آلوئه‌ورا طبیب شگفت‌انگیز طبیعت (۲)

بسیاری از ضایعات و زخم‌های پوستی، آفتاب‌سوختگی‌ها، بریدگی‌ها، آکنه و التهاب مخاط دهان با استفاده از ژل آلوئه‌ورا به صورت موضعی بهبود می‌یابند. استفاده از این ژل برای بهبود زخم‌های حاصل از جراحی مجاز نیست.

آلوئه‌ورا طبیب شگفت‌انگیز طبیعت (2)

آلوئه‌ورا سرشار از مواد معدنی است
مواد معدنی گوناگونی در این گیاه باارزش یافت می‌شوند که عبارتند از:کلسیم، کروم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، فسفر، سدیم و روی. این مواد معدنی برای حفظ سلامتی لازمند و ثابت شده که اثر یکدیگر را تقویت می‌کنند. 

قندها در آلوئه‌ورا
این گیاه دارای دو مونوساکارید است. گلوکز و فروکتوز قندهای موجود در آلوئه‌ورا هستند که خاصیت ضد التهابی دارند. آلوئه‌ورا همچنین دارای پلی‌ساکاریدهاست. پلی‌ ساکاریدها به طور طبیعی در سلول‌های بدن یافت می‌شوند، ولی بدن در حدود 10 سالگی تولید این نوع قندها را متوقف می‌کند و از این زمان به بعد قندها باید از منابع خارجی تأمین شوند.

آلوئه‌ورا منبع بسیار خوبی برای تأمین پلی‌ ساکاریدهاست. به خاطر وجود این قندها در آلوئه‌ورا این گیاه دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدویروسی است. ترکیبات موجود در این گیاه موجب می‌شوند که ماکروفاژهای بدن بیشتر اینترفرون و اینترلوکین تولید کنند. این دو ماده از تکثیر ویروس‌ها جلوگیری می‌‌کنند. ماکروفاژها در واقع تمیزکننده‌های سیستم ایمنی هستند که می‌توانند تومورها و سموم شیمیایی را تجزیه کنند. 

خواص درمانی آلوئه‌ورا
خواص درمانی این گیاه از دیرباز شناخته شده است و امروزه نیز مردم به اثرات درمانی آن ایمان دارند. فراورده‌های آلوئه‌ورا طبیعی هستند، به همین دلیل مردم همیشه بر خواص درمانی مفید این گیاه تکیه می‌کنند. همان طور که گفتیم وجود ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، فاکتورهای رشد، آمینواسیدها و پروتئین‌ها در این گیاه ثابت شده است.

برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا دارای ماده ژل مانندی است که استفاده از آن به صورت موضعی برای درمان سوختگی‌ها و بهبود زخم‌ها مفید است. برخی از ترکیبات موجود در این گیاه موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی و جلوگیری از رشد تومورها می‌شوند. گیاه آلوئه‌ورا دارای بیش از 200 ماده مختلف است که همگی برای بدن بسیار مفیدند. مایع زردرنگ و تلخی که از این گیاه استخراج می‌شود، می‌تواند به عنوان مسهل به کار رود. 

ضایعات پوستی
بسیاری از ضایعات و زخم‌های پوستی، آفتاب‌سوختگی‌ها، بریدگی‌ها، آکنه و التهاب مخاط دهان با استفاده از ژل آلوئه‌ورا به صورت موضعی بهبود می‌یابند. استفاده از این ژل برای بهبود زخم‌های حاصل از جراحی مجاز نیست، چون بهبود زخم را به تأخیر می‌اندازد. 

عفونت‌های دستگاه تناسلی 
ترکیبات موجود در گیاه آلوئه‌ورا در درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی موثر است. 

هایپرلیپیدمی
آلوئه‌ورا برای کنترل این عارضه بسیار خوب ظاهر می‌شود. این حالت زمانی به وجود می‌آید که غلظت هر یک از چربی‌های پلاسمای خون افزایش می‌یابد. 

دیابت 
مواد موجود در این گیاه شگفت‌انگیز به بیماران دیابتی کمک می‌کند تا بهتر بیماری‌شان را کنترل کنند. مواردی که در بالا گفته شد، تنها اندکی از خواص درمانی این گیاه هستند. آلوئه‌ورا برای تسکین درد هم مفید است، به شما کمک می‌کند از شر خارش‌ها خلاص شوید و پوست‌تان را درخشان و شاداب نگه می‌دارد. بسیاری عقیده دارند که هیچ گیاهی روی زمین به اندازه آلوئه‌ورا این همه خواص درمانی شگفت‌انگیز ندارد در زیر به برخی دیگر از توانایی‌های درمانی این گیاه اشاره می‌شود:


کاهش دهنده کلسترول خون 
اکسیژن‌رسانی بهتر به سلول‌ها
تسکین دردهای آرتریتی و کاهش میزان التهاب در بدن 
جلوگیری از از اثر تخریب‌کنندگی رادیکال‌های آزاد و ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها
جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلیوی و حفاظت از بدن در برابر اگزالات موجود در چای و قهوه. شیره این گیاه مسهل است، ولی چون ممکن است موجب گرفتگی دردناک عضلات شود، غالبا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با مصرف میزان کمتری از این شیره می‌توان از سنگ کلیه پیشگیری یا اندازه سنگ را کوچک‌تر کرد. 
بهبود و درمان اختلالات گوارشی (بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر از جمله این بیماری‌هاست)
کاهش دهنده فشارخون با برطرف کردن علت پرفشاری خون
درمان سندرم خستگی مزمن
کمک به سلامت دهان و دندان. دندانپزشکان بر استفاده از فرآورده‌های این گیاه در حفظ و بهداشت دهان و دندان تأکید دارند. 
استفاده از فرآورده گیاه آلوئه‌ورا برای بیماران سرطانی که تحت شیمی‌درمانی هستند نیز مفید است. دیده شده که مصرف این گیاه حالت تهوع را که مشکل شایع بیماران شیمی‌درمانی است، کاهش می‌دهد.

برای خواندن بخش اول -آلوئه‌ورا طبیب شگفت‌انگیز طبیعت- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان