ماهان شبکه ایرانیان

ساخت آبنمای خانگی، چگونه و با چه هزینه ای؟

متخصصان به شما پاسخ می دهند: بی شک یکی از پرطرفدارترین المان ها در معماری ایرانی حیاط و به واسطه آن حوض و آبنما خانگی است که امروزه با افزایش جمعیت و رونق زندگی شهری و آپارتمان نشینی کمی مهجور شده است، اما هنوز هم هستند افرادی که دوست دارند در فضای داخلی منزل و یا فضای بیرونی شان از چنین المان های پرطرفدار و دلپذیری به خصوص در فصل گرما استفاده کنن ...

متخصصان به شما پاسخ می دهند: بی شک یکی از پرطرفدارترین المان ها در معماری ایرانی حیاط و به واسطه آن حوض و آبنما خانگی است که امروزه با افزایش جمعیت و رونق زندگی شهری و آپارتمان نشینی کمی مهجور شده است، اما هنوز هم هستند افرادی که دوست دارند در فضای داخلی منزل و یا فضای بیرونی شان از چنین المان های پرطرفدار و دلپذیری به خصوص در فصل گرما استفاده کنند، به همین منظور در این مطلب از چیدانه به سراغ متخصصان حوزه طراحی محوطه و فضای سبز رفتیم تا بتوانیم در این زمینه اطلاعات تخصصی از آنها کسب کنیم، پس با ما همراه باشید.

سوال: برای بالکن های کوچک آپارتمان ها از چه آبنمایی می توان استفاده کرد؟

ساخت ویلا و محوطه سازی شرکت بارش سبز:  با توجه به ابعاد بالکن ها از آبنماهای بزرگ نمی توان بهره برد. هم چنین جریان آب شدید نیز نمی توان انتظار داشت، چراکه با توجه به ابعاد آبنماها باعث ترشح به بیرون و خروج آب می شود. به جز استفاده از آبنماهای قابل حمل می توان با توجه به سلیقه ساکنان آپارتمان آبنماهای زیبایی را در ابعاد، طرح و رنگ های متعددی در بالکن ساخت. برای نصب و استفاده از آبنما در بالکن می توان از انواع متحرک و ثابت بهره برد که خود دارای دو نوع کلاسیک و مدرن است. انتخاب بین این دو کاملا بر اساس سلیقه مشتری است. آبنماهای مدرن عموماً در کنار دیوار نصب می شوند و آبنماهای کلاسیک در وسط بالکن قرار می گیرند. اغلب از سنگ تراورتن برای ساخت آنها استفاده می شود.

شرکت مهندسی نرگس سبز دشتستان: به طور کلی برای نصب آبنما در فضاهای کوچک می توان از آبنماهایی با متریال متفاوت مانند آبنمای سیمانی، آبنمای طرح تنه درخت و قندیل ، آبنمای سنگ آنتیک و یا سنگ لاشه، آبنمای پلکانی، آبنمای فایبرگلاس و... استفاده کرد.

سوال: نصب و راه اندازی چنین آبنماهایی نیاز به چه بستری دارد؟

ساخت ویلا و محوطه سازی شرکت بارش سبز: وجود یک شیر آب و کفشور در بالکن از الزامات نصب یا ساخت یک آبنما در بالکن است. نکته ای که حائز اهمیت است اینکه آبنماهای مدرن دارای ارتفاع زیاد، حتما باید دارای ریزش آب متناسب با حوضچه خود باشند تا از پرتاب آب به بیرون جلوگیری شود. هم چنین به منظور نورپردازی داخل آب ها باید از چراغ های 12 ولت ضد آب (IP68) استفاده نمود تا خظر برق گرفتگی به طور کامل بر طرف گردد. استفاده از چراغ های RGB که به طور مداوم در حال تغییر رنگ نور هستند پیشنهاد نمی گردد. استفاده از نورهای سفید و انبه ای بدین منظور توصیه می گردد. جریان زیاد آب که صدای زیبای نهر آب را تداعی می کند را می توان در آبنماهای دارای ارتفاع کوتاه پرتاب آب که دارای حوضچه متناسب هستند تنظیم نمود. ترکیب این توع آبنماها و فلاورباکس هایی که در کنار آبنما ساخته می شود ترکیب بسیار زیبایی را پدید می آورد. در این مورد خاص باید ایجاد زهکش برای فلاور باکس ها مدنظر قرار گیرد.

شرکت مهندسی نرگس سبز دشتستان: به طور کلی برای نصب و راه اندازی آبنما، عایق کاری و آب بندی فضا بسیار مهم است هم چنین برای جلوگیری از نم دادن به دیواره ها و کف بهتر است از عایق بندی های متفاوت شیمیایی و یا قیرگونی و ایزوگام استفاده شود.

سوال: با توجه آماده بودن بستر فضا چه میزان زمان و هزینه برای ساخت چنین آبنمایی برای یک بالکن کوچک زمان لازم است؟

ساخت ویلا و محوطه سازی شرکت بارش سبز: به طور کلی آبنماهای کلاسیک مطبق می باشند. آب توسط پمپی که در داخل آبنما قرار می گیرد به حوضچه بالایی انتقال می یابد و از آنجا به حوضچه های پایینی می ریزد. قیمت این آبنماها به ابعاد و نوع طرحشان بستگی دارد. آبنمایی که دارای طرح های هنری زیادی بر بدنه خود دارد نسبت به آبنمای ساده دارای قیمت بالاتری است.
آبنماهای مدرن دارای یک دیواره و یک حوضچه هستند. آب توسط پمپ از حوضچه به قسمت بالای دیواره انتقال می یابد و از انجا بر روی دیواره سر می خورد و به حوضچه باز می گردد. قیمت این نوع آبنماها نیز به اندازه و طرح آنها بستگی دارد. ایجاد ظرافت های بسیار بر روی دیواره و چهارچوب آن قیمت آبنما را بالا می برد.
قیمت را می توان به طور میانگین از 4 میلیون تا 10 میلیون در نظر گرفت، هم چنین بازه زمانی از یک روز در نمونه های قابل حمل و در نمونه هایی ثابت تا 7 روز برای اجرا مناسب است.

شرکت مهندسی نرگس سبز دشتستان: ساخت آبنما نسبت به طرح و اندازه متفاوت از ٣میلیون تا ٧میلیون قیمت گذاری می شود و مدت زمانی حدود یک هفته تا ١٠ روز زمان اجرایی یک آبنما است.

اگر برای دکوراسیون جدید منزل خود و یا طراحی فضای بیرونی تان به دنبال یک آبنمای ویژه هستید، شرکت های معرفی شده در این مطلب از مناسب ترین شرکت های پیشنهادی چیدانه است که می توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پروفایل آنها در چیدانه مراجعه فرمایید و بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. هم چنین می توانید سوالات خود را از راه شماره تلگرام 0903550148 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

نویسنده و گزارشگر: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان