انواع کلاه‌ها

کلاه نیز همانند سایر وسایل و زیورآلاتی که استفاده می‌کنیم، نشان‌دهنده سبک و شخصیت ماست.

انواع کلاه‌ها

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

گاهی اوقات، چهره و ظاهر افراد فقط با یک کلاه ساده تغییر بزرگی می‌کند و بسیار متفاوت به نظر می‌رسند. صورت ما نخستین بخشی است که توجه دیگران را جلب می‌کند و یک کلاه می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفاء نماید، بنابراین انتخاب کلاهی که هم مد روز است و هم متناسب با چهره و حالت صورت ما، اهمیت زیادی دارد و حتی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود.

توصیه ما به خانم‌هایی که به تازگی تصمیم گرفته‌اند از کلاه استفاده کنند، این است که ابتدا به راحتی کلاه اهمیت دهند نه اینکه بخواهند مثلا جوشی را روی پیشانی‌شان بپوشانند. کلاه‌ها باعث کامل‌‌تر به نظر رسیدن شما می‌شوند مخصوصاً در روزهای بسیار سرد زمستانی انتخاب رنگ مناسب برای آنها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

برای اینکار یا از رنگ‌های خنثی استفاده کنید و یا رنگ مورد علاقه‌تان را در اولویت قرار دهید. استفاده از کلاه‌ها تقریباً در تمام کشورها، ریشه‌های قدیمی دارد ولی هدف استفاده از آنها مختلف است. برخی برای محافظت از خودشان در برابر گرما و سرمای هوا، از کلاه استفاده می‌کنند و عده‌ای به دلیل آنکه می‌خواهند از مد روز عقب نمانند. 

کلاه‌های لبه پهن  wide brimmed hat   

تابستان‌های اخیر بسیار گرم‌تر از سابق شده‌اند و برای محافظت از خودتان در برابر گرما، استفاده از کلاههای لبه‌پهن، بسیار توصیه می‌شود. این روزها سرطان پوست تبدیل به یک بیماری شایع در برخی شهرها و کشورها شده است به همین دلیل استفاده از این سبک‌ کلاه‌ها برای محافظت از پوست صورت  بسیار توصیه می‌شود. کلاه‌های تابستانی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند و فقط باید بدانید که کدام‌یک با چهره شما تناسب بیشتری دارد. 

کلاه‌های شهری urban tur bans

این کلاه‌ها بسیار زیبا هستند و همیشه زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. اگر واقعاً خواهان آن هستید که چیز متفاوتی را به عنوان کلاه داشته باشید و از کلاه‌هایی استفاده کنید که کاملا دست‌ساز هستند، بهتر است به سراغ کلاه‌های urban tur bans  بروید البته این کلاه‌ها کمی گرانقیمت هستند اما مطمئن باشید که کس دیگری مشابه کلاه شما را ندارد. 

کلاه‌های سری تریل‌بی xcesri trilby        

از کامرون دیاز گرفته تا سِینِا sienna (استارهای سینما) همگی این سبک از کلاههای «تریل بی» را دوست دارند. این کلاه‌‌ها نیز پهن هستند و هنرپیشه‌های هالیوود از آن به عنوان یکی از وسایل تزئینی و زیورآلات استفاده می‌کنند. امسال انواع گل‌دار، راه‌راه و مشکی این کلاه‌ها مد هستند. 

کلاه‌های ورکس worx

از این مدل کلاه هم زنانه و هم مردانه‌اش سالهای سال است که به تعداد زیاد تولید می‌شود انواع دخترانه با شکل «کابوی» آن برای تابستان بسیار مناسب است. لبه‌هایش به راحتی تا می‌خورند جنس آنها از پنبه است و به راحتی نیز داخل کیف و جیب جا می‌شوند.

چند نکته برای خرید کلاه

کلاه نیز همانند سایر وسایل و زیورآلاتی که استفاده می‌کنیم، نشان‌دهنده سبک و شخصیت ماست. افرادی که از کلاه استفاده می‌کنند همیشه توجه بیشتری را جلب می‌کنند. یونانی‌ها اولین افرادی بودند که از کلاه استفاده کردند. آنها در  روزگاران قدیم از کلاه‌های لبه‌دار استفاده می‌کردند و یک بند آنرا زیر چانه‌شان گره می‌زدند. از زمانی‌که استفاده از وسایل نقلیه مثل قطار، اتومبیل، اتوبوس و... در میان مردم رواج پیدا کرد، استفاده از کلاه‌ها بسیار کمتر از سابق شد.

با آنکه استفاده از کلاه‌ها این روزها بسیار محدودتر از گذشته شده است اما تنوع شکل، جنس، رنگ و طرح کلاه‌ها بسیار بیشتر شده است به طوری‌که می‌توانید با کمی جستجو به آنها دست یابید   برای خرید و انتخاب کلاه مناسب خودتان باید به فرم و حالت اندام‌تان توجه کنید: یک قانون کلی در این زمینه وجود دارد که مطابق آن اندازه کلاه نباید پهن‌تر از شانه‌های شما باشد. در واقع عرض یک کلاه تناسب مستقیمی با پهنای شانه‌ها دارد. خانم‌های قدبلند می‌توانند از کلاه‌های بزرگ‌تر استفاده کنند و خانم‌های کوتاه‌تر از کلاه‌های کوچک‌تر که البته تاج بلندتری دارند (تا بلندتر به نظر برسند).

علاوه بر فرم و حالت اندام، شکل صورت نیز اهمیت زیادی دارد، چرا که صورت و چهره شما روی چگونه به نظر رسیدن کلاه اثرمی‌گذارد. اگر صورت تخم‌مرغی دارید، خیلی خوش‌شانس هستید چرا که هر کلاهی با صورت شما تناسب خواهد داشت. صورت‌های پهن نیاز به کلاهی دارند که صورت‌شان را کشیده‌تر نشان دهد و صورت‌های گرد نیز نیاز به کلاه‌های بلند دارند.

اندازه کلاه نیز از نکات حائز اهمیت است. معمولا اندازه کلاه‌ها با علائمی مثل (S) کوچک M (متوسط)  ML (کمی بزرگ) L (بزرگ) مشخص می‌شوند. برای تمیز کردن کلاه بهتر است که از بخار استفاده شود. برای تمیز کردن کلاه‌های حصیری باید از یک پارچه مرطوب و کمی آب صابون استفاده کنید. بورس کلاه نیز وسیله خوبی برای تمیز کردن مستقیم کلاه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان