ماهان شبکه ایرانیان

چگونه موهایی نرم و ابریشمین داشته باشید (قسمت دوم)

برای داشتن مو‌هایی نرم و ابریشمین به یک آرایشگر ماهر نیاز ندارید. در این‌جا به اندازه کافی برای مراقبت از مو نکته مفید وجود دارد.

مو

برای داشتن مو‌هایی نرم و ابریشمین به یک آرایشگر ماهر نیاز ندارید. در این‌جا به اندازه کافی برای مراقبت از مو نکته مفید وجود دارد. 

در قدم اول، با اصلاح به موقع و مرتب موی خود از ایجاد مو خوره و شکنندگی آن جلوگیری کنید، اما به جز این، تمام چیزی که مو‌های شما نیاز دارد، مراقبت دلسوزانه و با محبت شما است. بنابراین تمام محصولات گران قیمتی که در قفسه حمام گذاشته‌اید را دور بریزید و این 10 مورد را برای داشتن مو‌هایی نرم، براق و ابریشمین پیش بگیرید.

- از سشوار دست بکشید.

اگر حالت ابریشمی نرم مد نظر شماست، بهترین راه برای خشک کردن مو‌های‌تان این است که اجازه دهید خود به خود و به وسیله هوای اتاق خشک شوند. اگرچه استفاده از سشوار بسیار راحت است اما هر بار استفاده از آن باعث می‌شود آب بافت‌های مو خشک شود. اگر عجله داشتید و نیازمند استفاده از سشوار بودید، دمای حرارتی آن را تا حد امکان کاهش دهید و از دیفیوزر (پخش کننده هوا) استفاده کنید. این کار تا حد زیادی از آسیب رسیدن به مو‌های شما جلوگیری می‌کند.

- شست‌وشو با عصاره جو را امتحان کنید.

دیگر راهکار بسیار مفید برای دست‌یابی به مو‌هایی نرم و ابریشمی، استفاده از عصاره دانه جو است. این عصاره به‌طور بسیار موثری برای تقویت مو کاربرد دارد. عصاره جو به ترمیم مو‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند و مواد غذایی مورد نیاز فولیکول‌های مو را فراهم خواهد کرد. مو‌های خود را به صورت معمول شست‌وشو دهید، آن‌گاه با مقدار مناسبی از این عصاره، مو‌ها و پوست سر خود را ماساژ دهید. به مدت 10 دقیقه اجازه دهید روی پوست سر و مو‌های شما باقی بماند و سپس توسط آب گرم سر خود را بشویید. شست‌وشو با عصاره جو معمولا بسیار مؤثر است، به نحوی که در اولین استفاده، متوجه تاثیر آن خواهید شد.

مو

- غذا رسانی به مو با روغن نارگیل

راهکار دیگر برای داشتن مو‌هایی نرم و براق، تغذیه کردن و مرطوب نگه داشتن مو‌ها است و یکی از بهترین روغن‌ها برای این کار، روغن نارگیل است. این روغن برای برگرداندن درخشندگی و نشاط به مو‌های خشک گزینه بسیار عالی است. استفاده از این روغن بسیار ساده است، به این صورت که مقداری از روغن نارگیل را گرم کنید و مو‌ها و پوست سر خود را با دست ماساژ دهید. مو‌های خود را با یک کلاه پلاستیکی به مدت 30 دقیقه بپوشانید، سپس با شامپوی نه چندان قوی، سر خود را بشویید. آن وقت خواهید دید که چطور به مو‌هایی نرم و دوست داشتنی دست خواهید یافت.

- روبالشی از جنس اطلس بخرید.

تعدادی روبالشی از جنس اطلس بخرید تا با این کار از آشفته شدن و درهم ریختگی مو‌ها جلوگیری کنید. بالش‌های جنس کتان باعث چسبیدن مو‌ها به بالش می‌شوند، بنابراین زمانی که در خواب، سر خود را روی بالش می‌چرخانید، به‌هم ریختگی و کنده شدن مو‌ها اتفاق می‌افتد. روبالشی‌های اطلس به دلیل نرمی و صافی بیش‌تر، از آسیب‌های این چنین جلوگیری می‌کند.

مو

- نرم کننده مو را به طور کامل نشویید.

بیش‌تر مردم دوست دارند بعد از زدن شامپو و نرم‌کننده و شست‌وشوی نهایی، احساس تمیزی و پاکیزگی کاملی در مو‌های خود احساس کنند. اما اگر از شست‌وشوی کامل نرم کننده خودداری کنید، مراقبت خود را در طول روز انجام خواهد داد. دفعه بعدی که شامپو می‌زنید، مو‌های خود را بیش از اندازه نشویید تا کمی ‌از لیزی و نرمی نرم کننده بر مو‌های‌تان باقی بماند. شاید فکرش را هم نمی‌کردید که نتیجه بتواند تا این حد غافلگیرتان کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان