ماهان شبکه ایرانیان

۲۱ماده غذایی مفید برای جلوگیری از پیری زودرس _ بخش اول

می خواهید برای مدت طولانی تری جوان بمانید؟ حتما لازم نیست که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنید

 مواد غذایی ضد پیری

می خواهید برای مدت طولانی تری جوان بمانید؟ حتما لازم نیست که صدها دلار صرف خرید داروهای شیمیایی یا کرمهای ضد پیری کنید. شما می توانید با انتخاب مناسب تر رژیم غذایی تان خیلی ساده تر از اینها، از پیری زودرس جلوگیری نمائید. این ضرب المثل که می گوید "آنچه می خورید در پوست شما نمود دارد"، دقیقا درست است. یک رژیم غذایی متعادل و سالم باعث درخشش پوست شما می شود و در نتیجه ظاهر شما جوانتر از سن واقعی تان به نظر خواهد رسید.

تحقیقات حکایت از آن دارد که استفاده از برخی مواد غذایی در رژیمهای تغذیه ای می تواند آسیبهای سلولی را کاهش داده و در نتیجه پروسه پیری را به تعویق بیندازد. خیلی از مواد غذایی دارای مواد ضد پیری هستند و به شما کمک می کنند تا بروز نشانه های پیری از جمله چین و چروک و یا تغییر رنگ پوست را به تعویق انداخته و جوان و متناسب بمانید. ولی آیا این مواد غذایی را می شناسید؟

قرار براین نیست که این مواد غذایی بی مزه یا بدمزه باشند. این مواد ممکن است در خیلی از موادغذایی خوشمزه یافت شوند. در این گزارش سه قسمتی می توانید با 21 ماده غذایی که به سلامت شما کمک کرده و بروز نشانه های پیری در بدنتان را به تعویق می اندازند، آشنا شوید. این بخش اول گزارش ماست:

مغز دانه ها

1-مغز دانه ها:

مغزدانه ها بخشی از رژیم غذایی سالم هستند که بدون آنکه کالری و چربی زیادی داشته باشند، ویتامین و مواد مغذی زیادی به بدن وارد می کنند. مغزدانه هایی مثل بادام هندی، گردو و بادام، منابع غنی امگا3 دارند که امگای 3 گردو به مراتب بیشتر از سایر مغزدانه هاست. یک چهارم پیمانه گردو می تواند 91% از نیاز بدن شما به امگا 3 را تامین کند. به علاوه چربی اشباع نشده در مغزدانه ها می تواند به سلامت قلبی عروقی شما کمک زیادی کند.

خانواده بری ها

2- بری ها:

میوه هایی مثل توت فرنگی، بلکبری (تمشک)، بلوبری، آکای بری (نخل آسای) و هر یک از میوه های خانواده بری، میوه های عجیبی هستند که به شما کمک می کنند تا ظاهر جوان تری داشته باشید. این میوه ها، دارای مواد مغذی زیادی از جمله فلانوئیدها هستند.

فلانوئیدها تاثیرات ضد پیری و ضد سرطان زیادی دارند. بری ها در عین حال دارای آنتی اکسیدان هستند که به سلامت سلولی بدن کمک زیادی کرده و از بدن در مقابل بیماریها محافظت می کند. در عین حال این میوه ها حاوی ویتامین C نیز هستند که به فرم دهی و تولید کلاژن کمک زیادی می نماید. کلاژن باعث کمتر شدن چین و چروک و رنگ و رو رفتگی پوست می شود.

ماست ساده

3- ماست ساده:

ماست منبع خوبی برای تامین پروتئین بدن است که درعین حال کالری کمی نیز دارد. به علاوه ماست به سلامت دستگاه گوارش هم کمک زیادی می کند و مملو از ویتامین B2، فسفر، کلسیم و ویتامین B12 است. شما می توانید از ماست در هر رژیم غذایی ای استفاده کنید.

آووکادو

4- آووکادو:

وجود ویتامینهای B و E در آووکادو باعث می شود که این میوه، یک منبع فوق العاده تامین ویتامین برای بدن و به ویژه پوست باشد. ویتامین E موجود در آووکادو، پوست سالمی را به فرد هدیه داده و پتاسیم موجود در آن، سطح آب بدن را در تنظیم می کند. گلوتاتیون آووکادو، سطح ایمنی بدن را افزایش داده و پروسه پیرشدن فرد را به تعویق می اندازد. از همین روست که آووکادو را یک میوه فوق العاده می نامند.

سیر

5- سیر:

قرنهاست که فواید سیر به همگان ثابت شده است. مصرف سیر، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث کاهش فشار خون و کلسترول خون خواهد شد. سیر یک ضدویروس و ضد قارچ قوی است و به کاهش رشد سلولهای سرطانی در بدن کمک زیادی می کند.

غلات سبوس دار

6- غلات سبوس دار:

غلات سبوس دار مثل برنج قهوه ای و جوی دوسر، منابع غنی فیبر هستند که به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی می کنند. غلات دوسر، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند و درعین حال به لاغری افراد هم کمک می نماید.

سبزیجات سبزرنگ

7- سبزیجات سبزرنگ:

این سبزیجات منبع غنی آنتی اکسیدآن هستند و سلولهای بدن را در مقابل پیری زودرس محافظت می کنند. درعین حال این سبزیجات مواد شیمیایی گیاهی زیادی دارند و بدین ترتیب ایمنی بدن را در مقابل بیماریهای مختلف افزایش می دهند. کلم پیچ، کلم بروکلی و اسفناج منبعی عظیم از ویتامین E، کلسیم و فیبر هستند و به علاوه از بدن درمقابل اشعه UV محافظت می کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان