ماهان شبکه ایرانیان

تذکر سازنده رسانه ها از سازمان موجب پیشرفت می شود

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۰-به ارتباط فعال ،دوسویه و اثر گذار میان رسانه ها و سازمان میراث فرهنگی اعتقاد دارم،انتقاد و تذکرسازنده رسانه ها موجب رشد و پیشرفت ما می شود.

تاریخ خبر :1393/08/20-به ارتباط فعال ،دوسویه و اثر گذار میان رسانه ها و سازمان میراث فرهنگی اعتقاد دارم،انتقاد و تذکرسازنده رسانه ها موجب رشد و پیشرفت ما می شود.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت:نمایشگاه امسال از استقبال خوب برخوردار بوده و متخصصان خبر در این فضا با شیوه ها و متدهای خبررسانی و خبر پردازی آشنا می شوند.

رحمانی موحد سپس در خصوص نشریات تخصصی گردشگری گفت:موضوع گردشگر موضوع مبتلابه تمامی نشریات است با این حال حضور نشریات تخصصی صنعت گردشگری هم در این دوره از نمایشگاه قابل توجه است.

وی در ادامه درباره گردشگری سلامت عنوان کرد:گردشگری به شکلی تخصصی در آمده و بیش از 16 عنوان برای آن در نظر گرفته شده است که گردشگری سلامت از جمله آنهاست.،کشور ما امکانات خوبی برای گسترش گردشگری سلامت داردبا ارایه خدمات درمانی و نرخ مناسب می توانیم از این امکانات بهره برداری کنیم.

رحمانی موحد سپس افزود: اعضای شورا ی راهبری گردشگری سلامت توافق نامه ای امضا کرده اند که با همکاری و هماهنگی مفاد آن اجرا می شود.

وی در ادامه عنوان کرد:کسانی که در گردشگری سلامت فعال هستند با بازاریابی می توانند بیماران را به مراکز درمانی هدایت کنند،همان طور که راهنمایان ما در حوزه تاریخ و طبیعت تخصص لازم در زمینه کاری خود دارند،راهنمایان گردشگری سلامت هم در شاخه پزشکی و درمان باید اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشند.

رحمانی موحد در خصوص توسعه مراکز اقامتی اظهار داشت:ما کشور وسیعی داریم که در بخش اقامتی باید توجیه منطقی داشته باشیم ،بالا رفتن نرخ اقامت در مناطق گردشگری منجر به تحول اقتصادی و اجتماعی می شود.

وی با اشاره به این که توسعه مراکز اقامتی در صدر برنامه های معاونت گردشگری است گفت:برای سرمایه گذاری در بخش مراکز اقامتی به سمت احداث هتل های 3 و 4 ستاره برویم که هم از نظر حجم سرمایه و هم دوره ساخت توجیه پذیراست.

وی در ادامه درباره رشد ورود گردشگران خارجی به کشور در یک سال گذشته گفت: منابع مختلف آمار گوناگونی در این خصوص منتشر کرده اند، اما در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان گردشگران خارجی که در قالب تورهای گروهی به کشور وارد شده اند، 200 درصد رشد داشته است.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: علاوه بر این زمان ورود گردشگران خارجی امسال یک ماه جلو افتاد و این گردشگران که معمولا اواخر شهریور به کشور وارد می شدند، به اواخر مرداد تغییر یافت.

وی تاکید کرد: با رشد ورود گردشگران خارجی، توازن گردشگر ورودی و خروجی ما بهبود یافته؛ به طوری که در سال 91، اختلاف این دو 650 هزار نفر؛ در سال 92 حدود 100 هزار نفر و امسال مثبت 70 هزار نفر بوده است.

معاون گردشگری سپس درباره شیوه‌نامه اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت:تهیه این شیوه نامه در دستور فوری قرار دارد و بزودی به همراه اصلاحیه‌ «آیین‌نامه اجرایی ایجاد، اصلاح‌، تکمیل‌، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت‌ آن‌ها» برای تصویب به هیأت دولت تحویل داده می‌شود.

رحمانی‌موحد عنوان کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان جدیدترین نوع اقامتگاه‌ها، دارای ویژگی‌های مثبتی هستند که در محیط‌های روستایی به واسطه ظرفیت‌هایی که دارند مورد توجه گردشگران بویژه خارجی‌ها قرار گرفته‌اند.

منبع : سازمان میراث فرهنگی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان