ماهان شبکه ایرانیان

آموزش یافتن مدل مناسب موهای فر

فکر نمی‌کنید که زمان آن فرا رسیده که از صاف کردن موهای فرتان دست بردارید؟ بگذارید موهایتان حالت طبیعی خودش را داشته باشند؛ فرقی نمی‌کند که موهایتان مانند سیم تلفن به هم پیچیده است و یا مثل موج‌های دریا زیباست! باید بدانید که هیچ دو نوع موی‌فر، شبیه هم نیست و هر کدام به مراقبت و حالت‌دهی مخصوص خودش احتیاج دارد

فکر نمی‌کنید که زمان آن فرا رسیده که از صاف کردن موهای فرتان دست بردارید؟ بگذارید موهایتان حالت طبیعی خودش را داشته باشند؛ فرقی نمی‌کند که موهایتان مانند سیم تلفن به هم پیچیده است و یا مثل موج‌های دریا زیباست! باید بدانید که هیچ دو نوع موی‌فر، شبیه هم نیست و هر کدام به مراقبت و حالت‌دهی مخصوص خودش احتیاج دارد. پس بهتر است قبل از هرکاری، متوجه شوید موی فر شما از کدام دسته است.در ادامه با بنیتا همراه باشید.

از آن‌جایی که موهای فر، انواع مختلفی دارند، تشخیص نوع آن می‌تواند کار سختی باشد. شغل «متیو مانزن»، آرایشگری برای افراد مشهور است. او می‌گوید: «تنوع موهای فر بسیار زیاد است. ممکن است موی شما، فر بسیار ریز و یا فر درشت و یا چیزی بین این نوع باشد؛ حتی ممکن است که در قسمت‌های مختلف سرتان، موهایی با حالت‌های متفاوت داشته باشید؛ البته این ناهماهنگی در اکثر مو فرفری‌ها دیده می‌شود.» جالب است بدانید که فقط حالت مو در تعیین حالت فر شما تاثیر ندارد بلکه فاصله‌ی موهایتان و ضخامت آن‌ها هم تعیین کننده است.

مو فر

زمانی که متوجه شدید چه مدلی برای موهای فر شما مناسب‌تر است، می‌توانید با انتخاب بهترین مدل مو مطمئن باشید که ظاهری آراسته دارید. «چاک آموس»، کسی است که موی ستارگان سینما را مدل می‌دهد معتقد است: «هر موی فر، نیازهای خودش را دارد و باید به روش مخصوص خودش درست شود، مطمئن باشید که یک مدل مناسب برای موهای شما، می‌تواند در ظاهر شما یک دنیا تفاوت ایجاد کند.» آرایشگر «لوپیتا نیونگو» بازیگر مشهور فیلم 12 سال بردگی و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار- «فرنون فرانسوا» می‌گوید: « اینکه موی خود را بشناسید، باعث می‌شود که متوجه شوید چه مدل و چه وسایل و محصولاتی برای موی شما مناسب‌تر است. اگر با مویتان مطابق با طبیعتش رفتار کنید، مطمئنا بهترین نتیجه را از ظاهرتان خواهید گرفت.» فرنون به تازگی خط تولید محصولات خود را راه اندازی کرده است که این محصولات، برای تقویت و حالت‌دهی موهای طبیعی استفاده می‌شود.

فر بسیار ریز

آموس می‌گوید: «اگر بین خمیدگی موهایتان فاصله‌ی بسیار کمی وجود دارد و وز وزی و فنری و شبیه سیم تلفن هستند، می‌توانیم بگوییم که موهایتان فر ریز است. برای مرتب کردن این نوع از مو، باید آن را کاملا مرطوب کنید مخصوصا انتهای مو را؛ زیرا در انتهای مو، مواد مغذی بسیار کمی وجود دارد و احتیاج به تقویت بیشتر دارد.» 

فر ریز

فرانسوا توضیح می‌دهد: «عموما این مدل از مو، بسیار شکننده است چون در انتهای هر تار مو، کوتیکول‌های کمتری وجود دارد. و کوتیکول‌های کمتر به این معنی است که موی شما به راحتی می‌شکند.» برای جلوگیری از این آسیب، متخصصان به شما توصیه ‌می‌کنند که موهایتان را با یک پارچه‌ی کتان (مثلا یک تیشرت کهنه) و یا با یک هوله‌ی میکروفایبر خشک کنید. فرانسوا می‌گوید: «هوله‌های معمولی، رطوبت موی شما را کاملا از بین می‌برند و حالت ‌آن‌ها را خراب می‌کنند.» او همچنین توصیه می‌کند که برای باز کردن فرهایتان از همدیگر، از انگشتان دست استفاده کنید زیرا شانه‌ها ممکن است به موها آسیب بزنند و باعث شکستگی آن‌ها شوند.

موهای مارپیچ و حلزونی

حالت فنری این نوع از مو در مقایسه با فر ریز کمتر است اما هنوز فنری هستند و با هر حرکت شما، در اطراف سرتان بالا و پایین می‌روند. آموس می‌گوید: «موهای مارپیچ، کاملا قابل تشخیص هستند چون شما واقعا این مارپیچ‌ها را می‌بینید. در واقع، فاصله‌ی بین خمیدگی‌های موی مارپیچی و اندازه هر کدام از این حلقه‌های مو، جوری است که می‌توانید به راحتی آن‌ها را ببینید و آن را تشخیص بدهید. اگر موی شما مارپیچی است، می‌توانید هر مدل مویی انتخاب کنید زیرا هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و هر مدلی به شما می‌آید. پیشنهاد من این است که تمام مدل‌هایی که دوست دارید را امتحان کنید اما حتما مطمئن شوید که موهایتان با قیچی کوتاه شود نه با تیغ، چون تیغ باعث می‌شود که تا مدت‌ها بعد از کوتاهی، فرهایتان خوب نایستد و انتهای موهایتان وز کند و ضعیف شود.»

فر مارپیچ

فرانسوا معتقد است: «فرقی ندارد که چه مدل موی فری دارید اما بهتر است که موهایتان را زمانی که خشک هستند کوتاه کنید. منطقی به نظر می‌آید؛ شما می‌توانید همان لحظه که موهایان کوتاه شود اثرش را روی مدل مویتان ببینید. دیگر هیچ چیز غیر منتظره‌ای برایتان پیش نمی‌آید زیرا وقتی موهایتان خشک است، حالت طبیعی دارد و دیگر بیش از این فر نمی‌شود و بالا نمی‌پرد.»

موهای موج‌دار

داشتن موهای موج‌دار به این معنی نیست که همیشه موهایی زیبا با موج‌هایی منظم دارید. آموس می‌گوید: «در موهای موج‌دار، فاصله‌ی خمیدگی موها بیشتر است. موهای موج‌دار انواع مختلفی دارند، می‌توانند حالت فر داشته باشند و یا به شکل یک حالت اس (S) کوچک در انتهای مو باشند.»

طبق گفته‌ی فرانسوا: «موهای موج‌دار به شکل حرف انگلیسی اس (S) هستند. این شکل اس (S) می‌تواند از ریشه‌ی مو شروع شود و تا پایان مو ادامه پیدا کند و یا اینکه در طول مو، چندین حالت اس (S) داشته باشیم. هر چه تعداد این اس ها (S) بیشتر باشد، موی شما فرتر است. این نوع از فر می‌تواند باعث شود که موهای شما در قسمت‌های انتهایی حجم کمتری داشته باشند و شکننده‌تر و وز‌تر شوند. من پیشنهاد می‌کنم که برای جلوگیری از موخوره شدن پایین موهایتان، قبل از خواب آن‌ها را ببافید تا در اثر تماس با روبالشی، نشکنند و حالت خود را از دست ندهند.»

 

اگر از این ماجرا خوشتان آمد یک سری هم به "رنگ مو جدید پلاتینه کریستن استوارت (Kristen Stewar)" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان