ماهان شبکه ایرانیان

لیزر برای حذف موها- بخش ششم: مراقبتهای قبل وبعد از لیزر

رشد بیش از حد مو به ویژه در جاهای نامطلوب، همیشه دلیل نگرانی و ناراحتی خانمها و آقایان است. قطعا خیلی از ما زمان و شاید پول زیادی را برای ازبین بردن حجم موهای روی دستان و پاهاو بخش های مختلف بدن صرف می کنیم. متدهای سنتی از بین بردن موهای زاید، از جمله شیو کردن، وکس کردن، اپیلاسیون و الکترولیز، دردناک، گران قیمت و وقت بر هستند.

لیزر

رشد بیش از حد مو به ویژه در جاهای نامطلوب، همیشه دلیل نگرانی و ناراحتی خانمها و آقایان است. قطعا خیلی از ما زمان و شاید پول زیادی را برای ازبین بردن حجم موهای روی دستان و پاهاو بخش های مختلف بدن صرف می کنیم. متدهای سنتی از بین بردن موهای زاید، از جمله شیو کردن، وکس کردن، اپیلاسیون و الکترولیز، دردناک، گران قیمت و وقت بر هستند.

در سالهای اخیر از لیزر برای از بین بردن این موهای زاید استفاده می شود و این راه، سال به سال محبوب تر می شود. ما در گزارشی شش قسمتی به بررسی تمام جوانب و باید و نبایدهای این کار و مراقبت های لازم پرداخته ایم و نحوه انجام این پروسه بررسی می کنیم. این بخش ششم و پایانی این گزارش شش قسمتی است:

مراقبت های قبل از انجام لیزر برای حذف موهای زاید

 لیزر

1-قبل از انجام لیزر، باید برای 4 تا شش هفته از آفتاب گرفتن و برنزه شدن پوست مناطقی که می خواهید لیزر کنید اجتناب نمائید.

 لیزر

 اگر آن بخش از بدنتان که قصد انجام لیزر بر رویش را دارید، در معرض آفتاب است، از کرم ضد آفتابی با SPF بالا استفاده کنید و در طول زمانی که لیزر انجام می دهید هم باید مانع از آن شوید که این بخش از پوستتان در معرض آفتاب قرار بگیرد (با استفاده از کرم ضد آفتاب)

 لیزر

2- چهار تا شش هفته قبل از انجام لیزر، از وکس کردن، اپیلاسیون و بند انداختن مناطقی که قرار است لیزر شود خودداری کنید.

3- اگر سابقه تبخال زدن دارید، قبل و بعد از انجام لیزر، درمان های ضد ویروس تبخال را انجام دهید

4- 24 ساعت قبل از انجام لیزر، از مصرف داروهای گیاهی و داروهای آنتی بیوتیک، مسکن، داروهای ادرار آور و داروهای رتینوئید اجتناب کنید.

5- سه تا هشت روز قبل از انجام لیزر از شیو کردن منطقه مدنظر اجتناب کنید. بهتر این است که یک تا دو هفته این منطقه را شیو نکنید تا پزشک شما بتواند میزان رشد موهایتان را در روز لیزر کردن بررسی کند.

مراقبت های بعد از انجام لیزر برای حذف موهای زاید

 لیزر

1- این احتمال وجود دارد که بعد از انجام لیزر، منطقه ای که مورد تابش پرتو لیزر قرار گرفته، قرمز یا متورم شود که معمولا این حالت بعد از 2 ساعت از بین خواهد رفت. استفاده از ژل آلوئه ورا دراین مناطق در فاصله 2 تا 4 روز بعد از انجام لیزر، توصیه می شود. افرادی که پوست تیره تری دارند، ممکن است بیشتر احساس ناراحتی کنند. پس به این افراد توصیه می شود که ژل آلوئه ورا را برای مدت طولانی تری مورد استفاده قرار دهند.

2- اگر 24 ساعت بعد از انجام لیزر، هنوز در منطقه ای که لیزر کردید، احساس گرما می کنید، می توانید از کیسه یخ برای کاهش ورم و گرمای بدنتان استفاده کنید.

3- سعی کنید تا از استفاده از لوازم آرایشی و کرم در منطقه ای که لیزر کرده اید اجتناب کنید. چون لوازم آرایشی و کرم ها می توانند باعث تحریک و آزردگی پوستتان شوند. از خاراندن این مناطق هم پرهیز کنید

 لیزر

4- از گرم شدن بخش های لیزر پوست جلوگیری کنید. به عنوان مثال دو روز بعد از لیزر، سونا نروید، دوش آب گرم نگیرید و تمرینات سنگین ورزشی انجام ندهید. چون ممکن است این اتفاق باعث تحریک ملانوسیتهای پوست شده و منجر به افزایش تعداد رنگدانه های پوست شما گردد. بخش های لیزر شده پوست را با لیف و محکم نشوئید. چون پوست شما بعد از انجام لیزر کمی حساس شده است.

 لیزر

5- تا سه روز بعد از لیزر کردن، توصیه می شود که آفتاب نگیرید.

6- به یاد داشته باشید که باید مراقب پوستتان باشید. به ویژه وقتی به پیاده روی می روید، حتما از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید.کرم هایی با 70 SPF گزینه های مناسبی هستند و به سلامت پوستتان کمک می کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان