بهترین رژیم غذایی و ورزشی خانم‌ها درفاصله بین دو عادت ماهانه _ بخش سوم

بررسی‌ها و تحقیقات زیادی در مورد رژیم غذایی و ورزش ایده آل برای خانم‌ها در فاصله یک ماهه بین دو عادت ماهانه انجام شده است که حکایت از آن دارد که استفاده از رژیم غذایی مناسب در طول این دوران به خانم‌ها کمک می‌کند تا هیکل مناسب و ایده آلی داشته باشند.

دوران قاعدگی

بررسی‌ها و تحقیقات زیادی در مورد رژیم غذایی و ورزش ایده آل برای خانم‌ها در فاصله یک ماهه بین دو عادت ماهانه انجام شده است که حکایت از آن دارد که استفاده از رژیم غذایی مناسب در طول این دوران به خانم‌ها کمک می‌کند تا هیکل مناسب و ایده آلی داشته باشند.

بر طبق این گزارش، میزان اشتها و سطح انرژی خانم‌ها در طول بازه‌های زمانی سیکل ماهانه‌شان متغیر است و با بهره گیری از این رژیم‌ها، خانم‌ها می‌توانند راحت تر وزن کم کنند.خانم‌ها می‌توانند با اطلاع از شرایط بدنشان، به بهترین نحو ممکن مراقب خودشان و سلامت‌شان باشند. در این گزارش قصد داریم به شمایادآوری کنیم که درطول دوران قاعدگی و قبل و بعد از این دوران، چه ورزش‌هایی باید انجام دهید و درعین حال چه رژیم‌های غذایی داشته باشید. برنامه غذایی و ورزشی مشخص شده توسط بائوم را در گزارشی سه قسمتی به شما ارائه می‌کنیم. این بخش سوم و پایانی این گزارش است:

تخمک گذاری

روز 14 قاعدگی

تخمک گذاری

تخمک‌گذاری در وسط سیکل ماهانه شما (14 روز قبل از آغاز پریود بعدی تان) شروع می‌شود. این اتفاق در روز دوازدهم تا شانزدهم سیکل ماهانه خانم‌ها رخ می‌دهد. در این زمان، تخمک‌های بالغ رها می‌شوند و بدن خانم آماده باروری است. این تخمک‌ها بین 12 تا 24 ساعت آماده باروری هستند و اسپرم هم حدود 5 روز در رحم خانم‌ها می‌تواند زنده بماند. در این برهه زمانی خانم‌ها خیلی فعال هستند و میل جنسی شان هم به اوج خود می‌رسد.

ماهی سالمون

غذا: سطح انرژی در بدن خانم‌ها در این زمان، حتی از فاز 2 هم بیشتر است. پس تغذیه مناسب دراین مرحله حیاتی است. استفاده از روی (زینک) به تقسیم سلولی کمک زیادی می‌کند. این زمان، بهترین زمان باروری خانم‌هاست. پس اگر قصد بارداری ندارید، باید از وسایل پیشگیری کننده استفاده کنید. ماهی، انجیر و حبوبات، منبع غنی روی هستند.

صبحانه: تست آووکادو یا موز

ناهار: فلافل، سالاد با کاهو، فلفل و هوموس

شام: ماهی سالمون و بروکلی، گوجه و سیب زمینی

میان وعده: انجیر تازه و پنیر

تمرینات: شما دراوج هستید. پس وقت آن است که کار تازه ای انجام دهید. مسافتی طولانی را بدوید. درکلاسهای اسپینینگ شرکت کنید و یا به کلاس رقص بروید.

فاز سوم (LUTEAL )

دوران قاعدگی

روز 15 تا28 قاعدگی

این دوره، دوره ای طولانی است. در دو روز اول این دوره حس خوبی دارید ولی روزهای بعدی اوضاع برای شما کمی‌سخت می‌شود. تدریجا رحم شما برای بارداری احتمالی آماده می‌شود و لایه داخلی رحم کلفت‌تر می‌شود. ترشح هورمون‌های استروژن و تستسترون شروع شده وبدن شما پروژسترون بیشتری تولید می‌کند. هورمونی ضد اضطراب که باعث می‌شود شما احساس آرامش کنید و کمی‌شل و ریلکس می‌شوید و میل بیشتری برای استراحت کردن دارید. 

بعد ازآن، دوران سخت تر آغاز می‌شود. استرس‌های قبل از قاعدگی، دردهای ناگهانی، سردردها، دردهای مختلف، بیحالی، عصبانیت، سینه‌های دردناک و پاهای سست وضعیف و گرسنگی زیاد به سراغ‌تان می‌آیند.

درمان میگرن

غذا: بعد از دو روز ابتدایی، اشتهای شما خیلی زیاد می‌شود. به گفته بائوم، این کاملا طبیعی است. متابولیسم شما افزایش می‌یابد. مثل دوره‌های قبلی باید به صدای بدن‌تان گوش دهید. اگر میل خوردن کربوهیدرات دارید، این کار را انجام دهید؛ مثلا پاستای گندم یا سیب زمینی بخورید. احتمالا میل‌تان برای خوردن خوراکی‌های شیرین هم افزایش خواهد یافت. سعی کنید سراغ سودا، کیک و شکلات نروید و ترجیحا میوه، شکلات تلخ، اسموتی یا کره بادام زمینی و عسل بخوید.

منیزیم، امگا3 و لبنیات برای کاهش استرس شما توصیه می‌شود. مکمل‌های منیزیم هم برای درمان میگرن به شما کمک خواهند کرد.

صبحانه: کره بادام زمینی و ژله و نان تست گندم

ناهار: سیب زمینی و سالاد عدس با گردو

شام: کاری تایلندی سبزیجات با شیرنارگیل همراه با برنج قهوه ای و ترشی انبه

میان وعده: موز وعسل، آجیل ومغزدانه‌ها

یوگا

تمرینات: بهتر است فعالیت داشته باشید ولی با سرعتی مشخص. ورزش کردن علائم دردناک بدن شما را کاهش می‌دهد. شبها زودتر بخوابید و تدریجا به سراغ ورزش‌های کششی مثل یوگا یا شنای سبک بروید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان