ماهان شبکه ایرانیان

هشت واقعیت جالب در مورد سرطان که باید بدانید _ بخش دوم

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم بیماری سرطان نوعی بیماری است که نامش وحشت آور و ترسناک است؛ به ویژه وقتی درک نکنید که چطور می‌توانید از آن جلوگیری کنید

 بیماری سرطان

 همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم بیماری سرطان نوعی بیماری است که نامش وحشت آور و ترسناک است؛ به ویژه وقتی درک نکنید که چطور می‌توانید از آن جلوگیری کنید. قبل از هر چیزی شما باید بدانید که داشتن برنامه زندگی سالم و تغذیه سالم از جمله فاکتورهایی اساسی است که می‌توانید با اتکا به آنها جلوی ابتلا و پیشروی بیماری‌های سختی مثل سرطان را بگیرید. متاسفانه این روزها با توجه به آلودگی‌های مختلف غذایی، هوایی و آلودگی‌های آب، این بیماری کشنده بیش از پیش شایع شده و در این راستا نکاتی هست که شما باید از آنها مطلع باشید. ما این نکات را در دو گزارش مجزا برایتان آماده کرده ایم. این بخش دوم وپایانی گزارش ماست:

5- پزشکان از کم‌خوابی هم به عنوان یکی دیگر از عوامل احتمالی بروز سرطان نام می‌برند.

افرادی که روزانه کمتر از 6 ساعت می‌خوابند، بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به سرطان روده قرار می‌گیرند. مطالعات اخیر حکایت از آن دارد که افرادی که در شیفتهای شبانه کار می‌کنند، بیشتر با خطر ابتلا به سرطان روبرو هستند و دلیل آن هم برهم خوردن روتین و ریتم عادی خواب و درعین حال، خواب نامناسب آنهاست. خواب مناسب یکی از فعالیتهایی است که به ترمیم سلولها و بازیابی توان و قدرت بدن کمک می‌کند.

سرطان

6- از سوی دیگر تعداد افرادی که به سرطان پوست مبتلا می‌شوند، سال به سال در حال افزایش است.

برخی‌ها بر این باورند که اشعه خورشید باعث بیماری سرطان پوست است ولی اصلا این طور نیست. قرار گرفتن مناسب در معرض تابش اشعه خورشید، باعث افزایش میزان ویتامین D در بدن شما می‌شود. تحقیقات انجام شده حکایت از آن دارد که ویتامین دی به تنهایی تا 77% از وقوع انواع بیماری سرطان در بدن جلوگیری می‌کند. شما باید سعی کنید تا روزانه به اندازه کافی در معرض تابش اشعه خورشید باشید و دوز روزانه‌ای برای خود تعریف کنید (20 تا 30 دقیقه در اول صبح یا عصر و تابش نور خورشید روی دستها و پاهایتان کافی است). در عین حال می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا از سوختن پوست و یا اشعه‌های مضر آفتاب نیز دوری نمائید. آفتاب سوختگی ممکن است به DNA شما آسیب رسانده و باعث ایجاد بیماری سرطان شود. پس یادتان باشد که حد تعادل را رعایت کنید.

7- تنها در کمتر از 5% موارد است که بیماری سرطان به صورت ژنتیک از والدین به فرزندان منتقل می‌گردد.

از همین رو متخصصان سرطان، انتقال ژنتیک این بیماری را خیلی کمرنگ می‌دانند. البته وراثت اجتماعی (تقلید از عادتها و کارهایی که خانواده انجام می‌دهند) نقش پررنگی در ابتلا به این بیماری دارد. پس ما می‌توانیم با اصلاح شیوه‌های زندگی‌مان و حذف کارهایی که به سلامت مان ضرر می‌زنند و داشتن سبک زندگی سالم، تا حدود زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم.

سرطان پوست

8- محققان در سراسر دنیا براین باورند که دست کم تا 50% می‌توان از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد!

درسال 2015، حدود 1.6 میلیون نفر به دلیل ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست دادند ولی نیمی از این افراد می‌توانستند تا با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم، از ابتلا به سرطان و در نتیجه مرگشان جلوگیری کنند. همین امروز هم دیر نیست. از همین امروز سعی کنید تا با تغییر در عادات نامناسب زندگی، خود را تا جای ممکن از این بیماری مهلک و کشنده دور نگاه دارید.

آنچه بیماری سرطان را ترسناک می‌کند، راز و رمزی است که در پشت آن نهفته است. اما واقعا راز و رمزی در کار نیست و شما با کمی تحقیق و بررسی و همچنین اعمال باید ونبایدهای مناسب در عادات زندگی تان، می‌توانید از این بیماری دوری گزیده و یا اگر به آن مبتلا شده اید، دوره درمانی تان را با موفقیت پشت سر بگذارید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان