بهترین کارها برای پوست پس از استحمام

ایا تا به حال مجبور شده‌اید سریع حمام کنید؟ بهتر است چند دقیقه بیشتر را در حمام به پوست خود اختصاص دهید. به این پنج راهنمایى به عنوان نتایج مراقبت هاى پوستى فکر کنید. پوست –و همه تندرستى تان- از شما ممنون خواهند بود.

  استحمام

ایا تا به حال مجبور شده‌اید سریع حمام کنید؟ بهتر است چند دقیقه بیشتر را در حمام به پوست خود اختصاص دهید. به این پنج راهنمایى به عنوان نتایج مراقبت هاى پوستى فکر کنید. پوست –و همه تندرستى تان- از شما ممنون خواهند بود. 

مرطوب کردن

لوسیون بدن مورد علاقه خود را در حمام نگه دارى کنید تا با دیدن ان‌ها هنگامى که پوستتان مرطوب است یاد لوسیون زدن بیفتید.  این کار را حدود ١٠ دقیقه پس از بستن آب انجام دهید. اگر بیشتر از ١٠ دقیقه صبر کنید پوست شما شروع به از دست دادن بخارهاى اب خواهد کرد. در حالیکه شما هنوز در بخار ایستاده‌اید، در حمام را ببندید تا بخار بیرون نرود.

خشک کردن با برس

این یکى ممکن است کمى وقتتان را بگیرد اما جمعه صبح، هنگامى که وقت بیشترى در اختیار دارید این کار شگفت‌انگیز است  و این تنها براى ظاهر پوستتان نیست. این کار مى تواند گردش خون را افزایش دهد و پوستتان را پوسته پوسته کند تا درخشان‌ترین تابش طبیعى را ساطع کنید و همچنین به بدنتان کمک مى کند تا سموم را دفع کند. 

عطرمایه (اسانس) بزنید

این‌ها با روغن‌هایى که ما براى مرطوب کردن استفاده مى کنیم بسیار متفاوت است اما بسیار مفید است. عطرمایه یا اسانس از گیاهان تشکیل شده است. اسانس منفعت‌هاى زیادى دارد، فراتر از عطر و بوى درمانى.

پدیکور

از پاهاى خود مراقبت کنید

پاهاى ما قلب دوم ما هستند. مخصوصا در تابستان. راه رفتن روى شن‌هاى داغ یا سنگ‌هاى حیاط با پاى برهنه یا حتى در کفش هنگامى که عرق کرده ایم باعث از دست دادن تى سى ال در طول روز مى‌شود. 

بعد از حمام بهترین زمان براى مراقبت از پاهایتان است. البته قبل از اینکه دوباره کفش پایتان کنید کرم مراقبت پا بزنید (مثل کرم پاى نارگیل).

از تاول هایتان مراقبت کنید

پوست خود را چک کنید

به تمام خال‌ها و کک و مک هایتان یا علائمى که از بچگى داشتید نگاه کنید و ببینید که زیاد نشده باشند.

به هرگونه تغییر که بعد از استحمام در پوست خود توجه کنید. از یک آینه استفاده کنید تا مناطق غیر قابل دید را هم ببینید. در صورت متوجه شدن تغییر در صورت لزوم براى مطرح کردن آن به یک متخصص پوست مراجعه کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان