراحی‌ها او دوباره به روی آب‌ها باز می‌گردد. (آفرین).

 


شیرلی آن دوردین
در سال 1985 دوردین به همراه خانواده‌اش به یکی از خلیج‌های استرالیا رفته بود. او تصمیم به شنا می‌گیرد و یک کوسه 7 فوتی به او حمله می‌کند. خانواده او شاهد تکه تکه شدن فرزندشان توسط کوسه می‌شوند. تنها چیزی که از شیرلی باقی می‌ماند یک تکه از نیم تنه او بوده است.

از همراهان عزیز بابت مطالبی که شما را آزرده‌اند پوزش می‌خواهیم.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان