تعطیلات آخر هفته خود را چگونه بگذرانیم – هفته سوم شهریور

سلام به همه نماوایی‌ها روز‌‌ها و شب‌ها‌تون خوب و خوش. مثل همیشه آرزو می‌کنیم هفته خوب و آرومی رو پشت سر گذاشته باشید و برای تعطیلاتتون هم کلی برنامه‌های جذاب تدارک دیده باشید

سلام به همه نماوایی‌ها روز‌‌ها و شب‌ها‌تون خوب و خوش. مثل همیشه آرزو می‌کنیم هفته خوب و آرومی رو پشت سر گذاشته باشید و برای تعطیلاتتون هم کلی برنامه‌های جذاب تدارک دیده باشید. تعطیلاتی که این هفته با اضافه شدن یک عید فرصت بیشتر و بهتری برای خوش‌گذرانی و خستگی درکردن روزهای گرم و شلوغ شهریورماه. این هفته پیشنهادهای بیشتر و مفصلی‌تری با توجه به طولانی بودن تعطیلات براتون در نظر گرفتیم. یک تئاتر و کلی فیلم روز سینمای جهان و صدالبته کلی هم فیلم‌های نوستالژی و خاطره‌انگیز؛ ازتون دعوت می‌کنیم تا با اعتماد به پیشنهادهای فرهنگی نماوا یک 72 ساعت رؤیایی رو سپری کنید.

پیشنهاد اول: سری فیلم‌های جیم کری
تعطیلی‌های طولانی و بلندمدت بهترین زمان برای دیدن سریال و یا فیلم‌های سریالی است که پی‌درپی دیدنشون حال و هوایی متفاوت با تماشای تک تکشون در زمان‌ها و روزهای جداگانه دارد؛ مثلاً دیدن سه‌گانه پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا در یک روز یا تماشای بتمن‌های نولان در یک پنجشنبه جمعه؛ این بار به شما پیشنهاد می‌دهیم سری مهم‌ترین و صدالبته بهترین فیلم‌های جیم کری رو به تماشا بنشنید. کمدی‌هایی فراموش ناشدنی با بازی‌های خارق‌العاده یکی از اعجوبه‌ترین کمدین‌های زنده دنیا. صبح پنجشنبه تون رو با یک شروع رؤیایی به تماشا «احمق و احمق‌تر» Dumb and Dumber آغاز کنید یکی از کمدی‌های محبوب دهه 1990 و از سفر ادیسه وار لوید (جیم کری) و هری (جف دنیلز) برای پس دادن یک کیف سامسونت پر از پول که درنهایت به بزرگ‌ترین شکست عشقی قهرمان فیلم منجر می‌شود آغاز کنید. اگر هنوز لذت شوخی‌های این فیلم در شما ته‌نشین نشده به‌سرعت پارت دوم رو پلی کنید و قسمت دوم این کمدی یعنی Dumb and Dumber To رو از دست ندهید.
ظهر و بعد از ظهرتون رو با دیدن سری دوقسمتی فیلم‌های «ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات» Ace Ventura: Pet Detective ادامه بدهید و صحنه زایده شدن جیم کری رو از پشت یک کرگدن دریابید؛ امیدوارم خوش‌آمد گویی اون قبیله بومی سرخپوست‌های که با تف کردن در صورت همدیگر خیرمقدم مهمان را اعلام می‌کنند براتون بدآموزی نداشته باشه و تصمیم نگیرید از فردا با هرکس خوش‌وبش می‌کنید همون بلا رو به سرش بیاورید. صبح جمعه بهترین موقع برای خاطره بازی با فیلم نوستالژیک «ماسک» The Mask احتمالاً وقتی به تماشا این فیلم می‌نشینید چهره جوان کامرون دیاز شما رو سورپرایز می‌کند. اگر هنوز رمقی برای همراهی با جیم کری براتون باقی‌مانده بود می تونید فیلم «پنگوئن‌های آقای پاپر» Mr. Popper’s Penguins محصول سال 2013 رو تماشا کنید.
اگر هم که نه قدری حوصلتون از جیم کری سر رفته یک استراحت بکنید و خودتون رو برای نه‌تنها برای بهترین فیلم جیم کری بلکه برای بهترین فیلم تولیدشده در این سال‌های سینمای جهان آماده کنید؛ صبر کنید هوا تاریک بشه یک قهوه بی شیر و شکر آماده کنید و گوشیتون رو خاموش‌کنید یه دوساعتی دست از سر تلگرام و اینستا‌گرام‌تون بردارید و فیلم تکرارناشدنی «تابش ابدی یک ذهن بی لک» eternal sunshine of the spotless mind به کارگردانی میشل گوندری محصول 2004 رو ببینید و با عمق وجود ازش لذت ببرید شاید این فیلم پیشنهاد خیلی سرحال و سرزنده‌ای برای یک عصر جمعه نباشد و قدری غمگینتان کنه ولی این غم نوستالژی پاییزی رو به جون بخرید. صحنه‌های دونفره کیت وینسلت و جیم کری رو از دست ندهید. اگر تصمیم گرفتید به این پیشنهاد عمل کنید شنبه‌تون رو خالی بگذارید کار خاصی نکنید؛ بگذارید طعم فیلم میشل گوندری باقی بمونه؛ بگذارید قصه تلخ و حقیقی فیلم دست‌کم برای یک روز در ذهنتان بچرخد و بچرخد و بچرخد.

پیشنهاد دوم: انیو موریکونه و جوزپه تورناتورو و یک شاهکار ابدی و ازلی
قصه یک پسربچه عاشق فیلم و سینما که مریدانه پادوئی یک آپاراتچی دوست‌داشتنی و مهربون رو می‌کنه تنها یکی از خرده‌پی‌رنگ‌های شاهکار سینمای ایتالیا یعنی «سینما پارادیزو» است. فیلم کالت و به‌یادماندنی برای نسل‌های مختلف سینما. رابطه توتو و آلفردو تا جاوید جاویدان رشک‌برانگیز و حسادت گونه است. بعدی می دونم کسی رو بشه پیدا کرد که فیلم رو دیده باشه و سکانس‌های عاشقانه فیلم رو در زیر باران به همراهی موزیک موریکونه رو فراموش کرده باشه. «سینما پارادیزو» یکی از آثار هنری است که انسان می‌تواند برای خلق آن به خود ببالد. با این مقدمه به سراغ پیشنهاد دوم‌ می‌ریم بین همه ساعت‌های این هفتاد دو ساعت تعطیلی پیشرو دوساعتی رو برای تماشای فیلم دیگری از جوزپه تورناتوره محفوظ نگه‌دارید. دیدن «افسانه 1900» یکی از کارهایی است که می‌توانید در این 72 ساعت انجام دهید شک نکنید.



پیشنهاد سوم: مرگ بر غذاهای آماده

اگر اهل فیلم‌های فانتزی / علمی تخیلی هستید جدیدترین فیلم بونگ جون هو فیلم‌ساز شاخص سینمای نوین کره رو به شما پیشنهاد می‌کنیم. فیلمی با صحنه‌های درخشان و مناظر طبیعی که زاده لنز و دوربین داریوش خنجی است. قصه‌ای شبیه قصه‌های کتاب‌های رونالد دال؛ یکE.T معاصر و به‌روز شده با بازی‌های دل‌نشین. فیلم «اوکجا» که یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های فستیوال کن 2017 بود به تهیه‌کنندگی نتفلیکس در ماه جون به نمایش درآمد و کلی از منتقدین دلبری کرد. این فیلم به‌تازگی و باکیفیتی عالی به همراه دوبله اختصاصی در نماوا قابل‌تماشا و در دسترس است.
پیشنهاد آخر: افشین هاشمی بر روی پرده؛ افشین هاشمی بر روی صحنه
در این روزهای آخر تابستان در پردیس تئاتر شهرزاد سالن دو؛ نمایش شیرهای خان بابا سلطنه به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمى به روی صحنه رفته است نمایشی 120 دقیقه که فارغ از متن بسیار خوب و شوخی‌های مفرح آن و موسیقی گروه ولشدگان یک سورپرایز به‌تمام‌معنا دارد و آن بازی حیرت‌آور گلاب آدینه در نقش سیاه است. قصه این نمایش که روایت یکی از پادشاهان ایران است؛ که با لهجه آذری شخصیت یحتمل یک پادشاه خیالی از طایفه منحوس قاجار است. با کلی شوخی‌های انتقادی درباره آداب‌ورسوم مملکت‌داری حرف‌های جدی را در پس گفتگوهای موزون آهنگین بیان می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اعمال ممیزی‌هایی که حدس می‌شود زد که در ادامه به این اثر نمایشی تحمیل می‌شود زودتر به تماشا آن بروید؛ و نزدیک به دو ساعت خودتون رو به جادوی بازیگری گلاب آدینه بسپارید.


اگر هم بلیت نمایش شیرهای خان بابا سلطنه رو نتونستین بگیرید و یا حوصله تئاتر رو نداشتید می‌توانید از طنز و سرزندگی افشین هاشمی بر روی پرده سینما لذت ببرید و به تماشا فیلم در حال اکران «گذر موقت» بروید. فیلمی موزیکال که قصه دو تا پیرمرد رو تعریف می‌کنه که تصمیم می‌گیرند شبی برای رها شدن از چیزهایی که دست و پاشون رو بسته از بیمارستان جیم بشوند و تا صبح عشق‌وحال کنند. اولین تجربه مستقل هاشمی در سینما البته که یک فیلم درجه‌یک و فوق‌العاده نیست اما مطمئناً برای یک عصر تعطیل که بعدش به یک شام خوشمزه منتهی بشه انتخاب درست و بجاییه.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر