ماهان شبکه ایرانیان

ضربه کارخانه سولفات سدیم به گردشگری تالاب میقان

تاریخ خبر۱۳۹۳/۰۸/۱۷- به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد حسینی عصر امروز در نمایشگاه روز استانی درنا در اراک، با اشاره به تالاب میقان دارای جاذبه‌های گردشگری خوب و قابل توجهی است، اظهار کرد: حضور گردشگری زیستی در مدت زمان ۲ روز گذشته در این تالاب و گرفتن تصاویر ازصحنه‌های زیبای رفتار پرندگان مهاجر اهمیت این مهم را نشان می‌دهد.

تاریخ خبر1393/08/17- به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد حسینی عصر امروز در نمایشگاه روز استانی درنا در اراک، با اشاره به تالاب میقان دارای جاذبه‌های گردشگری خوب و قابل توجهی است، اظهار کرد: حضور گردشگری زیستی در مدت زمان 2 روز گذشته در این تالاب و گرفتن تصاویر ازصحنه‌های زیبای رفتار پرندگان مهاجر اهمیت این مهم را نشان می‌دهد.

وی افزود: تالاب کویری میقان اراک با دارا بودن جاذبه‌های شب کویر، گونه‌های خاص گیاهی و جانوری و به عنوان قرار گرفتن زیستگاه اصلی پرندگان مهاجر در جذب توریست بسیار مهم و قابل توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: این منطقه از کانون‌های مهم اکوتوریسم طبیعی در کشور و استان بوده که باید در راستای حفظ و احیای این بخش تلاش شود و تمامی دستگاه‌های مربوطه نیز در این امر دخیل باشند.

حسینی با اشاره به اینکه امسال بیش از 8 هزار قطعه درنای خاکستری در تالاب کویری میقان اراک مشاهده شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان 2 هفته آینده تعداد درناهای خاکستری فرود آمده به این منطقه به بیش از 12 هزار قطعه برسد.

وی افزود: استان مرکزی جزو معدود استان‌هایی است که در کشور فرصت طبیعت‌گردی به صورت بسته کامل گونه‌های زیستی و شرایط اقلیمی را دارد که باید از این ظرفیت خوب استانی نیز نهایت بهره‌برداری انجام شود و به این نکته توجه ویژه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: در راستای توسعه گردشگری در این بخش چندین سرمایه‌گذار برای راه اندازی گردشگری طبیعی در تالاب کویری میقان اراک اعلام آمادگی کرده‌اند که با مشکلات و چالش‌هایی در این بخش از جمله کارخانه سولفات سدیم است که مرتفع‌کردن این مشکلات همکاری و تعامل مسئولان استانی و کشوری را لازم دارد.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در استان گفت: روز پرنده نگری در استان مرکزی در راستای حمایت قاطع از تالاب کویری میقان اراک و شناساندن ظرفیت‌های طبیعی استان بسیار مهم و تاثیرگذار است، امسال 300 گردشگری زیستی با عنوان تورهای پرنده نگری از پرندگان مهاجر تالاب میقان دیدن کردند.

ضربه کارخانه سولفات سدیم به گردشگری تالاب میقان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان