ده جاذبه دیدنی شهر دوبی _ بخش دوم

دوبی یکی از مقاصد پرجاذبه برای توریست‌های بین المللی و از جمله ایرانی است

دوبی

دوبی یکی از مقاصد پرجاذبه برای توریست‌های بین المللی و از جمله ایرانی است. شاید این شهر از نظر تاریخی چندان قدیمی‌نباشد (چرا که در سال 1833 ساخته و بناگذاشته شده) و آثار باستانی چندانی برای بازدید کردن نداشته باشد ولی به طور قطع جاذبه‌های نوساز و مدرن زیادی دارد که ارزش یک بار دیدن را دارند. اگر به قصد استراحت کردن، خرید یا گشت وگذار به دوبی رفته اید، در این شهر سرگرمی‌های زیادی خواهید داشت.

چندین ساحل فوق العاده برای شنا کردن، یک پارک آبی بی نظیر، مراکز خرید جالب و جذابی نظیر دوبی مال، امیریتس مال،پاساژ زیبای مدینه الجمیرا، پاساژ وافی، پاساژ ابن بطوطه و چندین پاساژ دیگر از جمله جاذبه‌هایی هستند که در این لیست ذکر نشده اند. دراین گزارش دو قسمتی قصد داریم تا 10 جاذبه برتر توریستی دوبی را به شما معرفی کنیم. این بخش دوم و پایانی این گزارش است:

باغ وحش دوبی

6- باغ وحش دوبی (Dubai Zoo):

این باغ وحش یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های منطقه به حساب می‌آید و بیش از هزار گونه جانوری در آن نگهداری می‌شود. در این باغ وحش می‌توانید از لاک پشت و شیر و ببر گرفته تا کروکدیل و حیوان‌های مختلف دیگر را ببینید. این باغ وحش در سال 1967 ساخته شد و در آن گونه‌های نایابی از گربه وحشی و شامپانزه نیز نگهداری می‌شوند. البته در سال‌های اخیر فعالان محیط زیست، بارها به نگهداری نامناسب از حیوانات دراین باغ وحش اعتراض کرده اند.

کاننال عربی در دوبی

7- کانال عربی (Arabian Canal):

مسئولان دوبی تمایل زیادی داشتند تا چیزی شبیه به کانال پاناما را در منطقه خودشان بسازند. از همین رو ساخت کانالی 75 کیلومتری و دست ساز زا آغاز کردند که البته این پروژه فعلا متوقف است. قرار بود تا این کانال از دوبی مارینا آغاز شود و پروسه ساخت آن نیز تا حدودی پیش رفته بود و از دورتادور فرودگاه بین المللی آل مکتوم عبور کرده و بعد در بخش پایانی منطقه جبل علی دوباره وارد دریا شود.

در ابتدا قرار بود که این پروژه درسال 2012 تکمیل شود ولی ساخت آن از سال 2009 به بعد متوقف شده است. برای ساخت این پروژه نیاز است تا1.1 میلیاد متر مکعب خاک جابه جا شود و هزینه ساخت این کانال 11 میلیارد دلار برآورد شده بود. این کانال طبق برنامه‌ها 150 متر عرض و 6 متر عمق داشت. البته ساخت و ساز فاز اول این پروژه آغاز شده است ولی بخش عمده پروژه فعلا متوقف است.

پاساژ ابن بطوطه در دوبی

8- پاساژ ابن بطوطه(Ibn Battuta Mall):

این مرکز خرید زیبا و متفاوت، در سال 2005 افتتاح شد و نام آن از نام ابن بطوطه، جهان‌گرد سرشناس مراکشی که در قرن 14 میلادی زندگی می‌کرد، گرفته شده است. مساحت آن 111500 متر مربع (فقط مساحت فروشگاه‌های آن) است که بزرگترین مرکز خرید اقتباسی جهان به شمار می‌رود. این مرکز خرید دارای 6 بخش است که هر کدام از این بخش‌ها با الهام گرفتن از معماری 6 کشوری که ابن بطوطه به آنها سفر کرده، ساخته شده اند: چین، هند، ایران، مصر، تونس و آندلوس.

پارک صفا در دوبی

9- پارک صفا (Safa Park):

این پارک، یکی از محوطه‌های دوبی است که در آن می‌توانید پیاده روی کرده و از زندگی لذت ببرید. این پارک محوطه ای طبیعی و زیبا دارد و البته برج‌ها و آسمان خراش‌های دوبی، از گوشه گوشه پارک قابل رویت هستند. این پارک در سال 1975 و در مساحتی 64 هکتاری بنا شده است و در آن 3 دریاچه ساخته شده و حدود 200 گونه پرنده در آن نگهداری می‌شود. در داخل محوطه پارک هم 16924 گونه درخت و بوته مختلف نیز در سراسر پارک کاشته شده است.

هتل آتلانتیس در دوبی

10- هتل آتلانتیس (Atlantis):

نام این هتل، از شهر گمشده آتلانتیس گرفته شده است که داستان آن یکی از رمزآلودترین داستان‌های دنیاست. مقامات اماراتی با بهره گیری از این داستان، آن را به واقعیت تبدیل کرده اند. هتل آتلانتیس یکی از زیباترین هتل‌های دوبی است که بازدید از آن را نباید فراموش کرد.

به علاوه، این هتل در منطقه پالم یا محوطه نخلی شکل دوبی است که برای رسیدن به آن، این فرصت را خواهید یافت تا به منطقه دست ساز نخل معروف دوبی هم سری بزنید و در طول مسیر ویلاهای شیک ساخته شده در این منطقه را تماشا کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر