رول کلم غذای آماده و شیک

کمتر کسی است که از خواص فوق العاده کلم برای بدن آگاه نباشد

 رول کلم

کمتر کسی است که از خواص فوق العاده کلم برای بدن آگاه نباشد. شما با استفاده از برگ کلم می توانید رول خوشمزه ای تهیه کنید . در فرهنگ آشپزی ایرانی، برخی خانمها، دلمه کلم می پزند، این غذا هم به نوعی مشابه دلمه کلم ماست. اما رول کلمی که قصد داریم به شما آموزش دهیم، در داخل فر طبخ می شود. داخل رول کلم از مواد غذایی متفاوتی استفاده شده که به یک بار امتحان کردنش می ارزد. یکی از خوبی های رول کلم این است که خیلی سریع آماده می شود و در مواقعی که زمان زیادی برای آشپزی کردن ندارید، می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 زمان آماده سازی : 20 دقیقه زمان پخت:  40 دقیقه برای: 5  نفر

کلم رول

مواد لازم:

 10 عدد برگ کلم

1پیمانه برنج سفید خام

2پیمانه آب

450 گرم گوشت گوساله چرخ شده بدون چربی

یک پیمانه خرده نان خشک

اندکی دارچین

800 گرم گوجه فرنگی پوست کنده و خرد شده

یک پیاز خرد شده

یک قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه:  

فر را در دمای 150 درجه سانتی گراد گرم کنید. گوجه فرنگی های خرد شده را در داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

یک قابلمه بزرگ را از آب پر کرده و روی گاز بگذارید و صبر کنید تا آب داخلش بجوشد. وقتی آب به جوش آمد، برگهای کلم را داخل آن ریخته و 2 دقیقه صبر کنید. بعد از دو دقیقه برگهای کلم را از آب جوشان خارج کرده و داخل آبکش بریزید. برنج و 2 پیمانه آب را در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا آب بجوشد. بعد از آنکه آب جوش آمد، شعله را کم کنید و 20 دقیقه دیگر صبر کنید تا برنج ترد شود. سپس آن را از روی شعله گاز برداشته و کناری بگذارید.

کلم پیچ

در یک کاسه بزرگ، گوشت چرخ شده، خرده نان، دارچین و گوچه فرنگی های خرد شده، پیاز و نمک را بریزید و خوب هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. حالا با قاشق مقداری این مواد را در قسمت وسط هر یک از 10 برگ کلم بریزید. یک قاشق برنج هم روی هر یک از این مواد که داخل 10 برگ کلم ریخته اید اضافه کنید. برگهای کلم را رول کنید و لبه ها را به طرف داخل تا کنید. سپس هر یک از آنها را با یک خلال دندان چوبی سفت کنید. هر یک از رول ها را داخل یک فویل آلومینیومی پیچیده و در یک ظرف مخصوص فر قرار دهید. 

ظرف را برای حدود 40 دقیقه در داخل فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا مواد داخل برگهای کلم کاملا بپزد . بعد از 40 دقیقه غذایتان حاضر است و می توانید آن را به صورت گرم سرو کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان