ماهان شبکه ایرانیان

۶ مد مردانه جدید برای پاییز و زمستان امسال

همین‌طور که هفته مد زنان در لندن به پایان می‌رسد اما با وجود رویدادهای فشن که در دنیای دیجیتال روی می‌دهد دیگر نیازی به حضور در مراسم‌های پرخرج و سنتی فشن که همراه بودن با آنها سخت‌تر است، نیست.

همین‌طور که هفته مد زنان در لندن به پایان می‌رسد اما با وجود رویدادهای فشن که در دنیای دیجیتال روی می‌دهد دیگر نیازی به حضور در مراسم‌های پرخرج و سنتی فشن که همراه بودن با آنها سخت‌تر است، نیست.

اما علی‌رغم اینکه فشن تغییر می‌کند ولی یک چیز ثابت وجود دارد و آن مد روز است. بله مطالبی با عنوان «ببینید چطور» یا «استراتژی‌های خرید» و یا «توجه به مدهای خیابانی» به نظر می‌توانند باعث شوند تا یک حرکت یا یک روند تبدیل به مد بشود اما در واقعیت مهم نیست که ما چقدر از یک محصول را می‌فروشیم یا اینکه محصول ما در یک نمایش فشن عرضه شده است یا اینکه در حساب کاربری یک آدم مشهور در اینستاگرام تبلیغ شده باشد، مدها همچنان پابرجا خواهند بود و هیچ جا به اندازه مدهای مردانه این امر صادق نیست. 

پارچه: یقه‌ی خزدار

راستش را بخواهید حساب اینکه تا حالا چند بار یقه‌ی خزدار دوباره تبدیل به مد شده از دست ما در رفته است. این مد همچنان در این پاییز و زمستان هم محبوبیت خود را خواهد داشت. حداقل به طور کلی در مد مردانه این محبوبیت ادامه پیدا می‌کند اما خیلی چیزها از اواخر دهه 70 که این مد بدنیا معرفی شد تغییر کرده است. ما آن را بیشتر به عنوان یک همراه همیشگی در فصل زمستان می‌بینم تا یک مد مردانه.

در مراسم فشن امسال این کت‌های خزدار کلاسیک برندهای (Tiger of Sweden) و (Gieves & Hawkes) بودند که خوش درخشیدند اما این کت‌های تمام خز از برندهای (Belstaff) و (Coach) بودند که سبب شدند تا این مد برای امسال جا بیافتد.

خودتان انتخاب کنید اما مطمئن شوید که یکی از آنها را برای کمد لباس‌تان داشته باشید.

لباس مردانه 

طرح: شطرنجی

آیا طرح شطرنجی همان طرح راه‌راه سابق است؟ شما باید صنعت فشن را ببخشید اما مراسم‌های امسال نشان دادند که هر چیزی ممکن است. طرح راه‌راه ممکن است به آرامی بر سراسر مد مردانه حکومت کند.

چگونه؟ خوب امسال به طرح شطرنجی دقت کنید تا ببینید چگونه قلمروی خودش را بدست می‌آورد. در حالی که طرح شطرنجی سالیان درازی است که در خانه‌های طراحی سطح بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد این طرح تا امروز آن توجه خاصی را که باید از طرف طراحان دریافت می‌کرد به خود ندیده بود. 

بعضی از بزرگ‌ترین طرفداران مد لباس‌های لوکس ورزشی مثل الکساندر ونگ و پیر موس پارچه‌های کتان را با طرح‌های شطرنجی ترکیب کرده‌اند.

لباس مردانه 

لباس اصلی: کت دافل

شاید این نوستالژی طراحان از دهه 80 باشد یا اینکه طراحان قصد دارند کت دافل را به عنوان جایگزینی بین کت‌ بامبر و چسترفیلد اما کمی رسمی‌تر به جامعه معرفی کنند.

مثل خیلی دیگر از لباس‌های مردانه، کت دافل ریشه‌های خود را از پادگان‌های نظامی دارد اما ظاهر 2016 این کت‌ها از برندهایی مثل: سنت لورنت و دیور توانسته ظاهر کلاسیک این کت‌ها را به بهترین شکل خود یعنی ظاهر سبک گرانج تبدیل کند. این ظاهر را با موهای پریشان، شلوار جین‌ و کفش‌های خاص ترکیب کرده‌اند.

ما نمی‌گوییم که زمان تغییر کت قدیمی‌تان فرا رسیده است اما شما باید بدنبال یک جایگزین برای کت قدیمی خود باشید و به این مد کلاسیک هم یک شانس بدهید.

لباس مردانه 

رنگ اصلی: رنگ‌های زمینی

همه چیز با کتانی‌های (Yeezy) از کیانا وست شروع شد. در حالی که بعضی از متخصصان فشن این موضوع را که کیانا به این برند لوکس ضربه زده را رد می‌کنند و آن را فقط یک موضوع برای مجلات زرد می‌دانند اما بقیه اهالی این صنعت هیچ زمانی را از دست نمی‌دهند و کار درست را انجام می‌دهند. آنها به سرعت از این مجموعه شروع به کپی کردند.

برای توضیح اینکه چرا این مجموعه رنگ به عنوان رنگ اصلی امسال معرفی شده باید نگاهی به ایمیل‌های برند (ASOS) بیندازیم که تم این ایمیل‌ها هم به صورت رنگ زمین درآمده است و تمام لباس‌های خود را از رسمی تا عمومی گرفته به رنگ‌های مسی، خاک رسی، خزه، حنایی و شنی درآورده است.

این حرکتی است که از نوک پا تا سر را فرا گرفته است و خوشبختانه اجرای آن نیز آسان است. چرا که به شما اجازه می‌دهد تا رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید.

لباس مردانه 

نکته اصلی: عملگرایی

برتر بودن یک ظاهر مردانه امسال بسیار سخت شده است. درست است که طراحی‌های ساختار شکن دهه 70 گوچی یا پاپیون‌های زنانه مردانه برند سنت لورنت توانستند جایگاه خود را پیدا کنند اما یک عده از برندها نیز وجود دارند که فقط به خاطر کاربردی بودن طراحی برنده این رقابت می‌شوند.

به همین دلیل است که لباس‌های برندهای (Belstaff) و (Casely-Hayford) پر از جیب است یا برند (Brunello Cucinelli) به همراه لباس‌هایش جلیقه نیز معرفی کرده است و یا اینکه طراحی‌های جدید برند ورساچه پر از زیب، بند و تسمه است.

این برای ما به چه معنا است؟ بدنبال لباس‌هایی باشید که علاوه بر ظاهر برای دنیای امروزی کاربردی هم باشند.

لباس مردانه 

ظاهر: گرم‌کن و کت

از هر طرفدار دو آتشه فشن بپرسید به شما خواهد گفت که مد پوشیدن گرم‌کن ورزشی زیر کت از کجا آمده است همه برند بربری را معرفی خواهند کرد. اما این مد کاملاً متضاد به چند دلیل دوباره قرار است خودی نشان بدهد.

اول اینکه این برند (Lanvin) بود که در سال 2016 یک کت قهوه‌ای مایل به زرد را روی یک گرم‌کن و شلوار پوشاند و سپس برند (AMI) بود که یک گرم‌کن سبز نعنایی را با یک کت سیاه و سفید راه‌راه ترکیب کرد. در ادامه مطمئناً برند بربری بود که در سال 2016 ظاهر بن استیلر (بازیگر) را در فیلم (The Royal Tenenbaums) دوباره زنده کرد.

 حالا همه این مد را تکرار می‌کنند. ترکیب گرم‌کن‌های یقه اسکی زیر یک کت سبک پشمی یا استفاده از جلیقه زیر کت.

لباس مردانه 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان