به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، سری جدید برنامه «کاغذ رنگی» به تهیهکنندگی محمود فاتحی، سردبیری احسان رضایی و اجرای مارال دوستی در بخشهای متنوع با هدف ترویج کتابخوانی، تولید میشود.
به گفته فاتحی، تهیهکننده برنامه سری جدید «کاغذ رنگی» با هدف گسترش کتاب و کتابخوانی برای همه اقشار جامعه و دعوت جمع بیشتری از مخاطبان به حوزه کتاب در 26 قسمت 45 دقیقهای تهیه و تولید میشود.
فاتحی افزود: سری جدید برنامه همچون گذشته از بخشهای متنوعی همچون معرفی کتاب، گفتگو، ترینها، اخبار کتاب، پشت جلد، چگونه بنویسید، با خبرنگاران، کتاب در فضای مجازی و ... تشکیل شده است.
فاتحی درباره بخشهای برنامه گفت: «معرفی کتاب» از جمله بخشهای اصلی برنامه است که در آن تازهها و بهترین آثار منتشر شده در حوزه فلسفه، هنر، رمان، دین، زندگی، کودک و نوجوان، خانواده و بسیاری موضوعات دیگر معرفی می شود.
در بخش گفتوگوی برنامه «کاغذ رنگی» احسان رضایی سردبیر برنامه با نویسنده، شاعر، ناشر و مترجم گفتگویی صمیمانه در حوزه کتاب خواهد داشت. همچنین در این بخش زندگینامه مهمان برنامه به مخاطب ارائه میشود.
وی افزود: «چگونه بنویسید» از بخشهای جذاب برنامه برای همه آنهایی است که به نوشتن علاقه دارند و میخواهند نویسندگی را تجربه کنند. این بخش از برنامه به مخاطبان آموزش میدهد چطور ذهنیاتشان را روی کاغذ بیاورند و گاهی تکنیکهای کوچکی از مهارت بزرگ نویسندگی را به آنها آموزش میدهد. در بخش «برترین های» برنامه، مهم ترین کتاب های چاپ شده در طول تاریخ و پرفروشترین کتاب معرفی میشود؛ به طور مثال فهرست بیشترین ترجمههای دنیا یا شاعرانی که بیشترین منظومههای شعری را داشتهاند در این برنامه به اطلاع مخاطبان میرسد.
فاتحی درباره تغییرات اعمال شده در سری جدید برنامه گفت: برنامه با تغییرات اندکی خواهد داشت و چند بخش جدید همچون کتاب و فضای مجازی و با خبرنگاران به برنامه اضافه میشود.
محمود فاتحی که پیش از این برنامههای «کارنامه» و «کتاب 4» را برای شبکه چهار تهیه کرده است، درباره فضا و دکور برنامه گفت: همچون سری اول برنامه، ضبط و تولید برنامه در فضای کتاب خانه ها و کتاب فروشی های سطح شهر مثل نارنجستان، شهر کتاب و باغ کتاب صورت می گیرد.
«کاغذ رنگی» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و سری اول این برنامه با توجه به بخش های متنوع، معرفی کتاب در فضای جذاب، لحن صمیمانه مجری توانست طیف گستردهای از مخاطبان با سلایق رنگارنگ را به خود جذب کند.