رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز مطرح کرد

نقش مهم خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در دادرسی عادلانه

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در دادرسی عادلانه داشته باشد.

نقش مهم خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در دادرسی عادلانهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان حسین آبادی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در مراسم رونمایی از سامانه امضای الکترونیک و احراز هویت قوه قضائیه اظهار کرد: خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در دادرسی عادلانه داشته باشد.


وی گفت: خوشبختانه مسئولان محترم دستگاه قضایی بخصوص حجت الاسلام والمسلمین شهریاری رئیس مرکز آمار قوه قضائیه توجه ویژه ای به این مسئله دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در قانون آئین دادرسی کیفری در ماده 175 استفاده از فناوری اطلاعات پیش بینی شده است. اما مسئولان دستگاه قضایی قبل از تصویب قانون اقدامات خود را آغاز کرده بودند  و در ادامه این اقدامات هم تفاهم نامه همکاری با کانون وکلا امضا شد.

حسین آبادی افزود: همانگونه که میدانیم حجم مراجعات به دستگاه قضایی بسیار زیاد است و تکثر پرونده ها سبب می شود که خیلی راحت از این خدمات استفاده کنیم. لذا طبیعی است که در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه باشیم.

وی در پایان گفت: البته با شناختی که از حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دارم به همکاران وکیل خود قول میدهم که به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان