روستای کلی علیا

روستای کلی علیا حدودآدر منطقه ای با ارتفاع ۱۲۲۰متر قرار گرفته است ونسبتآ هموار بوده واز نظر نحوه پیدایش بین سازنده های زمین شناسی از جنس پادگانه های قدیمی شامل رس-ماسه-سیلیت-ونیز پادگانه هی جدید مخروطه افکنه ها می باشد

روستای کلی علیا حدودآدر منطقه ای با ارتفاع 1220متر قرار گرفته است ونسبتآ هموار بوده واز نظر نحوه پیدایش بین سازنده های زمین شناسی از جنس پادگانه های قدیمی شامل رس-ماسه-سیلیت-ونیز پادگانه هی جدید مخروطه افکنه ها می باشد .روستای کلی علیا از شرق به روستای کلی سفلی – از غرب به روستای شیخ عظیم لو از شمال غرب به روستای قره چی سفلی واز شمال به روستای قوشه سفلی محدود بوده وباطی حدود 4/5کیلو متر شوسه وآسفالت(از کلی سفلی به بعد یا بهتر بگویم تا آسفالت روستای حاجی سیفلو)به طرف شمال به روستای قوشه سفلی (مرکز دهستان)وسپس حدود 20کیلو متر در جهت جنوب شرق به شهر رضی(مرکز بخش)منتهی می گردد.

این روستا در دهستان ارشق شمالی قرار داشته و براساس سرشماری سال 1385جمعیت آن 603نفر (123خانوار) بوده‌است.

کلی روستایی است در دل کوه‌های «آق داغ» در استان اردبیل.روستایی کوچک با جمعیتی حدود 150 خانوار. شغل اصلی مردم دامپروری و کشاورزی (گندم) می‌باشد. امکانات این روستا بسیار کم و تا سال 2000 این روستا فاقد ارتباط تلویزیونی و مخابراتی بود. در این روستا فرهنگ عامهٔ مردم استوار بر باورهای قدیمیست یکی از این باورها در نامگذاری افراد بود که اکنون کم رنگ تر شده‌است.بر اساس این باور نام هیچ یک از اشخاص نمی‌بایست مثل هم باشد به همین دلیل برای جلوگیری از جدال‌ها و محدود بودن اسم‌های مناسب بعضی از اشخاص دارای نام‌های عجیبی می‌باشند و این نکته‌ای جالب است که اکنون نیز به چشم می‌خورد. طبیعت این روستا بسیار دیدنی ست چشمه‌ها و کوه‌های فراوانی در این روستا به چشم می‌خورد. معدن‌های زیادی در این روستا کشف شده‌است و هم اکنون پروژه‌های معدنی گوناگونی در حال اجرا هستند.

روستای کلی علیا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان