اصلاح مو در خانه [برای بانوان]

گاهی اوقات برای شما هم پیش‌آمده است که نیاز شدیدی دارید تا موهای خودتان را کوتاه کنید و یا کمی آن‌ها را مرتب سازید ولی دوست ندارد دوباره به سالن آرایشی بروید و هزینه گزافی برای آن پرداخت کنید

گاهی اوقات برای شما هم پیش‌آمده است که نیاز شدیدی دارید تا موهای خودتان را کوتاه کنید و یا کمی آن‌ها را مرتب سازید ولی دوست ندارد دوباره به سالن آرایشی بروید و هزینه گزافی برای آن پرداخت کنید. یا اینکه دوست داشته‌اید کمی بیشتر ازآنچه انتظار داشتید موهایتان را کوتاه کنند؟ در اینجا به شما آموزش خواهیم داد چگونه در خانه خودتان موهایتان را اصلاح کنید. اگرچه ما به شما توصیه می‌کنیم برای اصلاح مو بلند خودتان همانند مویی که تا کمر بلندی داشته باشد باید به سالن آرایشی بروید. اگر در مدل مو خودتان شک دارید می توانید به این مدل مو های کوتاه نگاه کنید. این آموزش برای کوتاه کردن موهای خودتان در حد 2-8 سانتیمتر است. برای موهای بلند باید همیشه بااحتیاط جلو رفت. با بنیتا همراه شوید.

 

شستشو و آماده‌سازی

اصلاح مو در خانه
قبل از اینکه اقدام به شستشو کنید موهای خودتان را به‌خوبی بشورید و مطمئن شوید هیچ ماده ازایشی بر روی موهایتان باقی نمانده باشد. برای شستن موهایتان می‌توانید از شامپوهایی که به موی خودتان سازگارند استفاده کنید.
نیازی به حالت‌دهنده نیست، ولی اگر حس می‌کنید شانه کردن راحت‌تر است، استفاده کنید

تا زمانی که کف به‌طور کامل از موهای شما نرفته است به شستشو موهای خودتان ادامه دهید. آب را به‌صورت زیاد روی موهای خودتان نگاه‌دارید و بگذارید کف سر شما هم آب بخورد.

موهایی که شدت کثیفی و چربی بیشتری دارند را دو بار باید شست.


اصلاح مو در خانه
از یک حوله خشک استفاده کنید و رطوبت موجود در موهایتان را بگیرید. به‌صورت کامل موهای خودتان را خشک نکنید. اجازه دهید کمی حالت تر بودن در موهایتان وجود داشته باشد. این حالت به شما کمک خواهد کرد بهتر موهای خودتان را شانه کنید.

می‌توانید در کنار دست خودتان یک بطری اسپری آب هم داشته باشید تا در مواقع لزوم برای ایجاد رطوبت به روی موهایتان بپاشید.


اصلاح مو در خانه
شانه‌های خودتان را به‌وسیله حوله بپوشانید. معمولاً این کار برای این است که مو به روی بدن شما نریزد و همچنین تمیز کردن خودتان بعد از اصلاح راحت‌تر خواهد شد.

می‌توانید حوله و یا هر پارچه دیگری زیر پای خودتان پهن کنید تا موهای اصلاح‌شده روی آن بریزد و زمین را کثیف نکند


اصلاح مو در خانه
موهای خودتان را شانه کنید. مطمئن شوید هیچ گرهی در موهایتان به وجود نیامده باشد.

شاید بهتر باشد دوباره موهایتان را خیس کنید.


اصلاح مو در خانه
موهای خودتان را به عقب شانه کنید. روش شانه کردن به این صورت باشد که باید از روی پیشانی خودتان شروع کنید و با یک شانه بزرگ و مناسب موهای خودتان را به عقب بکشید و تا زمانی که مو در شانه قرار می‌گیرد، گره‌ها را بازکنید. لخت بودن موهایتان مهم‌ترین نکته برای اصلاح مو در خانه است.

تمیزی موهای شما در شانه کردن نقش اساسی دارد.


اصلاح مو در خانه
موهایتان را قسمت‌بندی کنید. با استفاده از لبه شانه و کناره آن موهای خودتان را از پشت گوش به وسط سرخودتان انتقال دهید. این کار را برای هر دو قسمت و پشت هر دو گوشتان تکرار کنید

موهایی که در قسمت جلو پیشانی شما است مربوط به اصلاح جلو سر شما است.

شانه را همانند یک چاقو در دست خودتان نگاه‌دارید.

بستگی به نوع مو خودتان و ضخامت آن، ممکن است شما از شانه‌های بزرگ یا کوچک‌تر باید استفاده کنید.


اصلاح مو در خانهجدا کردن موهای جلو سر. حالا موهایی که در قسمت فوقانی سرخودتان قرار دارد را و محل رویش آن از پیشانی تا انتهای قسمت بالایی سرخودتان است را به‌وسیله شانه به بالا بکشید. این کار را سعی کنید با دقت انجام دهید.


اصلاح مو در خانه
موهای جلو سرخودتان را ببندید. برای اینکه قسمت موهای بالای سر شما با موهای پشت سر شما ترکیب نشود و در اصلاح راحت‌تر باشید، بهتر است دسته‌ای از موهای قسمت فوقانی سرخودتان را جدا کنید و به‌وسیله کش ببندید.

برای موهای کوتاه‌تر استفاده از کلیپس بهتر است.


اصلاح مو در خانه
تقسیم‌بندی جدید یا ناحیه جدید درست کنید. لبه شانه را در همان موقعیتی که برای تقسیم‌بندی قبلی قراردادید، قرار دهید، خطی را به‌صورت موازی زمین میان گوش‌های خودتان و پشت سرتان تصور کنید. این هم یکی دیگر از قسمت‌بندی‌های مربوط به اصلاح مو است.

ما به قسمت بالای این خط، قسمت رویش بالا و به قسمت موهای پایین این خط، قسمت رویش موهای پایین می‌گوییم.


اصلاح مو در خانه
کاری که برای موهای فوقانی سرتان انجام دادید را برای قسمت رویش بالایی سرخودتان هم تکرار کنید و به‌وسیله کش موهایتان را ببندید.

قسمت پایین رویش مو را دست نزنید.

 

اصلاح مو

اصلاح مو در خانه
از دو انگشت وسط و اشاره دست‌آزاد خودتان باید همانند قیچی استفاده کنید، 2 یا 3 اینچ (5 – 7 سانتی‌متر) دسته موهایی را جدا کنید. توجه کنید که این دسته موها باید از قسمت رویش پایین سرتان باشد و ازیک‌طرف باید شروع به جدا کردن کنید. این کارها همانند یک راهنمای برش هستند و بارها باید این کار را در طول اصلاح تکرار کنید.
دست‌آزاد شما دستی است که در آن قیچی و دیگر وسایل آرایش را نخواهید گرفت، این دست‌بسته به عادت شما می‌تواند دست راست یا چپ باشد.

شما همان‌طور که گفتیم باید این کارها را بارها انجام دهید، پس خودتان را با قوانین سازگار کنید.


اصلاح مو در خانه
همان قسمتی از مو را که با دو انگشت خودتان جدا کرده‌اید را به‌خوبی شانه کنید و مطمئن شوید هیچ گرهی در موهایتان ایجاد نشده باشد.

برای این کار شاید لازم باشد کمی دوباره موهایتان را مرطوب کنید.

بسته به نوع موهای خودتان از هر شانه‌ای می‌توانید استفاده کنید.


اصلاح مو در خانه
دوباره همان قسمت از موهایتان را شانه کنید، با این تفاوت که هنگامی‌که شانه می‌کنید انگشتان اشاره و سبابه خودتان را هم از میان موهایتان عبور دهید و آن‌ها را به پایین بکشید. حدود 0٫5 سانتی‌متر باید بین دو انگشت شما و شانه فاصله وجود داشته باشد.

موهایی که معمولاً لخت و شل هستند باید بیشتر کشیده شوند.

شاید با پایین رفتن انگشتانتان در طول مو، فشار بیشتری برای صاف کردن مو لازم باشد.
از برس برای این کار استفاده نکنید.


اصلاح مو در خانه
این کار برای این انجام می‌شود که شما بتوانید رشد نابرابر مو را در سرخودتان بهتر متوجه شوید. وقتی‌که در حدود 2 سانتی‌متری انتهای می خودتان بودید انگشتان خودتان را ببندید. مقدار مویی که در دستان شما قرار دارد، یک رشد نابرابر بوده است.

شما باید بیش‌ازحد این مرحله را تکرار کنید و مطمئن شوید که توانایی کافی در این کار را به دست آورده‌اید.

هرچقدر میزان سازگاری شما با این کار بیشتر باشد، اصلاح شما بهتر و زیباتر خواهد شد.


اصلاح مو در خانه
برای خودتان یک راهنمای آرایشی ایجاد کنید. قیچی را باید به‌صورت موازی انگشت کوچک خودتان بگیرید. قیچی شما باید قیچی اصلاح باشد، تمیز، برنده و همچنین دندانه‌های خوبی داشته باشد.

مقدار مویی که کوتاه خواهد شد به شما بستگی دارد.

در مقابل آینه بایستید تا بتوانید موهای خودتان را کوتاه کنید. البته شاید در بار اول این کار سخت به نظر برسد. برای کمک به خودتان می‌توانید از عکس‌های قبلی که گرفته‌اید کمک بگیرید.


اصلاح مو در خانه
جداسازی قسمت دیگری از مو. این قسمت باید دقیقاً کنار قسمتی باشد که قبلاً با آن کارکرده‌اید باشد و حدود 25 درصد از موهایی باشد که قرار است کوتاه شوند.

هر بار که اصلاح می‌کنید شما با این کار تفاوت میان قسمت کوتاه شده و کوتاه نشده را مشاهده خواهید کرد.


اصلاح مو در خانه
مرحله 1 تا 4 را برای قسمتی که می‌خواهید موهایتان را کوتاه کنید تکرار کنید و از عملکرد خوب بین قیچی و شانه خودتان مطمئن شوید.

شما باید تفاوت میان قسمت‌هایی که کوتاه شده و نشده‌اند را در آینه ببینید.


اصلاح مو در خانه
یکسان‌سازی قیچی زنی. قسمت‌هایی از مو شما که نامناسب رشد کرده‌اند را بعد از هر بار کوتاه کردن دوباره اصلاح و هم‌اندازه بقیه قسمت‌ها آن‌ها هم مرتب کنید.

گاهی لازم است به دستان خودتان استراحت کافی بدهید.


اصلاح مو در خانههمه کارهایی که تابه‌حال انجام داده‌اید را برای قسمت پایین‌تر رشد موهایتان هم تکرار کنید.


اصلاح مو در خانه
اصلاح خودتان را کامل کنید. وقتی شما کارتان با قسمت پایین موهایتان تمام شد. بروید سراغ قسمت بالایی رشد موهای خودتان و سپس قسمت رشد جلو سر. هرکدام از 5 مرحله ابتدایی را مجدد برای هر دو قسمت باقی‌مانده تکرار کنید. به دستان خودتان هر زمان که لازم بود استراحت دهید.

در مقاله توصیه های ارایشگران می توانید نکات زیادی برای اصلاح بهتر موهای خودتان بیابید.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان