۱۰ عادت زوج‌های موفق ـ بخش سوم

همانطور که در بخش قبل گفته شد روابط زن و شوهرهای مختلف با هم فرق دارد

 روابط زن و شوهر

همانطور که در بخش قبل گفته شد روابط زن و شوهرهای مختلف با هم فرق دارد. اما در هر صورت، ایجاد رابطه‌ای مثبت و پراعتماد نیاز به زمان و تلاش دارد. چنین رابطه‌ای یک‌شبه حاصل نمی‌شود. برای این که هر رابطه‌ای قوی باشد و قوی بماند، نیاز به تلاش است. در این مقاله که در سه بخش تنظیم شده است، 10 عادتی را می‌خوانید که زوج‌های موفق برای ایجاد رابطه‌ای سالم و شاد دارند.

مسائل فکری منفی

7. موارد مثبت و منفی

گاهی ما درگیر مسائل منفی می‌شویم. ممکن است از کارمان متنفر باشیم، از دوستانمان آزرده شویم و همسرمان هم روی اعصابمان باشد. اما نکته مهم این است که زیاد به نیمه خالی لیوان فکر نکنیم. مهم است که به جنبه‌های مثبت همسرمان هم فکر کنیم. هیچ کس بی‌نقص و کامل نیست. از جمله همسرمان. پس به جای تمرکز روی موارد بد، تلاش کنیم که به مسائل خوب نگاه کنیم.

8. نبردهای خود را انتخاب کنید

در هر رابطه‌ای بحث اجتناب‌ناپذیر است. حیاتی است که تلاش کنید که این مسائل را حل کنید و در روزهای سخت کنار هم بمانید. اما این که در چه مواردی بحث کنید را باید خودتان انتخاب کنید. مثلا آیا دعوا بر سر این که همسرتان فنجان چای محبوب شما را نیاورده ضروری است؟ یا بهتر است اگر قرار است با او بحث کنید، بر سر موارد مهم‌تری بحث کنید؟ نبردهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید چون این کار باعث می‌شود روابط شما شاد و سالم بماند.

روابط زناشویی

9. روابط زناشویی

روابط جنسی بخش مهمی در پرورش یک رابطه ازدواج است. رابطه زناشویی ساده است. هر چه بیشتر این روابط را داشته باشید، بیشتر آنها را می‌خواهید. جنبه دیگر آن هم صحت دارد. هر چه کمتر آن را انجام دهید، کمتر آن را می‌خواهید و البته متاسفانه کمتر حس نزدیکی به شریک زندگی‌تان را پیدا می‌کنید. زندگی جنسی خود را زنده و جذاب نگه دارید.

10. عدم مقایسه

مرغ همسایه همیشه غاز نیست. حتی اگر باشد هم آن غازی که شما می‌خواهید نیست. ما ممکن است که زندگی خود را با دیگران مقایسه کنیم، مثلا شغل، خانه یا لباس‌هایمان را. با شبکه‌های اجتماعی، اکنون روابط خود را هم با دیگران مقایسه می‌کنیم. اما شادترین زوج‌ها نگاه نمی‌کنند که ببینند مرغ همسایه غاز است یا نه. آنها از آن‌چه که در خانه خود دارند راضی‌اند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان