ده تا از پرفروش ترین آلبوم‌های موسیقی دنیا

شاید در سال‌های اخیر، خواننده‌های بی شماری گام به دنیای موسیقی گذاشته باشند و آن‌قدر تنوع خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی زیاد است که دیگر انتخاب آهنگ‌های مختلف در سبک‌های مشخص کار سختی نیست

 آلبوم موسیقی

شاید در سال‌های اخیر، خواننده‌های بی شماری گام به دنیای موسیقی گذاشته باشند و آن‌قدر تنوع خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی زیاد است که دیگر انتخاب آهنگ‌های مختلف در سبک‌های مشخص کار سختی نیست. در این میان، دانلودهای غیرمجاز آلبوم‌های موسیقی باعث شده تا از میزان فروش آلبوم‌ها کاسته شود. این شاید یکی از دلایلی باشد که هنوز هیچ آلبومی‌به اندازه آلبوم‌های موسیقی قدیمی‌پرفروش نشده، و دلیل دیگر هم شاید میزان محبوبیت خواننده‌های دهه‌های پیش است و البته گذر زمان را هم باید درنظر داشت که در هرسال تعدادی به این آمار افزوده شده است.

10 آلبوم موسیقی پرفروش درسراسر دنیا عبارتند از:

مایکل جکسون

1- تریلر (Thriller) مایکل جکسون:

این آلبوم موسیقیایی در سال 1982 به بازار عرضه شد و بین 51 تا 65 میلیون نسخه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رسیده. از این آلبوم به عنوان پرفروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی یاد می‌شود. این آلبوم، ششمین آلبوم مایکل جکسون است که برنده 8 جایزه گرمی‌شده است.4 آهنگ از 9 آهنگ این آلبوم توسط خود مایکل جکسون سروده شده است.

پینک فلوید

2- آلبوم نیمه تاریک ماه (The Dark Side of the Moon) پینک فلوید:

این آلبوم در سال 1973 به بازار ارائه شد و طبق برآوردها 45 میلیون تسخه از این آلبوم در سراسر دنیا فروش رفته که بدین ترتیب می‌توان این آلبوم را پرفروش ترین آلبوم ارائه شده از یک گروه موسیقیایی درسراسر دنیا دانست. این آلبوم برای 874 هفته پیاپی (16 سال) در جدول موسیقی آلبوم‌ها در آمریکا، باقی‌ماند که طولانی‌ترین زمان برای هر آلبومی‌در تاریخ است.

گروه ایگلز

3- بهترین‌هایش (Their Greatest Hits) گروه ایگلز:

42 میلیون نسخه از این آلبوم درسراسر دنیا به فروش رسیده و این آلبوم در سال 1976 به دنیا عرصه شد و گلچینی از بهترین آهنگ‌های گروه ایگلز درسالهای 1971 تا 1975 است.

گروه AC/DC

4- سیاه پوش برگشتم (Back in Black) گروه AC/DC :

از این آلبوم که در سال 1980 ارائه شد، 40 میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش رسیده که پرفروش ترین آلبوم سبک‌هارد راک و هوی متال به شمار می‌آید. این آلبوم، ششمین آلبوم بین‌المللی این گروه ‌هارد راک استرالیایی است. این آلبوم، اولین آلبومی‌بود که بعد از مرگ یان اسکات، خواننده قبلی این گروه، ضبط و به بازار ارائه شد. بعد از این اتفاق، کسی فکر نمی‌کرد که اعضای این گروه بتوانند فردی را با صدایی شبیه او بیابند و به این سرعت به صحنه موسیقی بازگردند. اما برایان جانسون به خوبی توانست جای اسکات را پر کند و این آلبوم موفقیت خوب و قابل قبولی یافت.

گروه بی جیز

5- تب شب شنبه (Saturday Night Fever) گروه بی جیز وچندین هنرمند دیگر:

این آلبوم در سال 1977 به بازار عرضه شد و 40 میلیون نسخه از آن در سرتاسردنیا به فروش رسید که پرفروش ترین آلبوم با قطعات موسیقی هنرمندان مختلف است.

فلیتوود مک

6- شایعات (Rumours) فلیتوود مک:

این آلبوم با فروش 40 میلیون نسخه در سراسر دنیا در رده ششم این رنکینگ قرار دارد و در سال 1977 به بازار عرضه شده.

ویتنی هیوستن

7- محافظ شخصی (The Bodyguard) ویتنی هیوستن وچندین خواننده دیگر:

این آلبوم در سال 1992 به بازار ارائه شد و 40 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده. خانم هیوستن در سال 1992 نیز در فیلمی ‌با همین نام در کنار کوین کاسنر بازی کرد.

شانیا تواین

8- به نزد ما بیا(Shania Twain) شانیا تواین:

این آلبوم در سال 1997 به بازار عرضه شد و 39 میلیون نسخه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رسید. با گذشت کمی‌زمان، این آلبوم پرفروش ترین آلبوم سبک کانتری شد و مد‌ت‌ها ششمین آلبوم پرفروش در سراسر آمریکا بود.

لد زپلین

9- لد زپلین 4(Led Zeppelin IV) لد زپلین:

گروه راک بریتانیایی لد زپلین این آلبوم را در سال 1971 به بازار عرضه کرد و 37 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسید. این آلبوم بین دسامبر 1970 تا ماه مارس 1971 در مکان‌های گوناگونی ضبط شد.

میت لوف

10- خفاش بیرون از جهنم (Bat Out of Hell) میت لوف:

این خواننده راک آمریکایی، این آلبوم را درسال 1977 به بازار عرضه کرد و 34 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده. این آلبوم، دومین آلبوم میت لوف بود که به دنیای موسیقی ارائه شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر