ساکی: دیدار اسپانیا-ایتالیا یک تقابل فرهنگی است

آریگو ساکی، سرمربی افسانه ای میلان معتقد است که دیدار اسپانیا و ایتالیا در مقدماتی جام جهانی، یک تقابل فرهنگی است.

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم امشب در ورزشگاه برنابئو به مصاف یکدیگر خواهند رفت. هر دو تیم 16 امتیاز تا به اینجا کسب کرده اند و اسپانیا به خاطر تفاضل گل بهتردر صدر جدول قرار گرفته است. پیروز این بازی، حضورش را در جام جهانی قطعی خواهد کرد و حال ساکی مدعی شد که این دیدار، تفاوت‌های تاریخی دو تیم را به نمایش می‌کشد.

 

 

 

او گفت:" من خیلی خوش بینم، مطمئنم که به جام جهانی صعود می‌کنیم، حتی به عنوان صدرنشین گروه ولی باید همیشه به خاطر داشته باشیم که شهامت بیش از ترس ارزش دارد. امیدوارم که فلسفه فوتبال ایتالیا و اسپانیا مقابل هم قرار بگیرند. خیلی مربیانی هستند که فکر می‌کنند این دیدار فراتر از یک دیدار ورزشی است، یک زیبایی محض، یک سرگرمی، احساس و هنر.یک استعاره از زندگی. فوتبال می‌تواند نقاط ضعف و قدرت یک جامعه را نمایش دهد. ما هنوز نتوانستیم سبک فوتبالمان را در ایتالیا پیدا کنیم. هنوز هم مثل 2 هزار سال پیش تمرین می‌کنیم، استادیوم هایمان مثل روم باستان است. البته عجیب نیست بلکه هواداران و تماشاگران همچنان برای خون زوزه می‌کشند.

 

 

 

اسپانیا دائم در حال پیشرفت است. رسیدن به آنها غیرممکن است. آنها دائما در حال تحقیق و یادگیری هستند. واقعیت این است که فاصله فوتبال اسپانیا و ایتالیا انقدری که امروز هست نبود بنابراین شخصیت ما به ما روحیه می‌دهد و در آن سو، استعدادهای اسپانیا برایشان بازی می‌کنند.

 

پیشرفت فوتبالی در اسپانیا زمان میلان من رخ داد، وقتی که تیم ما به رئال مادرید درس فوتبالی داد. آنها فهمیدند که فوتبال یک ورزش انفرادی نیست بلکه کاملا تیمی است. بارسلونا هم رایکارد و گواردیولا را آورد و از همان موقع فوتبال تیمی را آغاز کرد."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر