رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه:

رکود حوزه تولید، بیکاری، فقدان بیمه تأمین اجتماعی، مشکلات بیمه تکمیلی، بی مسکنی و... مهمترین مشکل امروزه تعداد کثیری از اهالی سینماست

سارا قراچه داغی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه در آستانه روز سینما در رابطه با انتظارات خود از مدیران سینمای کشور و مسئولان خانه سینما در قبال سینماگران گفت: رکود شدید در حوزه تولید، بیکاری، فقدان بیمه تأمین اجتماعی، مشکلات بیمه تکمیلی، بی مسکنی و

رکود حوزه تولید، بیکاری، فقدان بیمه تأمین اجتماعی، مشکلات بیمه تکمیلی، بی مسکنی و... مهمترین مشکل امروزه تعداد کثیری از اهالی سینماست

طراح صحنه فیلم سینمایی «مهریه بی بی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وظیفه مسئولان سازمان سینمایی و خانه سینما این است که در طول سال به فکر وضعیت بسیار بد معیشتی و زندگی سینماگران باشند نه اینکه فکر کنند با برگزارکردن یک جشن در 21 شهریور به سینماگران ادای دین می کنند.

وی ادامه داد: مباحث مهمی همچون مسأله امنیت شغلی با اینکه سال ها است از مطرح شدن آن می گذرد اما همچنان مسکوت مانده و مسئولان نتوانسته اند هیچ تدبیری برای امنیت شغلی سینماگران و یا حتی تأسیس صندوق بیمه بیکاری داشته باشند. این مبحث به تهیه کنندگان سینما مرتبط است و آن ها هستند که باید امنیت شغلی در سینما را به وجود بیاورند. متأسفانه اغلب اعضای صنوف زیرمجموعه خانه سینما که جزو صنوف ضعیف محسوب می شوند با مشکلات شدیدی در زندگی شان در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و برخی از این افراد پس از سال ها فعالیت در سینمای کشور حتی در تأمین هزینه سالیانه مدرسه دولتی فرزندان شان نیز درمانده شده اند و دست مساعدت و یاری به سوی همکاران شان دراز می کنند.

قراچه داغی خاطرنشان کرد: قطعاً مسئولان خانه سینما و سازمان سینمایی اگر کمترین دغدغه و تدبیری داشته باشند می توانند سینماگران را از این وضعیت مهلک و فلاکت بار نجات دهند؛ اما اسفا که سال های سال است ما دردها و مشکلات مان را به آن ها بازگو می کنیم اما گویی هیچ گوش شنوایی در میان مسئولان وجود ندارد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه مسئولان به ما اهمیت نمی دهند اظهار داشت: امسال روی تمامی مشکلات و آشفتگی های موجود در سینما یک مشکل بزرگ دیگر هم اضافه شد و آن مسأله بیمه تکمیلی سینماگران بود؛ متأسفانه هیأت مدیره خانه سینما در اقدامی عجیب و غریب بیمه تکمیلی تعداد زیادی از اهالی سینمای کشور را به بهانه های واهی قطع کرد و از سوی دیگر هم بیمه تکمیلی را که زیر نظر «sos» بود به بیمه رازی که زیرمجموعه صندوق اعتباری هنر است واگذار نمود تا ما مجدداً شاهد مشکل عدم پرداخت حق بیمه از سوی این نهاد باشیم.

وی یادآور شد: متأسفانه در دوره پیشین که بیمه تکمیلی زیرنظر صندوق اعتباری هنر بود بسیاری از پرداخت ها به سینماگران انجام نشد و این صندوق حق بسیاری از اهالی سینمای کشور را خورد و متأسفانه مدیران خانه سینما دوباره به عقب بازگشته اند و می خواهند که شاهد همین تکرار حق خوری ها باشند.

قراچه داغی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: سازمان سینمایی باید تهیه کنندگان را موظف به بهره گیری از اعضای خانه سینما کند و اگر این اتفاق رخ دهد ما شاهد تحول جدی و مثبتی در زندگی سینماگران خواهیم بود؛ تهیه کنندگان سینما باید ملزم به استفاده از نیروهای کارآمد و حرفه ای شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر