پاستا پومودورو: پاستایی با طعم سیر و گوجه

معمولا اکثر ما عادت داریم تا پاستا و ماکارونی را به شیوه مرسوم ، با رب و گوشت چرخ کرده که همواره به آن عادت کرده‌ایم بپزیم

پاستا گوجه

معمولا اکثر ما عادت داریم تا پاستا و ماکارونی را به شیوه مرسوم ، با رب و گوشت چرخ کرده که همواره به آن عادت کرده‌ایم بپزیم. اما باید بدانیم که با استفاده از مواد اولیه مختلف و متنوعی می‌توان پاستاهایی با طعم‌های فوق‌العاده پخت. در اینجا قصد داریم طرز تهیه یک پاستای آسان و سبک که مزه گوجه فرنگی و سیر می‌دهد را به شما بیاموزیم. شما می‌توانید در سس این پاستا، از تکه‌های سینه مرغ و یا حتی میگو استفاده کنید.

زمان آماده سازی:15دقیقه زمان پخت:15دقیقه   مخصوص: 4 نفر

پاستا

مواد اولیه:

1 بسته ماکارونی دراز 700 گرمی

4/1 پیمانه روغن زیتون

2/1 پیاز خرد شده

4 حبه سیر له شده

2 پیمانه گوجه گیلاسی خرد شده

2قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

1عدد عصاره مرغ که در یک لیوان آب جوش حل شده باشد

فلفل قرمز برای طعم‌دار کردن غذا

پودر فلفل سیاه به مقدار لازم

2قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده

4/1 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده

طرزتهیه:

یک قابلمه بزرگ را پر از آب کرده و در آن مقداری نمک بریزید. قابلمه را روی شعله گاز بگذارید تا آب داخل آن به جوش بیاید. پاستای دراز را داخل آن ریخته و برای 8 دقیقه بجوشانید تا بپزد و سپس آبکش کنید.

پاستا

روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ ریخته و روی شعله بالای گاز قرار دهید. پیاز و سیر را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا کمی طلایی شوند. سپس شعله گاز را کم کرده و گوجه، سرکه بالزامیک و عصاره مرغ را داخل ماهیتابه بریزید. محتویات داخل ماهیتابه را خوب هم بزنید و برای 8 دقیقه حرارت دهید.

سپس فلفل قرمز، فلفل سیاه، ریحان و پاستای پخته شده را به داخل ماهیتابه اضافه کنید و کاملا با سس داخل آن ترکیب نمائید. حدود 5 دقیقه دیگر به حرارت دادن ادامه دهید و سپس ماهیتابه را از روی شعله گاز برداشته و پاستا را داخل بشقابها بکشید و روی هربشقاب را با پنیر پارمزان رنده شده تزئین کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر