قلعه بهرام

در جنوب روستای«جلگه خلج» خرم ­آباد تنگه­ ای است که رود «کشکان»و جاده سراسری از کنار آن می­گذرند. در قسمت شرقی دره، بین دو تیغه کوه از دامنه تا بالا، آثر دژ و حصاری قدیمی دیده می­شود

در جنوب روستای«جلگه خلج» خرم ­آباد تنگه­ ای است که رود «کشکان»و جاده سراسری از کنار آن می­گذرند. در قسمت شرقی دره، بین دو تیغه کوه از دامنه تا بالا، آثر دژ و حصاری قدیمی دیده می­شود. دهانه دره با دیواری از سنگ و ملات محصور شده و فقط یک در داشته است. ساختمان دژ به طور پراکنده و در سطح دره یا نزدیک به دیواره کوه و بالای بعضی از تیغه ­های آن شکل گرفته است. بالای دره نیز، چند دیوار دیده می­شود. دیوار حصار دو متر پهنا دارد که با سنگ و گچ ساخته شده است. این قلعه به نام «بهرام» مشهور است و موقعیت استثنایی بر گذرگاه و تمامی تنگه کشکان تسلط کامل دارد. این قلعه را می­توان در شمار قلعه­ های مهم دوران باستانی ایران به شمار آورد که از ارزشهای جهانگردی قاب توجهی برخوردار است.

از هموطنان عزیز ساکن خرم آباد تقاضا می شود در صورت داشتن تصاویری از قلعه بهرام آنرا در قسمت دیدگاه ( قسمت پایانی مطلب – انتهای صفحه ) و یا از طریق ایمیل (info@seeiran.ir) برای ما ارسال نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان