معرفی چند جاندار دورگه جذاب [قسمت دوم]

همانطور که در مطلب قبل گفتیم شما درباره عجیب و غریب ترین و جالب ترین جانوران و حیوانات دنیا چقدر اطلاعات دارید ایا اسامی تک به تک این حیوانات را می دانید ایا عکس های این موجودات و حیوانات را دیده و میشناسید؟ ایا تا به حال مستند و کلیپ عجیب ترین حیوانات جهان را دیده اید؟ امروز حیواناتی را برایتان معرفی خواهیم کرد، این حیواناتِ عجیب ترکیب دو گونه‌ی ...

همانطور که در مطلب قبل گفتیم شما درباره عجیب و غریب ترین و جالب ترین جانوران و حیوانات دنیا چقدر اطلاعات دارید ایا اسامی تک به تک این حیوانات را می دانید ایا عکس های این موجودات و حیوانات را دیده و میشناسید؟ ایا تا به حال مستند و کلیپ عجیب ترین حیوانات جهان را دیده اید؟ امروز حیواناتی را برایتان معرفی خواهیم کرد، این حیواناتِ عجیب ترکیب دو گونه‌ی متفاوت هستند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

یاکو (دورگه گاو-گاومیش)

حیوانات دورگه

یاکو ترکیب گاو و گاومیش است. یاکو حیوانی است که فقط برای نمایش نیست و برای مردم تبت و مغولستان از اهمیت بالایی برخودار است. هر دو کشور زمستانهای سردی دارند. جایی که گاومیش‌ها برای بقا، بسیار سخت‌جان و با استقامت هستند ولی گوشت و شیر زیادی تولید نمی‌کنند. از سوی دیگر گاوها در مقابل سرمای یخ و بادهای سوزآور آسیب‌پذیر هستند. یاکو بهترین ترکیب است و بر اساس یک پدیده‌ی طبیعی که به آن توان پیوندی گفته می‌شود، یاکوی به دست آمده قوی‌تر و بزرگتر از گاومیش‌ها و گاوهاست و گوشت و شیر بیشتری تولید می‌کند. در تبت “دزو” و در مغولستان ”خیناگ” نامیده می‌شوند و در گله به عنوان بهترین حیوان از آن‌ها محافظت می‌شود. در مناطق کوهستانیِ یخ بستهی تبت و در زمین‌های غیر قایل کشتِ مغولستان، یاکو غنیمتی است. نگاهی به این قیافه‌ی بامزه و شاخ‌های گنده بیندازید، چه کسی وجود دارد که یاکویی برای خودش نخواهد.

 

کاتالو (دورگه گاو-بوفالو)

حیوانات دورگه

مشابه یاکو، کاتالو حیوانی است که به خاطر کیفیتِ گوشت و شیرش پرورانده می‌شود. ترکیبِ قدرت بوفالو و خونسردی دوستانه گاو. در واقع دو نوع کاتالو وجود دارد. زوبرن، ترکیب گاو و گاومیشِ کوهان دارِ اروپایی که در سال 1847 در لهستان به وجود آمد و به طور عادی یک نام لهستانی بر آن نهاده شد (‌زوبر). به صورت مشابه، کاتالو ترکیب یک گاو و بوفالوی آمریکایی است. کاتالو سخت‌جان تر و با استقامت‌تر از گاو است همچنین علف کمتری مصرف می‌کند و رام‌تر است. آن‌ها شبیه عموی بداخلاق گاوها و بوفالوها هستند و گله‌داران عاشق آن‌ها هستند.به طورعجیبی آنها گوشت با چربی و کلسترول کمتری می‌سازند که "گوشت بیفالو" نامیده می‌شود. یک قرن برای گله‌دارن زمان برده است تا کاتالو‌ها به اندازه مفید برسند. پس در حال حاضر اگر متمایل باشید می‌توانید استیک سالم بیفالو را امتحان کنید. 

 

ولفین (دورگه دلفین-وال)

حیوانات دورکه

تنها چهار ولفین در سراسر دنیا وجود دارند که در هاوایی به سر می‌برند. البته ممکن است در زیر دریاها ولفین‌های دیگری مخفی باشند. حاصل زاد و ولد یک نهنگ قاتل و یک دلفین پوزه دراز، یک ولفین است که دارای 16 فوت طول و 400 پوند وزن است. اولین ولفین، “کیکامالو” به معنای "از اقیانوس صلح" نامیده شد. از آن زمان تا کنون 3 زایش داشته است. دلفین‌های سیاهِ درخشان، بیشترین شباهت را به نهنگ قاتل دارند. هر دوی این حیوانات از خانواده دلفین‌ها هستند. هرکسی می‌تواند خنده‌های دلفین پوزه دراز را تشخیص دهد اما برعکس نهنگ‌های قاتل بسیار کم‌یاب هستند. تصور بر این بود که نسل آن‌ها منقرض شده باشد تا اینکه دریانوردان دسته جدیدی از آن‌ها را در سال 1861 کشف کردند. ولفین‌ها شبیه به نهنگ‌های قاتل هستند اما بدون سیاهی و سفیدی متمایز و مشخص. نهنگ های قاتل مکار هنوز شکارچیان خطرناکی هستند که برای تفریح به دیگر دلفین‌ها حمله می‌کنند. ولفین‌های دورگه ترکیبی کامل از والدین خود هستند با یک اندازه، رنگ و شکل متوسط و خدا را شکر مهربان‌تر از نهنگ‌های قاتل هستند.

 

دورگه گرگ-گرگ صحرایی (وایوت)

 

حیوانات دورگه

احتمالا می‌توانید ریشه وایوت را حدس بزنید. یک ترکیب عجیب از کایوت‌ها (گرگ صحرایی) و گرگ‌ها با موی قرمز که به صورت دسته‌ای شکار می‌کنند. دهه‌های زیادی است که گرگ‌ها در معرض انقراض قرار گرفته‌اند اما بر خلاف گرگ‌ها، کایوت‌ها تولید مثل خوبی داشته و به صورت قابل قبولی گشترش یافتند. گرگ‌ها برای شکار به حیوانات بزرگی مانند آهو و گوزن نیاز دارند در حالی که کار کایوت‌های کوچک، آشغال‌گردی در شهر‌ها برای یافتن حیواناتی کوچک و فضولات است. ولی آن‌ها به یک دلیل شبیه به هم هستند. کایوت‌ها و گرگ‌های قرمزِ شرقی دارای نیاکان مشترکی هستند و می‌توانند پیوند موفقیتآمیزی داشته باشند. امروزه جمعیت‌های جدا شده‌ی گرگ‌های خاکستری با کایوت‌هایی آماده به کار در حیاتِ وحش مواجه شده اند و دورگه جدیدی را تشکیل داده‌اند. محققانِ دنیای وحش یک گروه از این دسته را پیدا کردند و به دقت توله‌ی آن‌ها را مورد رصد قرار دادند که به ما اطلاعات فراوانی را می دهد. معلوم شد که وایوت‌ها از لحاظ اندام و جثه، چیزی بینِ گرگ‌ها و کایوت‌ها هستند و همچنین آن‌ها مانند گرگ‌ها فعال‌تر و اجتماعی‌تر هستند. شکارچیانِ جدیدِ ما (وایوت‌ها)، مانند گرگ‌ها زوزه می‌کشند سپس به دنبال آن واغ واغ‌های بلندی سر می‌دهند. با وجود اینکه موهای باشکوه وایوت‌ها ممکن است فوق‌العاده نرم به نظر برسند بهتر است از آن‌ها فاصله بگیرید و به هیچ‌‌ وجه قصد گرفتن عکس یادگاری با آن‌ها را نکنید. هر چند که به زودی مانند کایوت‌ها سرو کله‌ آن‌ها نیز در کوچه‌ها و حیاط پشتی خانه‌مان پیدا می‌شود.

 

گربه ساوانا

حیوانات دورگه

گربه ساوانا یک گربه رسمی شناخته شده است که ترکیب گربه سیامی و گربه‌های وحشی آفریقا است و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای دارد. نصفه‌ی وحشیِ گربه‌ی ساوانا از سروال است. سروال‌ها گربه‌هایی با اندازه‌ی متوسط دارای 36 اینچ طول و 40 پوند وزن هستند. گوش‌هایی بسیار پُرزدار همراه با خط و خال‌های دیدنی دارند. در سال 1961 یک سروال با یک گربه خانگی درآمیخت و اولین بچه گربه‌ی ساوانا به وجود آمد. امروزه گربه‌های ساوانا گربه‌های بزرگی (تا وزن 25 پوند) با گوش‌هایی مقعر و علائمی در زیر چشم خود همانند چیتاها هستند. فوق‌العاده باهوش و وفادار هستند. آن‌ها عاشق این هستند که مثل سگ‌ها دنبال شما بیایند. عاشق بازی بِبَر و بیار هستند و می‌توانید به راحتی با آویختن قلاده به دور گردنشان با آن‌ها در خیایان‌ها و پارک‌ها قدم بزنید. فقط مراقب باشید چون آن‌ها می‌توانند تا 8 فوت به بالا پرش کرده و مانند گربه فرار کنند. مطمئنا آن‌ها حیوانات فعالی هستند.

 

خرس گرولار(گریزلی-قطبی)

حیوانات دورگه

خرس گرولار ترکیب خرس گریزلی و خرس قطبی است. گاهی اوقات پیزلی هم نامیده می‌شود (که زیاد ترسناک به نظر نمی‌رسد) ولی اسم مورد علاقه من نانولاک (ترکیب اسامی اسکیمویی آن‌ها) است. نانولاک زمانی متولد شد که خرس‌های گریزلی شروع به مهاجرت به مناطق شمالی‌تر و خرس‌های قطبی شروع به رفتن به سمت جنوب، به دلیل خشک‌سالی و به دست آوردن غذا کردند. شکارچیان اولین بار خرس دو رگه را درسال 1864 در آلاسکا شناسایی کردند و امروزه دانشمندان تعداد زیادی از آنها را کشف کرده‌اند. نانولاک یک ترکیب کامل از دو نمونه با پشمی سفید و گردنی دراز است به علاوه پشتی برآمده و دارای پوزه‌ای به مراتب مسطح‌تر از خرس قطبی و پنجه‌های طویل‌تر است. گه‌گاهی خال‌های قهوه‌ای دارند، حتی استتارکنندگان بهتری هستند. چندین نسل از خرس‌های گرولار در شمال زندگی می‌کنند. خدای من ما شاهد تولد گونه‌های جدید مانند لایگر و تایگون و گرولار با تغییر آب و هوا هستیم.

 

نارلوگا

حیوانات دورگه

اقیانوس‌ها در حال گرم‌تر شدن هستند و به همین خاطر نهنگ‌های سفید در تعداد زیاد به شمال مهاجرت می‌کنند و در راه با نهنگ‌های قوی قطبی روبرو می‌شوند. نهنگ‌های قطبی به خاطر شاخ حلزونی مانندشان مشهور هستند. در واقع این برآمدگی یک دندان نیش است ونه یک شاخ واقعی یا شمشیر! نیش نهنگ قطبی مقدار زیادی عصب و حس‌گرهای خاص دارد که به او در حرکت در آب‌های تاریک شمال کمک می‌کند. نهنگ قطبی ممکن است عجیب‌تر از نهنگ سفید به نظر برسد اما هر دو بسیار به هم نزدیک‌اند وبه عنوان نهنگ سفید شناخته می‌شوند. هر دو 13 تا 18 فوت طول و 1800 تا 3500 پوند وزن دارند. به طور طبیعی نهنگِ سفید درمناطق جنوبی‌تر زندگی می‌کند و نهنگ قطبی در مناطق شمالی‌تر اما در حال حاضر این اعداد برای نارگولا به کار نمی‌رود. در سال 1990 جمجمه‌ای متعلق به یک دورگهی عجیب در گرینلند کشف شد. دانشمندان تنها می‌توانند منتظر این باشند که چه جانوران عجیب دیگری زیر یخ‌ها پنهان شده‌اند و چه زمانی کشف خواهند شد.

قسمت قبل این مطلب را می توانید در" معرفی چند جاندار دورگه جذاب[قسمت اول]" مشاهده کنید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر