ماهان شبکه ایرانیان

پیکاتای مرغ و لیمو

این غذا یک غذای ساده و خوشمزه است که خیلی سریع آماده می شد. سس لیموی این غذا، خیلی خوشمزه است و چندان ترش هم نیست. شما می توانید این غذا را با سیب زمینی پخته و یا پلو سرو کنید.

غذا

این غذا یک غذای ساده و خوشمزه است که خیلی سریع آماده می شد. سس لیموی این غذا، خیلی خوشمزه است و چندان ترش هم نیست. شما می توانید این غذا را با سیب زمینی پخته و یا پلو سرو کنید.

زمان آماده سازی :   20 دقیقه زمان پخت: 30 دقیقه برای:    4 نفر

 غذا

مواد لازم:

3 نیمه سینه مرغ بدون پوست و استخوان که به صورت نوارهای باریکی خرد شده باشد

نمک و فلفل به مقدار لازم

2/1 پیمانه آرد

2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی

1 حبه سیر خرد شده

1 پیمانه آب جوش که یک عصاره مرغ در آن حل و میکس شده باشد

2/1 لیموی اسلایس شده

4/1 پیمانه آب لیموی تازه

2قاشق غذا خوری کبر (که می توانید به جای آن از زیتون استفاده کنید) که آبکش شده باشد

3 قاشق غذاخوری کره

2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

طرز تهیه:  

قبل از هرکاری فر را روشن کرده و روی دمای 95 دجه سانتی گراد قرار دهید و بگذارید تا گرم شود.

به تکه های سینه مرغ، فلفل و نمک بزنید و آنها را در آرد بغلتانید. سپس آرد اضافی آنها را بتکانید. روغن گیاهی را داخل ماهیتابه ریخته و تکه های مرغ آردی را سرخ کنید تا هر دو طرفشان طلایی شوند. هر طرف را حدود 3 دقیقه سرخ کنید. سینی مخصوص فر را برداشته و کف آن را کمی چرب کنید. حالا تکه های مرغ را در داخل سینی قرار دهید و سینی را در داخل فر بگذارید تا مرغها گرم بمانند. وقتی همه مرغها را سرخ کردید، سعی کنید اکثر روغن کف ماهیتابه را با دستمال خشک کنید. 

غذا 

حالا سیر له شده را در داخل ماهیتابه ریخته و برای 20 ثانیه تفت دهید. سپس عصاره مرغ و آب گرمی که در آن عصاره را حل کرده اید، در داخل ماهیتانه بریزید و بهم بزنید تا همه تکه های مرغ و آردی که کف ماهیتابه چسبیده اند جدا شوند. سپس اسلایسهای لیمو را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب داخل ماهیتابه بجوشد. هر از چند گاهی مواد داخل ماهیتانه را هم بزنید.

حدود 5 تا 8 دقیقه صبر کنید تا سس داخل ماهیتابه غلیظ شده و حجمش  به اندازه 3/2 پیمانه شود. حالا آب لیمو و کبرها (زیتون ها) را اضافه کنید و برای حدود 5 دقیقه دیگر، باز هم بجوشانید تا سس کاملا غلیظی به دست بیاید. حالا کره را داخل ماهیتابه بیندازید و به حرارت دادن ادامه دهید تا کره کاملا ذوب شده و در سس، مخلوط شود. جعفری را اضافه کنید. ماهیتابه را از روی شعله بردارید و در گوشه ای بگذارید. حالا تکه های مرغ را در بشقاب های مخصوص سرو غذا بچینید و با قاشق، مقداری  از سس داخل ماهیتابه را در داخل هر بشقاب بریزید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان