ماهان شبکه ایرانیان

اتاق نشیمن: کلاسیک یا جدید

اتاق نشیمن جایی است که شاید ما بیشتر عمرمان را در آن می‌گذرانیم و این دلیلی است که اهمیت دکوراسیون آن را ثابت می‌کند. در مقاله‌ی پیش رو سعی داریم چند سبک خاص را برای اتاق نشیمن به شما معرفی کنیم که حتماً تغییر زیادی را در محیط زندگی‌تان خواهند گذاشت. بدون صرف وقت بیشتر سراغ این مطلب می‌رویم. با بنیتا همراه باشید.

 اتاق نشیمن جایی است که شاید ما بیشتر عمرمان را در آن می‌گذرانیم و این دلیلی است که اهمیت دکوراسیون آن را ثابت می‌کند. در مقاله‌ی پیش رو سعی داریم چند سبک خاص را برای اتاق نشیمن به شما معرفی کنیم که حتماً تغییر زیادی را در محیط زندگی‌تان خواهند گذاشت. بدون صرف وقت بیشتر سراغ این مطلب می‌رویم. با بنیتا همراه باشید.

 

درب انباری

درب کشویی که اتاق را به دو قسمت تقسیم می‌کند

درب کشوییCredit: Pieter Estersohn / Getty Images

درب‌های انباری در چند سال اخیر در همه‌جا مد شد و به خاطر چند دلیل خوب هستند. یک اینکه این درب‌ها فضای خیلی زیادی را اشغال نمی‌کند. به‌جای اینکه درب را در حالت معمولی بازکنید و فضا گرفته شود، فقط در جای خودش و به‌صورت کشویی جابجا می‌شود؛ و همین‌طور اگر بخواهید دیوار بکشید، بازهم فضای بیشتری گرفته می‌شود و این برای اتاق‌های کوچک خیلی امتیاز زیادی محسوب می‌شود، جایی که هر سانتی‌متر از جا برای ما مهم است. همین‌طور این درب‌های کشویی عالی هستند چون معماری جذاب و مدرن و چوبی یا شیشه‌ای را به خانه اضافه می‌کنند- هزاران انتخاب وجود دارد که می‌توان انتخاب کرد.

چون معمولاً این درب‌ها از چوب اصلاح‌شده درست می‌شوند، این مد خیلی زیاد پیشرفت کرده است و امروزه مردم از جنس‌های مختلفی در آن استفاده می‌کنند؛ اما سؤال اینجاست، آیا آن‌ها از مد روزبه کلاسیک انتقال‌یافته‌اند؟ حقیقت این است که وجود درب‌های کشویی و استفاده از آن به اوایل هزاره‌ی جدید بر‌می‌گردد، اما کاربرد آن‌ها به معنی این است که آن‌ها هیچ‌وقت از مد نیفتاده‌اند.

 

کاناپه‌ها

کاناپهCredit: Skit Inc. / Income Property S11

کاناپه‌ها در صدسال اخیر مدام در حال آمدن و رفتن بودند. ازیک‌طرف عالی هستند چون می‌توانند تعداد نفر بیشتری را در خود جای بدهند، اما در طرف مقابل کار کردن با آن‌ها سخت است، چون بزرگ و حجیم هستند. این مشکل با کاناپه‌ها به مدت خیلی قبل باز‌می‌گردد. اگر بخواهید اسباب‌کشی کنید بازهم مناسب خانه‌ی جدیدتان خواهد بود؟ اصولاً باید یا یک‌گوشه‌ی مناسب برای آن پیدا کنید، یا یک اتاق خیلی بزرگ داشته باشید و کاناپه را از دیوارها بافاصله قرار دهید.

برای کسانی که کمی به اسباب‌کشی علاقه‌مندند، این کاناپه‌ها زیاد انتخاب جالبی نیست، اما برای کسانی که در خانه‌ی بزرگ زندگی می‌کنند می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند؛ اما هرکس دیگری بخواهد از کاناپه استفاده کند خودش را در ریسک بزرگی قرار می‌دهد. آن‌ها خیلی گران نیستند و برای جابجایی خیلی دچار سختی نمی‌شویم و از طرفی محبوبیت آن‌ها در حال انتشار است. خوشبختانه کاناپه‌ها هیچ‌وقت از میان ما به‌کلی نمی‌روند، فقط بعضی وقت‌ها برای مدتی غیبشان می‌زند.

جمع‌بندی: اگر می‌توانید یک کاناپه را در خانه‌تان جا بدهید و واقعاً از نشستن روی آن لذت می‌برید، دنبالش بروید؛ اما این را در نظر داشته باشید که همیشه برایتان کار نخواهد کرد. خیلی چیز‌ها را باید قبل از خریدن در نظر بگیرید. اگر حدس می‌زنید در ده سال آینده اسباب‌کشی خواهید داشت، یک کاناپه‌ی معمولی و یک جفت صندلی برای شما انتخابی بهتر خواهد بود.‍

 

دیوار پوش شیپلپ (Shiplap)

دیوار پوشCredit: HGTV / Scripps Networks, LLC

دیوار پوش‌ها چیزی غیر همه‌گیر به نظر می‌رسند. این ابزار حس آرامش القا می‌کند، درست مثل خانه باغ و پرنیان ساحلی و این در حالی است که قیمت آن عادلانه و ارزان است. مثل انواع دیگر پنل بندی چوبی، حس معمارانه‌ای به دیوارها اضافه می‌کند و در خیلی از موارد می‌تواند حس تاریخی ورا به خانه بدهد (حتی اگر خانه جدید بناشده باشد).

دیوار پوش‌ها بهترین انتخاب برای جاهایی هستند که یک جو آرام موردنیاز است.

 جمع‌بندی: بااینکه دیوار پوش‌ها دوست‌داشتنی هستند اما به نظر می‌رسد زیاد دوام نیاورند. بهترین انتخاب برای اتاقک و کلبه و خانه باغ است، ولی برای مصارف دیگر به نظر می‌رسد تاریخ گذشته باشد.

 

فرش‌های لایه‌ای

فرشCredit: Studio McGee

تقریباً جدیدترین نگرش دکوراسیون در دنیا فرش و فرشینه‌های لایه‌ای هستند. در حقیقت طرح‌های لایه‌ای یا فرشینه‌های رنگی، روی جوت یا سیسال (سنگ کف) هستند. این طرح با ایده‌ای برای القای حس بوهامیایی ارائه شد، اما کم‌کم در تمام اتاق‌ها با استایل‌های متفاوت استفاده شد. بیشتر مواقع درجایی استفاده می‌شود که یک طرح فوق‌العاده‌ی فرش به‌اندازه‌ای بزرگ نیست که کل اتاق را پوشش دهد. همین‌طور روشی برای ترکیب چند طرح جذاب است.

برای بعضی از مردم این طرح بیشتر شلوغ است و به‌اندازه‌ی کافی صاف نیست، اما برای بیشتر بقیه، این مدل برای نشان دادن رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در حین پوشش زمین بسیار عالی است. این طرح برای فضاهای مفهومی باز بیشتر کاربرد دارد که شما به تعریف فضاها نیاز دارید.

نتیجه‌گیری: این لایه‌ها را زیر فرش و فرشینه نیندازید. فرشینه‌های لایه‌بندی برای افزودن شخصیت و تعریف فضاها استفاده می‌شود. این طرح با انتخاب‌های زیادی مثل رنگ، بافت، طرح و اندازه وجود دارد که هیچ انتخاب مشخص و ثابتی وجود ندارد و خیلی از طرح‌ها هم به هدف کلاسیک بودن عرضه می‌شوند.

 

گالری دیواری

گالری دیواریCredit: Lauren Flanagan

از دیوارهای گالری خسته شده‌اید؟ شما در احساس این تنها نیستید. دیوار‌های گالری دار در دهه‌ی گذشته طرفداران بسیار زیادی داشت و به نظر می‌رسد در تمام خانه‌های آمریکای شمالی و البته اروپا همچنین دیوارهایی وجود داشت؛ اما باوجوداین حقیقت که بسیاری از مردم از این دیواره‌ها به‌اندازه‌ی کافی داشته‌اند، اما گالری دیواری‌ها هیچ‌وقت تمام نخواهند شد. مردم هنرشان را دوست دارند و این دیوارها هوشمندانه‌ترین روش برای نمایش آن در منزل را دارد.

نکته‌ی جالب اینجاست که دیوار‌ها را به هراندازه‌ای که نیاز دارید می‌توان بزرگ یا کوچک انتخاب کرد و همین‌طور با افزایش گالری شما تکامل یابند. وقتی شما اتاق نشیمنی با درون‌مایه‌ی هنری دارید، گالری دیواری بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

نتیجه‌گیری: در حقیقت یک نگرش و رویه‌ی خاص است، اما رویه‌ای که بیشتر برای کلاسیک بودن طراحی‌شده است. البته زمان به ما خواهد گفت که شاید، روزی از این دسته‌بندی خارج شود.

 

مبلمان راحتی

مبل راحتیCredit: via xtend-studio.com

مبلمان راحتی (مبل و صندلی) قطعاتی هستند که بازو ندارند و دارای نشیمنگاهی نزدیک به زمین هستند. خطوط مرتب و سایه‌های اسلیمی این مدل موجب محبوبیت زیاد بین طراحی‌های جدید و فضاهای کوچک شده است. محبوبیت آن‌ها شاید به‌راحتی آن‌ها در استفاده برگردد. می‌توانید هرجایی که دوست دارید استفاده کنید حمل کنید. صندلی‌های راحتی درگذشته و از حدود دویست سال پیش برای استفاده در اتاق‌خواب‌ها و اتاق‌های طراحی و آرایش به‌کاربرده می‌شود.

در چند سال گذشته این مبل‌ها به اتاق نشیمن و بقیه جاها نقل‌مکان کرده‌اند. این نقل‌مکان البته باعث تغییر کلی یک سبک شده است. چون مبل‌های راحتی، طبیعتی زنانه و ظریف دارند، سبک‌های جدید زیادی وجود دارند که بیشتر، طراحی ساده دارند.

جمع‌بندی: متوجه شدیم که این نوع مبلمان خیلی وقت است که وجود دارند و همیشه جایگاهی در خانه داشته‌اند، اما مدل‌های جدید که یک‌باره به اتاق‌های نشیمن وارد شدند شاید به‌خوبی ملاحظه نشده‌اند. با هیچ بازویی برای استراحت، به‌راحتی سبک‌های دیگر نیستند و ازلحاظ عملی شاید نتوانند با این‌ها رقابت کنند.

آیا تابه‌حال خویشاوندان شما زنگ‌زده‌اند و گفته‌اند که 15 دقیقه دیگر خانه شما هستند؟ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چگونه خانه خودتان را سریع تر مرتب کنید را بخوانید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان